nyt on joulumenyyyy
suunniteltu ja tässä se tulee:
perunat
sinappisilli
graavilohirullat yrttijuustotäytteellä
graavi siika
lasimestarin silli
punajuuripatee
maksapatee
joululimppu, rieska, ruisleipä
lanttuloora
porkkanaloora
kinkku
omenainen kinkkukastike
herneet
luumut
jälkiruoaksi karpalojäädyke
juomana kotikalja, maito, vesi, valkoviini, punaviini
Tässä on meidän jouluateria, vähän jännittää kun appivanhemmat tulevat meille syömään. Mitä av-raati ajattelee tästä menyyyystä?
Kommentit (16)
Meillä lisäks mätiä, sienisalaattia, riimihärkää, poroa, kalkkuna.
Toi kotikalja on mulle aika kauhistus, oletko aivan varma siitä?
ehkä lisäksi esim. kylmäsavuporosiivuja ja oikein lihaisaa ja tyyristä metwurstia?
Itse pidän runsaasta kalapöydästä, ja meillä on vieläkin enemmän kalasortteja ja lisäksi kylmäsavulohihyydyke sekä mätiä + tilpehöörit. Tiedätkö että tykkäävätkö lanttulaatikosta varmasti? Mun kokemusten mukaan lanttulaatikko jakaa aika paljon mielipiteitä, joten jos he eivät siitä pidä, niin olisi ehkä kiva olla jokin muu porkkanalaatikon lisäksi.
Entä miten rosolli tai esim. jokin vihersalaatti pääruokien kanssa? Pelkät laatikot ja kinkku on aika tuhtia syötävää.
Jälkiruoka kuulostaa tosi ihanalta, ehkä lisäksi vielä jotain tosi hyviä & laadukkaita suklaakonvehteja kahvin kanssa?
Nämä ovat vain siis ehdotuksia ja ajatuksia, menusi on oikein hyvä näinkin :)
Mukavaa joulua sinulle ap, ja toivottavasti appivanhemmat tykkäävät :)
täytyy myöntää että olemme hiukan kalaorientoituneita :) ja sinappi oli tosiaan tutultani lahjaksi saamaa konjakkisinappia, jäi vaan mainitsematta, mutta sen maksapateen kaveriksi mitä laittaisin, meetwursti ei oikeen tunnu koskettavan minua.
lihahyytelö eli alatoopi, kiitos muistutuksesta. Juustoja voisi myös ajatella vaikka myöhemmin illalla nautittaviksi viinin kera.
Kiitos kaikille ystävällisistä ja asiallisista kommenteista. ap.
Maksapatee ei ole yksin, koska pääruokana on lihaa. Toivottavasti mainioiden kalojen kanssa on myös huurteista snapsia :) Hyvää ja makoisaa joulua!
lihahyytelö eli alatoopi, kiitos muistutuksesta. Juustoja voisi myös ajatella vaikka myöhemmin illalla nautittaviksi viinin kera. Kiitos kaikille ystävällisistä ja asiallisista kommenteista. ap.
älämunohda sitä jälkkäriä ;)
mitään herkkua ole, arkisista arkisinta ruokaa. Joo, olen kranttu ja minusta jouluruuat on kaukana herkuttelusta.
Oikein hyvältä kuulostaa. Tietty riippuu vähän anopistakin, että miten uppoaa ;-) Meillä anopille kauhistus olisi varmaan puolet noista mitä sä laitat ja 90% niistä mitä mä laitan, koska hän ei syö kuin laatikoita ja kinkkua jouluna ja itse päätin repäistä tänä vuonna - saas nähdä, mitä mun vanhemmat tykkää, kun ovat 15 vuotta tottuneet jos siihen mitä meillä aina on jouluna...
Tuleeko appivanhemmat miten kaukaa? Jos alkupalat eivät ole ihan heti, niin jokut tervetuliaisglögi + piparit voisi olla alkuun kiva?
että ajattelin että aikalailla heti aloitetaan ruokailulla, kiitos melba sinullekin ystävällisestä vastauksesta.
Oikein hyvältä kuulostaa. Tietty riippuu vähän anopistakin, että miten uppoaa ;-) Meillä anopille kauhistus olisi varmaan puolet noista mitä sä laitat ja 90% niistä mitä mä laitan, koska hän ei syö kuin laatikoita ja kinkkua jouluna ja itse päätin repäistä tänä vuonna - saas nähdä, mitä mun vanhemmat tykkää, kun ovat 15 vuotta tottuneet jos siihen mitä meillä aina on jouluna...
Tuleeko appivanhemmat miten kaukaa? Jos alkupalat eivät ole ihan heti, niin jokut tervetuliaisglögi + piparit voisi olla alkuun kiva?
Tämmöisen repäisyn ajattelin aatolle vetäistä. Kaloja on onnettoman vähän, mutta en viitsi vääntää veistä äitini haavassa kovin paljon, koska hän ei voi syödä raakaa kalaa. Muille päiville ostan lisää raakoja kaloja.
munatoti
pipareita
valkosipulisilakoita
mätimousse
raidallinen kalapatee + chilikastike
sienisalaatti
maksapatee
uusia perunoita
appelsiinimarinoitu juuressalaatti
vihreä viinirypälesalaatti
punajuuri-vuohenjuustopiiras
juureskakku