Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tulee tänävuonna todellinen arkijoulu :o(

Vierailija
22.12.2009 |

Teen pitkiä päiviä - tai siis normipituisia, mutta työmatkan takia päivät ovat yli kymmentuntisia ja mies on vapaalla. Olen tänävuonna päättänyt olla tekemättä mitää isompaa ekstraa, koska meillä on "ekstraaja" kotona vapaalla. Ja mitä tämä käytännössä on meidän joululle tarkoittanut:

* Miehen ystävät/ystäväperheet eivät ole saaneet meiltä joulukortteja. Omille ystävilleni/ystäväperheilleni lähetin. Tosin olen tehnyt tätä jo useamman vuoden, eikä miehen ystävien puolelta enää montaa korttia tule.

* Ostin sypressin joulupuuksi, kuten aiempinakin vuosina. Ostamani yksilö oli surkea ja kuoli viikon päästä. Pyysin miestä ostamaan uuden. Ei ole ostanut, joten jäämme ilman joulupuuta.

* Lopetin kaupassakäymisen. Olen syönyt töissä, lapsi mäkkärillä ja mies milloin missäkin. Ruokaa olen sen verran tuonut kotiin, että aamupala ja iltapala löytyy lapselle.

* Jäämme ilman jouluruokia, ellen minä hae niitä kaupasta. Kaikki valmisruokaa, mitään en tee itse alusta pitäen. Jos en mene kauppaan, mies tulee käymään äidillään syömässä ja voi ehkä viedä sinne lapsenkin syömään. Siinä tapauksessa minä näen nälkää. Sen lisäksi, että mies käy äidillään syömässä, ostaa hän loput ruuat kebab-paikoista.

* Mies ei ole ostanut kenellekään yhtään lahjaa, ei edes lapselle. Kun tilaamani joulupukki tulee, saavat todennäköisesti kaikki muut paketteja, paitsi minä.

Näin meillä. Mies ei ota mistään mitään vastuuta. Paitsi itsestään. En jaksa enää yrittää yhteisen "joulun" eteen yhtään mitään. Joulupukki tuleekin sitten paskaiseen kotiimme, jossa ei joulun läsnäoloa näy millään lailla.

Kiitos.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joulupukki tuleekin sitten paskaiseen kotiimme, jossa ei joulun läsnäoloa näy millään lailla."

Vierailija
2/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että se ei edes tajua tilannetta ennen kuin jouluaaton aamuna ja silloin luultavasti alkaa miehen osalta tapahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä iskisin sille kauppalapun kouraan ja ilmoittaisin että nämä pitää olla tänään jääkaapissa kun tulen kotiin ja kämppä siivottu.

Vierailija
4/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda äijää. Sä olet jo katkeroitunut, ero tosta tulee. Ennemmin tai myöhemmin. Lapselle paras ennemmin.

Vierailija
5/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen ollut kaukaa viisas ja jo pari kuukautta sitten varannut itselleni koko joulun yövuoroa (vapaata ei jouluksi saa) joten pystyn tuuskailemaan kotona!

ja olen misannut jouluruoat pakkaseen niin pitkälle valmiiksi kuin vain pystyn. lahjat on ostettu jo kuukausi sitten ja kun kerran olen siivonnut kunnolla, siisteyttä on helppo pitää yllä jouluun asti pienellä vaivalla. niin ja ei se kukka sitä joulua tee ;) sytytät kynttilän iltasella ja nautit olemisesta.

laiskan miehen vaimoille vinkki: lopettakaa se stressaaminen! niin minäkin tein ja elämä hymyilee. jos alkaa naputtamaan pikkuasioista, saa naputtaa loppuelämänsa :)

Vierailija
6/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin lykännyt kauppalappua kouraan ja on mies kaupassa silloin yleensä käynytkin. Nyt en jaksa enää edes sitä. En enää välitä.

Ap

Vierailija
7/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut koskaan lahjoja. En edes kukkapuskaa yhdenkään kolmen lapsemme syntymän johdosta. Ne kuulemma nuukahtaa parissa päivässä ja kuitenkin heitetään roskiin. Viime jouluna sain ekaa kertaa joululahja; Sini- lattiamoppiin uuden parkettipesusienen, kun sitä toivoin kovasti.

Tänä vuonna olen toivonut Sini- saumaharjaa, mutta tiedän, että mies ei ole sitä ostanut.

Itselleen mies osti Pleikkapelin joululahjaksi ja lasille Pleikan ja kaksi peliä.

Hyvää joulua itse kullekin.

Vierailija
8/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin olen nauttinut siitä, kun tulee vieraita ja saan tarjota hyvää ruokaa. Joka on osin puolivalmisteista tehty, mutta olen aika hyvä maustamaan ;o)

Joulu on tullut meille siitä, että on se joulupuu koristeineen, on siistiä, tuoksuu hyvälle ja herkkuja tiedossa jääkaapissa. Ei sen kummempaa. Joten isoista asioista ei olisi nytkään kiinni, jos joku voisi niistä huolehtia. Tänä vuonna se en vain ole minä, koska olen pitkään töissä ja mies vapaalla, niin sitten ei näköjään kukaan muukaan.

Viikonloppuna olisi ollut aikaa siivota yhdessä ja miehelle tästä sanoin. Sanoin vielä, että jos en apua saa, en viikolla enää ryhdy siivoamaan, enkä auta siivoamisessa. Mies totesi siihen, että sunnuntai-iltana voi auttaa. Mitään ei tapahtunut. Joten tätä satoa tässä nyt niitetään. Minulla ei ole pienintäkään kuvitelmaa siitä, että a)mies yksin siivoaisi b)hakisi uuden sypressin c)menisi ruokakauppaan.

Taidan olla masentunut.

Ap

Vierailija
9/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole saanut koskaan lahjoja. En edes kukkapuskaa yhdenkään kolmen lapsemme syntymän johdosta. Ne kuulemma nuukahtaa parissa päivässä ja kuitenkin heitetään roskiin. Viime jouluna sain ekaa kertaa joululahja; Sini- lattiamoppiin uuden parkettipesusienen, kun sitä toivoin kovasti.

Tänä vuonna olen toivonut Sini- saumaharjaa, mutta tiedän, että mies ei ole sitä ostanut.

Itselleen mies osti Pleikkapelin joululahjaksi ja lasille Pleikan ja kaksi peliä.

Vierailija
10/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet varmaan masentunut. Mutta miehesi ei luultavasti edes tajua omaa rooliaan tässä asiassa. Minusta kirjoituksesti oli ihan hyvä eikä mitenkään vihapäissään kirjoitettu. Luuletko että voisit näyttää sitä hänelle? Ehkä hän heräisi ennen kuin on liian myöhäistä? Ja tällä tarkoitan siis teidän suhdetta ylipäätään...

Vierailija
11/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehellesi että hänen pitäisi tehdä jotakin.

Olet kait nuo ongelmat huomannut aikaisemminkin. Ei ne vaikenemalla mihinkään katoa, vaan teidän täytyy keskustella asiasta ja tehdä töitäkin.

Menkää vaikka perheterapiaan.

Miten jaksat elää tuommoisessa liitossa, joka ei oikeasti edes ole mikään liitto.

Lapsuuskodissani oli tuommoista. Jokainen huolehti vain itsestään ja omista tarpeistaan.

Ankeatahan se oli, eikä tehnyt lasten itsetunnolle hyvää.

Itse nautin nykyään siitä että voin oman perheeni kanssa elää tasapainoista perhe-elämää, mutta veljeni ei ole osannut irrottautua lapsuuden huonoista tavoista :/

Vierailija
12/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

a)mies yksin siivoaisi b)hakisi uuden sypressin c)menisi ruokakauppaan.

Oletko edes vihjannut miehellesi, että haluaisit häneltä näitä asioita? Hänkään tuskin lukee ajatuksia, kuten suurin osa meistä muistakaan.

Usein miesväellä on hiukan erilanen näkemys siitä, mikä on välttämätöntä ja ottavat asiat _hyvin_ rennosti. Naiseten rima pitää olla jollain tietyllä tasolla ja mies todennäköisesti asettaa tason jonnekin hyvin alas.

Suurin syy siihen, että ihmisten parisuhteet ei toimi, on se, että asetetaan odotuksia, joista ei sitten puhuta toiselle mitään. Parisuhde voi toimia vain jos kommunikaatio toimii.

Vierailija
13/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinunkin ostaa itsellesi jotain kivaa. Varaa vaikka matka itsellesi johonkin kivaan paikkaan =)

Vierailija
14/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin tottunut esittämään useimmiten tyhjiä toiveita, että ihan itsekin ihmettelen kovapäisyyttäni, etten lopeta toiveiden esittämistä niiden tuloksettomuuden vuoksi.

Mies uskottelee itselleen ja minulle, että hän hommat hoitaa. Mielikuvissaan näin varmaan onkin. Konkreettisia ruoka-annoksia sen sijaan ei ole näkynyt.

Pari päivää sitten romantisoi mielessään asian tiimoilta, että: "Kyllähän minä pärjään ilman sinuakin. Osaan tehdä ruokaa...pestä pyykkiä...siivota... no, verhoja en osaa ommella".

Tämänkin ketjun aikana olen kysynyt mieheltä, onko jo siivonnut (illalla hänellä on menoa, huomenna aamulla molemmilla on menoa ja illalla tulee vieraita). Vastaus oli: Lapsi siivotkoot oman huoneensa ja muualla on tarpeeksi siistiä.(Mainittakoot että lapsi ei ole tämän elämänsä aikana vielä kertaakaan pystynyt itse kokonaan huonettansa siivoamaan.)

Ja vessa on pesty 2 vkoa sitten. Se on tarpeeksi siistiä :o(

Ap

Vierailija
15/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miten haluan, että hän auttaa jouluvalmisteluissa. Mietin hetken ja totesin, että voin kirjoittaa listaa.

Kirjoitin sitten listan ja nyt mies ruksailee asioita pois sitä mukaa, kun on saanut tehtyä. Takarajana on keskiviikko :).

Mä tykkään kirjoitella listoja, sillä se auttaa mua muistamaan mitä kaikkea pitää tehdä :)!!!

Tee miehelles töissäollessas lyhyt lista, josta uskot hänen selviävän. Ja tulostat ja annat tänään illalla kouraan.

Sano, että oletat hänen aikuisena ihmisenä pystyvän näihin muutamiin hommiin itsekseen, eikä tarvitse sua vahtimaan tai auttamaan. Lisää myös, että listan asioihin menee esimerkiksi kaksi tuntia miehen päivästä, joten ei voi olla ylitsepääsemättömän vaikeaa,

Vierailija
16/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneessaan on tavaroita korkealla vitriinissä ja vaatekaapissa. Näihin paikkoihin ei ylety, joten sinne kuuluvat romppeet jäävät laittamatta.

Ap

Vierailija
17/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen listan! Tosin hän todennäköisesti hermostuu listasta, kun ei ole sellaista pyytänyt. Mutta ei se mitään.

Ap

Vierailija
18/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

töihin lähtiessä sanoisi ne hommat ja vaikka soittaisi muistuttaakseen keskellä päivää, niin kaikista miehistä ei ole töiden tekijäksi! Ei ole niin pientä tai helppoa työtä jonka voi jättää tekemättä. Mutta autaarmias jos joku kaveri pyytää johonkin niin mikään ei estä!

Nähty on lähipiirissä ja aina jaksaa hämmästyttää!

Nämä miehet ovat laiskoja ja valmiiseen tottuneita. Ap:n puolesta toivon, että lapsi ei ole poika.

että miten haluan, että hän auttaa jouluvalmisteluissa. Mietin hetken ja totesin, että voin kirjoittaa listaa.

Kirjoitin sitten listan ja nyt mies ruksailee asioita pois sitä mukaa, kun on saanut tehtyä. Takarajana on keskiviikko :).

Mä tykkään kirjoitella listoja, sillä se auttaa mua muistamaan mitä kaikkea pitää tehdä :)!!!

Tee miehelles töissäollessas lyhyt lista, josta uskot hänen selviävän. Ja tulostat ja annat tänään illalla kouraan.

Sano, että oletat hänen aikuisena ihmisenä pystyvän näihin muutamiin hommiin itsekseen, eikä tarvitse sua vahtimaan tai auttamaan. Lisää myös, että listan asioihin menee esimerkiksi kaksi tuntia miehen päivästä, joten ei voi olla ylitsepääsemättömän vaikeaa,

Vierailija
19/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on samankaltaista mutta olen ehkä keksinyt ratkaisun joka meillä toimii (paitsi se toimii vain silloin kun mies on "hyvällä tuulella"): annan hänelle yhden tehtävän kerrallaan ja kun se on tehty annan seuraavan. Jos antaa useamman tehtävän samaan aikaan (tai listan), hän ei tee mitään. Jos mies taas on äreällä päällä, vastaus on että ei vois vähempää kiinnostaa eikä aio tehdä mitään. Tällöin on vaan pakko tehdä itse jos haluaa jotain valmiiksi.

Oman kokemukseni mukaan miehet eivät tajua tehdä mitään oma-aloitteisesti; he eivät "näe" mitä pitäisi vielä tehdä eivätkä osaa ajatella tällaisia asioita. Myöskään ei auta se että sanon: pitäisi siivota, vaan pitää sanoa käsky muodossa: Imuroi! Muuten mitään ei tapahdu. Pääsispä joskus kurkistamaan tonne miesten päänsisään kun ei vaan voi käsittää miten kaikki voi olla niin vaikeaa...

Vierailija
20/22 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kunnostautui tänä aamuna ja haukkui minut, lapseni sekä äitini. Ei halua tuhlata penniäkään lahjoihin, ainakaan lasteni lahjoihin(ed. liitosta kaksi). Minun toiveet alennusmyynti vaatteistaym polki lyttyyn, mulle kun ei mikään riitä...jne.

Äitini lähetti rahaa yhteisen poikamme lahjaan satasen, senkin ukko heitti silmilleni aamulla. Ei menty ruokakauppaan, ei kuusta ostamaan...lapsi nyt pettynyt ja ihmeissään.

Mies ilmoitti myös haluavansa eroon meistä. Joten nyt rahattomana mietin mitä tekisin.

Ei lahjoja lapsille, ei ruokia ei mitään.

Oikeestaan olen jo niin vittuuntunu ja kyllästynyt koko äijään, että tämä tästä. Oma joulu voi olla pilalla, mutta lapset, lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä