5kk vauva itkee tuolla kun haluaisi tissiä. koitetaan
opettaa nukahtamaan ilman tissiä ja äisin sydän täällä särkyy kuunnellessa :( Isänsä on lapsen kanssa.
Kommentit (98)
Ei ton ikäistä vielä voi huudattaa. Kuuntelehan vaistoasi - sydäntäsi särkee eli se ei ole oikein.
Minä opetin kanssa jo ihan pienen vauvan nukahtamaan ilman rintaa siten, että irrotin vauvan otteen rinnasta, kun oli nukahtamaisillaan. Jos halusi rinnan takaisin, annoin, mutta irrotin sitten taas. Muutama kerta tarvittiin alkuun aina tätä, mutta lapsi ei joutunut itkemään ja pian oppi nukahtamaan ilman rintaa suussa. Meillä tämä oli tarpeen, kun vauva myös heräili sitten kohta mahavaivoihin, kun ei ollut röyhtäissyt, joten uni ei ollut oikein laadukasta. Tuo isän kanssa nukuttaminenkin voi onnistua, mutta kauheahan se on kuunnella lapsen itkua.
jaksaisin, mutta usein herää jo ennen kuin olen itse edes ehtinyt nukahtaa edellisen imetyksen jälkeen. Ehkä täällä on vain kaiken jaksavia superäitejä, mutta ap:lla alkaa jo voimat loppua viiden kuukauden valvomisen jälkeen.
Vauva on syönyt illalla n. tunnin rintaa + syönyt iltapuuron. En usko, että olisi nälkä.
varmaan puhkipoikki väsynyt 5kk heräämisistä. Toivottavasti ette ole saaneet allergista/astmaattista taikka muuten sairasta lasta jonka kanssa heräät seuraavat 3v vähintään ja usein.
Mua oikeesti KYRSII tälläset alotukset. Mene nyt hyvä ihminen nukkumaan että JAKSAT huomenna taas lastes kanssa.
kuule vauva kainaloon ja tissi suuhun niin ei tartte pienen itkeä eikä äidin sydämen särkyä, sniif. Jos oikeesti tuolta tuntuis niin ymmärtäisit ettei tuon ikästä huudateta äidin kaipuun takia.
oon varmasti sitten hirveä heikko surkimus, joka ei jaksa kuin viisi kuukautta saamatta nukkua EDES kahden tunnin pätkiä. Mutta näin vaan on, alkaa jo pää hajota.
Ja veikkaanpa, että monikaan näistä vastaajista, ei ole joutunut valvomaan niin paljon.
ja olen valvonut 9kk heräämällä tunnin välein, lapsen sairauden takia. Ja kyllä olen sitä mieltä, että olet todellinen surkimus.
ja muuten 5 kk ei saisi antaa puuroakaan vielä!
päivällä vai miten jaksat? Luulin, että tuollainen on ihan fysikaalinen mahdottomuus?
ei isä sitä korvaa. mene imettämään ja imetä tästä lähin niin että vauva nukkuu vieressäsi. siinä ei tarvi itse edes paljoa herätä. saat nukuttua ja vauva saa rintaa, kaikki tyytyväisiä. näin minä tein.
lue daniel sternin kirja ett spädbarns dagbok.
5kk alkaen. Ihme, ettei mikään laki kiellä sitä siihen kirjoittamasta, jos ei saisi antaa.
Teitä varmaan järkyttää syvästi, että naapurin vauva sai iltavellit jo 3kk iässä!!1
että miten nukkui :)
T: se, joka kyseli, onko teillä tutti käytössä
Äidilläkin on fyysisiä tarpeita, kuten nukkuminen. Vauva ei voi hyvin, jos äiti kulkee väsymyksestä zombiena ympäriinsä. Vauvakin hyötyy siitä, jos saa paremmin nukutuksi ja jos lähellä on turvallinen vanhempi, isä, lapsi ei myöskään uskoakseni saa mitään traumoja tästä.
että vauvaa täysimettäísi kunnes on 6 kk. vähentää mm allergioita.
arvaa jos purkkiruokafirmat haluavat myydää ruokaa.
aika surkeaa olet. ja miksi et ole nyt jo nukkumassa kun vauvasi on lannistunut ja lopettanut itkeämisen. Potki sitten ulos kotoa kun on 16, että nyt on aika pärjätä!
tissit ikävä kyllä sattuu olemaan niin pienet, ettei yllä hyvin vauvan suuhun, vaan joudun aina hiukkasen kumartumaan, joten nukkuminen siinä asennossa on mahdotonta.
Mutta mitäpä täällä teidän kanssa riitelen, viisaina olisi todella mennä nyt nukkumaan, kun vauvakin nukkuu. Hämmästyttää vaan nää superihmiset täällä.
Ja ps. kaikki vauvat ei todellakaan ole tällaisiä. Huh, on jopa tapauksia, jotka herää 5kk iässä kerran-kaksi syömään tai vielä pahempaa, nukkuvat koko yön aamuun asti!
ei todellakaan kannata kuunnella näitä imetyshulluja ja kestoilijoita, joiden mielestä on olemassa vain yksi totuus. tosiasia on, että teet kuten susta tuntuu hyvältä ja mikä on vauvallekin hyväksi. Itse annan vastiketta vauvalle ja käytän kertisvaippoja ja mua ei kiinnosta pätkääkään mitä siitä ollaan mieltä. Toisekseen toi oli naurettavinta mitä olen kuullut, että vauva saa traumoja, huh heijaa, joku taas lukenut psykologin kirjoja ja luulee olevansa pätevä kertomaan näistä asioista.
millä kokemuksella sinä sanot ettei nämä muut vastaajat ole valvoneet???? Sen takia kun eivät ymmärrä sinun väsymystä? harvapa ymmärtää koska 5kk on TODELLAKIN liian pieni unikouluun kun kaikki 6kk :setkaan ei ole valmiita siihen. Miksi et nuku päivällä tai silloin kun isä on kotona esim . viikonloppuisin????
mulla on 3v poika ja 2 v kaksoset jotka vasta viime keväänä oppivat nukkumaan heräämättä koko yös, eli olen valvonut hyvinkin monia öitä 3 vuoden aikana ei silti olis tullut mieleenikään opettaa liian pientä ilman tissiä ja huudattaa lasta yli 5 minuuttia....
Et ole mikään surkimus vaan esikoisen äiti joka kuvittelee, että lapsen pitää osata nukkua jo pienestä pitäen omassa sängyssä yksin koko yön (joka on siis luonnotonta).
Ajattele äidin sydämellä ja tee niinkuin se sanoo.
Nukut univelkoja pois jonkun verran vaikka huomenna; lähetät isän vauvan kanssa vaunuileen....
Mulla 6 kk vauva ja ei tulis mieleenkään!!! Anna tissiä raukalle. Opeta sit kun on vuoden ja aina vaan tahtoo tissiä nukahtaakseen!