Suuri arvoristiriita miehen kanssa...
Mies ei arvosta ammattiani. Itse pidän työtäni yhteiskunnallisesti hyvin merkittävänä, etenkin näinä aikoina, kun Suomi pursuaa erityistä tukea tarvitsevia lapsia (olen lastenhoitaja). Olen hyvä ja arvostettu työssäni.
Jokin aika sitten hairahduin aloittamaan yliopisto-opinnot ja nyt on kandi valmis. Mutta pohdiskelin itseäni ja totesin, että olen onnellisempi nykyisessä työssäni, jossa näen paljon mieltä.
Miehestä olen petturi ja lasken hänen "sosiaalista statustaan", tahtoisi minun tekevän sen maisterin loppuun ja menevän johonkin "arvokkaampaan" työhön papereita ja sanoja pyörittelemään. Minulta kuulemma puuttuu kunnianhimoa. Ja häntä hävettää.
Rahallisesti tutkinto ja työpaikan vaihto ei juuri auttaisi, koska opiskelen humanistista alaa ja naisvaltaisten alojen korkeakoulutettujen humanistien palkat (esim. kirjastoissa jne) ovat aivan samaa tasoa kuin kymmenen vuotta lastenhoitajana toimineen ammattihenkilönkin...
Olen kauhean surullinen nyt.
Kommentit (45)
Ymmärrän hyvin miestäni. Olisi aika kammoa, jos oma vaimo olisi joku lastenhoitaja. Koko päivän, kun kokoaisi palapeleja yms. skeidaa kakaroiden kanssa niin vaikuttaahan se jo käytökseenkin! "Lässyn lässyn", kun on työpäivän niin kotonakin varmaan jatkat samaa touhua niin ei ihme että ukkollasi pala hihat! Raaka fakta vaikka ei tätä kotiädit yms. suostu myöntämään, kun päivän ohjelma on vaihtaa vaipat yms. haastavaa.
Ymmärrän hyvin miestäni. Olisi aika kammoa, jos oma vaimo olisi joku lastenhoitaja. Koko päivän, kun kokoaisi palapeleja yms. skeidaa kakaroiden kanssa niin vaikuttaahan se jo käytökseenkin! "Lässyn lässyn", kun on työpäivän niin kotonakin varmaan jatkat samaa touhua niin ei ihme että ukkollasi pala hihat! Raaka fakta vaikka ei tätä kotiädit yms. suostu myöntämään, kun päivän ohjelma on vaihtaa vaipat yms. haastavaa.
Tervetuloa koettamaan vaikkapa kielihäiriöisten eskareiden kanssa miten turhaa hommaa se on. Ai niin: kai sentään osaat viittomia ja pystyt hallitsemaan hermojasi menettämättä parikymmentä jouluhepulista poikaa?
varmasti omat haasteensa, jos jotai puoli-vammaisia paimentaa, mutta puhuinkin ihan normaaleista lastenhoitajista. Oman kokemukseni mukaan suurin osa niistä on täysiä lusmuja, istuvat penkillä kun kakarat puuhaavat omiaan tai kinastelevat jne. eikä kukaan viitsi läskiä persettään nostaa. Ei tietty kaikki ole laiskoja, mutta n. 80% on täysiä suojatyöpaikassa olijoita.
Tervetuloa koettamaan vaikkapa kielihäiriöisten eskareiden kanssa miten turhaa hommaa se on. Ai niin: kai sentään osaat viittomia ja pystyt hallitsemaan hermojasi menettämättä parikymmentä jouluhepulista poikaa?
varmasti omat haasteensa, jos jotai puoli-vammaisia paimentaa, mutta puhuinkin ihan normaaleista lastenhoitajista. Oman kokemukseni mukaan suurin osa niistä on täysiä lusmuja, istuvat penkillä kun kakarat puuhaavat omiaan tai kinastelevat jne. eikä kukaan viitsi läskiä persettään nostaa. Ei tietty kaikki ole laiskoja, mutta n. 80% on täysiä suojatyöpaikassa olijoita.
Ja käytännössä jokaisessa "tavallisten" lasten ryhmässä on parikin lasta, jotka eivät ole "normeja" mutta diagnoosia ei vielä ole... mikä on sitten vielä vaikeampaa, koska ryhmä on resurssoitu "tavisten" mukaan. Mutta ärsyttääksesihän sinä kirjoititkin.
No - itse ainakin tienaan reippaastikin yli neljä tonnia toimittajana.
Mutta itse asiassa ei minusta edes ole kyse ap:n ammatista ja tuloista.
Mies HALUAA arvostella vaimoaan, ja on keksaissut moittia hänen ammattiaan ja ulkonäköään. Ihan sama oikeasti, mitä hän tienaa. Kyse on perusasenteesta. Jos ap tienaisi saman mitä miehensä, narinaa tulisi jostain muusta asiasta.