Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määrittääkö suomalaisuus identiteettiäsi?

Vierailija
18.12.2009 |

Minun ei. Tunnen itseni enemmän eurooppalaiseksi kuin suomalaiseksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun matkustelin enemmän sen oppi huomaamaan. Kun olin ollut monta kuukautta pelkästään muun maalaisten seurassa, kaipasin hirveästi mm. suomalaista huumoria. Että voi oikein kunnolla heittää herjaa.

Viihdyin kyllä ulkomailla ja voisin mennä uudelleenkin, jos elämä vie. Mutta olen ihan selvästi suomalainen.

Vierailija
2/9 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiseksi synnyin ja suomalainen olen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden suomalaisuuteen liittyvien asioiden suhteen tunnen yhteenkuuluvuutta, mutta toiset toimivat pikemminkin erottavina. Yleisesti ottaen tunnen itseni monessa suhteessa hyvin epäsuomalaiseksi.

Vierailija
4/9 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana matkustelin paljon, inhosin monia asioita Suomesta ja olin aika idealisti.

Nykyisin rakastan niitä monia asioita Suomessa ja suomalaisuudessa (joita ennen inhosin).

Omat juuret ovat tulleet tosi rakkaiksi - omien lasten syntymän myötä. Meillä on iso, läheinen suku ja isovanhemmat joiden työtä tämän maan eteen arvostan nyt ihan eri lailla.

Vierailija
5/9 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli tanaan suomalainen hetki

Olen siis maahanmuuttaja kaukana suomesta ja tanaan taalla satoi ihan siis s--tanasti. No, ei ole autoa viela niin laitoin mukulan rattaisin ja sinne vesisateeseen. Autoja pysahteli ja kysyivat etta oonko kunnossa. No joo olen, housut oli polviin asti marat kun tulin kotiin. Kadet meinas jaatya matkalla kun sadevesi oli kylmaa ja melkein alkoi itkettaa. Silloin ajattelin ettei tama ole mitaan verratuna lumipyryihin joita olen kokenut Suomessa. Hitto kaksi tuntia yhteensa siina vesisateessa taistelin ja sain tehtya sen mita pitikin.

Vierailija
6/9 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täsmällinen, työstä tyydytystä saava melankolinen perheensä eteen kaikkensa tekevä nainen, joka jaksaa, jaksaa, jaksaa....

Vierailija
7/9 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kykene kävelemään hip hoppimaisesti vaan kävelen hip hop asusteissani kuin olisin sauvakävelylenkillä. Jotenkin ahdistaisi ottaa keinuvia huonoryhtisiä askelia.

Vierailija
8/9 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen itseni ensisijaisesti eurooppalaiseksi, toissijaisesti stadilaiseksi, en enää lainkaan suomalaiseksi, ja olen siitä hyvin onnellinen.

Vierailija
9/9 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelen ja tunnen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi