Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison ADHD?

Vierailija
20.12.2009 |

Miten jaksatte joiden miehellä/vaimolla on adhd? Milloin todettu ja onko lääkitystä?

Miten edetä jos on varma,että puolisolla on adhd,mutta sitä ei ole todettu millään virallisella testillä tmv ja puoliskon on halukas "testauttamaan" itsensä ja hoitamaan asiaa??

Kiitos jos löytyy joku osaava vastaamaan !!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtautuu omaan käyttäytymiseensä?

Paljon varmaan kuuluu myös Adhd oireisiin mutta voisiko taustalla olla myös masennusta?

Sehän ei aina ilmene vain sillain että ollaan ihan

allapäin ja flegmaattisia vaan myös impulsiivisuutena, holtiton rahankäyttö, unohtelu ym. Tai toisin sanoin se on enemmän kaksisuuntainen mielialahäiriö jossa voi olla pitkiäkin jaksoja tuollaista jatkuvaa liikkeellä olemista ja jatkuvaa touhuamista...

Omalla miehelläni myös tod näk lievä adhd, ei diagnosoitu eikä siis lääkitystä.

Pahimmat oireet, ylienerginen mutta saa rankoissa treeneissä pahimmat purettua, lyhytjännitteinen,

ärtynyt, lievitynyt pelihimo, nettiaddikti ym.

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
42/47 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei pistä asuntoa palasiksi eikä ole muutenkaan väkivaltainen.

Tuo on tuttua,että 4v sais juosta fileerausveitsen kanssa ja nettipeli veis huomion,siksipä meillä ei niitä enää pelatakaan.

Meillä on todellakin aika tiukat säännöt miehellä,joiden kanssa arki sujuu ihan hyvin. ja kun pelataan näiden sääntöjen mukaaan niin lastenkin kanssa olo sujuu hyvin.

Palaan pian kirjoittelemaan lisää,vauva kutsuu :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6:lle piti sanoa,että kyllä meilläkin on hieman tuota kepeää suhtaumista "vakaviin" asioihin. Itse olen ottanut sen niin,että hyvä et toinen meistä ei huolehdi joka asiasta,riittää kun minä huolehdin :)

Mä oon perusluonteeltani niin huolehtija ja myös todella järjestelmällinen,että ehkä tämä toimii meillä siksi?

Minä ihan suhteemme alusti asti olen ottanut vastuun kaikesta ja en koe sitä taakaksi.

Joidenkin mielestä meillä on kolme lasta mun vastuulla kahden sijaan,muttei se minua haittaa.

Joissakin asioissa se on ehkä noin,mutta minä tulen sen kanssa toimeen.

Ja kyllä jos jokin on todella vakavaa,niin mies ottaakin sen vakavasti silti. Eihän mikään huithapeli ole. On vain turhia murehtimatonta sorttia.

Ap

Vierailija
44/47 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tiedostanut myös tuon mahdollisuuden ja tiedän,että osittain oireet vastaavat,mutta kyllä tämä silti menee adhd-piirteisiin niin täydelleen.

Lähipiirissäni on samaoireista masennustakin ja kyllä ne erot hänessä ja miehessäni on silti eroja.

Mun mies nyt kun olemme puhuneet paljon asiasta (vuosia) on alkanut välillä jopa "havahtumaan" jos huomautan hänelle jostain.

Esim. jos hän tekee jotain kotityötä ja yhtäkkiä jättääkin sen kesken ja lähtee tekemään jotain ihan muuta,niin jos vain sanon,että "Sulla oli tuo eka homma tuossa",niin nykyisin saattaa tosiaan jopa havahtua ja järkätä asiat niin,että ne molemmat tulee lopulta hoidettua.

Perjantaina oli esim minusta niin tyypillinen tapaus,kun mies lähti vapaapäivänään viemään esikoista kouluun.

Imetin vauvaa ja ihmettelin et eiks ne menneet jo ja kävin katsomassa eteiseen,niin siellä se mies voiteli oven lukkoa ja esikoinen hoki vieressä "Nyt kyllä pitäs mennä".

Nää on meidän arkea ja varmaan ne ois myöhästyneet jos en ois käynyt "herättelemässä". Meillä onkin paljon käytössä puhelimen muistutukset,kun puh on piipannut jotain lähtöä kolme kertaa niin voi olla,että mies saakin lähdettyä jne

Ap

Vierailija
45/47 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein olet ap oivaltanut. Ainut keino pitää homma kasassa. Ei ole mitään pohjaa, jos on jatkuva velkaantuminen. Ei sitä vahvakaan rakkaus kestä.

Yksityisellä kannattaa tutkia esim. Neuro Mental.

Adhd center ei taida ottaa uusia asiakkaita.

Lääkitystä myös kannattaa ainakin kokeilla.

Vierailija
46/47 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän ilmeisesti kannattaakin ottaa lisää selvää.

Mulla ei ole tietoa mihin lähteä "purkamaan" tätä,siis mille lääkärille. Emme asu E-Suomessa eikä minulla ole hajuakaan mitä nuo mainitsemasi paikat ovat...?

Lääkityksen kanssa olen itse hieman skeptinen,mutta siitäkin pitäisi ottaa lisää selvää.

Meillä kun arki rullaa tällähetkellä (ja on jo muutaman vuoden mennyt näin) ihan ok,ilman isompia riitoja ja selkkauksia.

Ja kuitenkin,kaikissa lääkkeissä on sivuvaikutuksia...?

Ap

Vierailija
47/47 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemisen ja kirjoittamisen vaikeudet ovat yleisiä adhd ihmisillä.

Musta ap suhtautuu ihanasti mieheensä ja mies ei voi saada parempaa vaimoa, kun ap on.

Kuri on pidettävä ja siihen ei välttämättä itse adhd ihminen pysty. Teillä on jo tosi hyvät keinot käytössä ja lisääkin niitä voisi saada diagnoosin myötä.

Varmasti miehesi on sinulle touhukas, hauska hyvä avioimies jota kuitenkin helppo rakastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi