Perintätoimisto lähetti sitten laskumme käräjäoikeuteen, mitäs nyt kun
olemme jo maksaneet ko. summan perintätoimistolle? Raukeaako käräjäoikeuden vaatimukset? Joudummeko vankilaan, meneekö luottotiedot ja pitääkö maksaa oikeudenkäyntikulut kaikesta huolimatta? Ei ole aiempaa kokemusta..summa oli 100e joka unohtui maksaa, eikä siitä tullut huomautuslaskua enää lokakuun jölkeen.
Kommentit (6)
en malta sinne asti odotella vastausta..Onhan tämä aikamoinen järkytys, hävettää kamalasti ja mittasuhteiltaan aika paha moka.
Soitat sinne perintätoimistoon kunhan aukeaa ja sitten käräjäoikeuteen jonka numero haasteessa.Ei mene luottotiedot ennenkun jätät haasteen maksamatta.Peruvat sen varmaan nyt kun lasku on maksettu :).
täytyy teidän maksaa kaikki kulut myös - tämä on fakta, olen ollut opiskeluaikanani perintäneuvottelijana isohkossa perintäalan yrityksessä. Usein ihmiset heräsivät maksamaan vasta kuin asia oli mennyt oikeuteen, valitettavasti kulut ovat mitä ovat. Soittakaa sinne perintätoimistoon, käräjäoikeudesta eivät tiedä, mitä pitää maksaa ja mitä ei. ja sen jälkeen kun olette maksaneet, perintätoimisto peruu haasteen käräjäoikeuteen. Kannattaa vielä maksun jälkeen tarkistaa käräjäoikeudesta asia, onhan haaste varmasti peruttu. ja toivottavasti opitte myös tästä jotain.
Teille on tullut perintätoimistosta useampi muistutus ennen kuin asia on mennyt oikeuteen, miksi ette ole maksaneet tai tehneet maksusopimusta, senhän voi tehdä esim. internetissä tai automaattisen puhelinpalvelun kautta.
Itse olen valitettavasti usein perintätoimiston kanssa tekemisissä,mieheni piilottee mun laskuja ja en oikeastaan enään tiedä missä mennään.Jos saan perintätoimiston kanssa sovittua jonkun tietyn summan mitä lyhennän niin ok,se toimii 2-3kk jonka jälkeen asia "unohtuu" mun mieheltä ja mun tilillä ei ole rahaa silloin.Meillä siis yhteiset rahat.Vitun paska tilanne ja tiedän että saan kauheet "haukut" täältä,parempaan en pysty kun kk "tulot" opiskelijalla 600e ja velkaa laskujen keran n.5000e ja mies työttömänä.Välillä pitää vaan realisoida se että ostaako ruokaa lapsille vai maksaako ulosottoon laskua/laskuja.
Olette varmasti saaneet perintätoimistolta kirjeen, että jos ei makseta tiettyyn päivään mennessä, niin asia menee käräjille. Jos maksu on taphtunut tuon päivän jälkeen, teidät voidaab velvoittaa maksamaan kaikki kulut.
Jos kyse oli unohduksesta, miksi ette maksaneet heti ekan muistarin jälkeen?
Suomessa on tuhansia ja taas tuhansia maksuhäiriöisiä, jos jokainen luottotiedoton joutuisi vankilaan niin istuisi aika moni tuttusikin parhaillaan linnassa.