Saako raskaana oleva syödä fetajuustoa?
Moi!
Eli mitä suositukset sanovat kyseisen juuston syömisestä?
Kommentit (24)
tää kysymys oli täälä pari viikoo sittenkin ja mitenkäs se nyt meni!!
(ite oon siis neljättä kertaa raskaana ja aina syönyt fetaa, myös nyt)....
elikkäs listeria vaara, mutta fetassa (juustoissa)aina, eli EI VAIN RASKAANAOLEVILLA!!!!
eli pitää vaan kattoo mitä pistää suuhunsa, luulisin että suomessa myydyt kaikki iahn turvallisia, kunhan et siis ite säilytä sitä huoneenlämmissä!!!
täsmentäkää joku mutta fakta on fakta että minä syön ainakin sillon tällön..ja olen myös syönyt tuorejuustoja!!!! hui mua!!!
suomessa tekevät pastöroituun maitoon juustot mutta ulkomailla harvoin joten se on syy miksei suositella ulkomaalaisia. Nimenomaan fetajuusto, raejuusto olisi kiellettyä syötävää. Itse olen kerran syönyt raskauden aikana mutta jätin suosiolla sitten väliin. Kerrasta tuskin haittaa, mutta jos syö säännöllisesti niin eri juttu
Sä puhut ihan paskaa, nimen omaan pastöroimattomaan maitoon tehtyjä juustoja on todella vaikea löytää...
Ja pastöroituun maitoon tehtyä fetaa ja rejuustoa löytyy kyllä joka Alepan hyllyltä ihan varmasti.
.Joo,ei saa syödä juustoa. Eikä makkaraa,leipää,juoda maitoa ym.
neuvolasta tieto ettei saa syödä raskauden aikaan fetaa, homejuustoa, raejuustoa.. sitten kaikki maksa tuotteet, kala + mitä muita niitä kaikkia lie. Neuvolassa sanovat joten kysele ihan sieltä
Pastöroimaton maito ja siitä valmistetut juustot, pehmeät juustot (kuten home- ja tuorejuustot).
Näiden tuotteiden käyttöä ei suositella raskauden aikana listeriariskin vuoksi.
http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus_ja_synnytys/13/raskausajan_ruokar…