Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälin äitejä, jotka saavat ison vauvan

Vierailija
20.12.2009 |

Heiltä jää kokematta ihan pienen vauvan äitiys. Yli 3-kiloinen ei oikein ole enää edes "vastasyntynyt" vaan jo paljon isompi vauva.

Omani oli yli 3 kiloa vasta kuukauden iässä, sain siis nauttia kokonaisen kuukauden pienestä ihanasta nyytistä. Kokemuksen perusteella voin sanoa, että itselleni olisi ollut pettymys synnyttää noin iso vauva siis tuollainen yli 3-kiloinen.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain yli 4000g painavan vauvan 3kk sitten ja vauva on toki iso, painaa nyt jo 7kg, mutta on ollut myös helppo (ei itke, kiukuttele, hymyilee, kehitys on ollut hieman ikäistään nopeampaa monessa asiassa), on vahva ja hyvä käsitellä. Neuvolasta saanut pelkkiä kehuja:

-Jäntevä ja erittäin tyytyväisen oloinen poika.

-Hyvä käsitellä.

-Kehittynyt hyvin.

Ystäväni, joka on lääkäri sanoin minulle, kun sain tietää, että iso vauva tulossa, että ole onnellinen, sillä isot vauvat ovat yleensä helpompia ja leppoisampia, koska ovat kehityksessään pidemmällä syntyessään ja eivät iske samoja kasvukipuja mitä keskenkasvuinen pienikokoinen vauva kokee - tämä on pitänyt ainakin minun kohdallani paikkaansa.

Vauvani on esikoiseni ja olisin varmaan ollut ihan hukassa pienen keskosen kanssa, kun oma 4kg vauvakin tuntui ihan pikkuruiselta syntyessään.

Käsittääkseni täysikokoisena syntyneillä vauvoilla on myös vähemmän myöhemmin todettavia kehityshäiriöitä.

Vierailija
2/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun isoista vauvoista tuli pienikokoisia lapsia. Mä saan nauttia heidän pikkulapsiajoistaan niin paljon pidempään kuin pitkien lasten äidit. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nosti päätäänkin jo kahden päivän ikäisenä hoitoalustalta ylös... Kieltämättä tuli olo, että onko tää nyt pikkuvauva :-) Mutta en kyllä pienempään olisi vaihtanut. Säästyi sitä paitsi ostamasta niitä minipieniä vaatteitakin, kun 62-senttiset oli melkein heti sopivia :-P

Vierailija
4/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haitarilla 3100-4200. Ihan yhtä vastasyntyneitä ne on olleet :D

Vierailija
5/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja sydämelliset onnittelut siitä).

Kyllä tämä on vanha provo joka uusitaan säännöllisin väliajoin. Ei ole tuore ja hassu vaan tosi kulunut.

Heh heh...mukavan poikkeava provo!

Vierailija
6/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vastasyntyneitä meillä ovat olleet kaikki kolme, vaikka olivatkin syntyessään yli 4kg.

Ja synnytykset eivät ole olleet vaikeita, helpolla olen päässyt.

Vierailija
7/31 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoinen rääpäle sinulla oli syntyessään?

Vierailija
8/31 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat mukelot oli 2.7kg, 2.8kg, 3.2kg ja 2.3kg

Vierailija
9/31 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit, narkkarit ja alkot saa niitä pikkuisia. Eli ei nyt niin hyvä asia.

Ei tuommoisesta hupsusta aloituksesta kannata vetää herneitä nenään... Väittämäsi ei pidä paikkaansa, tiedät sen varmaan itsekin.

Vierailija
10/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on heikommat elämän edellytykset kuin potralla 4-kiloisella vauvallani. Olisit ostanut kaupasta vauvanuken jos kerran nukkeleikit vielä noin paljon kiinnostavat.

Vierailija
11/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tänään todellakin tylsää! Huomaa näistä provojen määrästä.

Hop, leipomaan vaikka pipareita lasten kanssa!

Vierailija
12/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata sääliä

Vierailija
13/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän 4-kiloisena syntynyt poika oli ihan tarpeeksi pikkuinen silti. Ei kai sitä pienempää osaisi edes käsitellä rikkomatta. :)

Enpä nyt suostu suuttumaan provostasi. :) Joulu tulossa ja kaikkea...

Vierailija
14/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ollut yli nelikiloinen ihana pieni vastasyntynyt vauva niin kuin juuri ja juuri kolme kiloinen. Täytyypä sanoa, etten eroa huomannut poikien hoidossa! Molemmista nautimme täysin ja molemmat olivat totaalisesti tuon lääketieteen määrittelemän 28 vrk vastasyntyneitä. Nelikiloisessa oli se helppous ettei tarvinnut vahtia kelloa kokoaikaa, niinkuin tuon alle 3 kg kanssa.

Vierailija
15/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut hei, Porvoosta Päivää Vaan!!!

Vierailija
16/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kaivannut vähän myötätuntoa, kun lapseni painoi syntyessään 900g...

Vierailija
17/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti nyt kun lapset ovat jo koululaisia nautin äitiydestä todella!

En ole koskaan tuntenut mitään viehtymystä pikkuruisiin rääpäleisiin. : )

Vierailija
18/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit yrittää kanavoida säälisi vaikkapa itänaapurin katulapsiin.

Terveisin maailman onnellisin 3,6 kg painoisen tyttövauvan synnyttänyt äiti

Vierailija
19/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mua saat kyllä ihan vapaasti sääliä. Itsekin tykkäisin mieluummin pienistä. Onneksi yksi sentään syntyi edes kolmekiloisena. Muut neljä sitten olivatkin 4-4,7 -kiloisia.

Tosin ihan rakkaita nuo ovat isotkin. Ja voinhan minä sitten ylpeillä sillä että oma viisikuiseni on yhtä iso kuin naapurin vuosikas. Ja taatusti vähintään yhtä älykäs ;D

Vierailija
20/31 |
20.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän sai kaikki 5 lastaan reippaasti yli nelikiloisina, mä sain vain 2, 7 kg rääpäleen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi