mistä OIKEIN LÄMPIMÄT kengät paikallaan seisovalle äidille ja liikkuvalle lapselle?
äiti ei paljoa ison mahansa kanssa jaksa liikkua, mutta lapsenkin varpaat jäässä vaikka liikkuu!
Nyt lapsella on vikingin goretexit. olisko kuomat lämpösemmät? entä minkälaiset ne on jalalle? näyttää niin leveiltä ja kömpelöiltä!
Kommentit (26)
ostat lämpöpohjalliset ja sitten vielä villasukka. Osta itsellesi myös Termo-alumiiniset pohjalliset.
Paljon halvemmat kuin Suomessa. Mä maksoin 119e pk-kulujen kanssa. Kannattaa odotella hetken, jos niillä alkaa Alet nyt joulun jälkeen.
T.3 (?)
Paljon halvemmat kuin Suomessa. Mä maksoin 119e pk-kulujen kanssa. Kannattaa odotella hetken, jos niillä alkaa Alet nyt joulun jälkeen.
T.3 (?)
Olen kokeillut Camel-Bootsit ja kaikki mahdolliset (en kyllä UGGeja, ne voikin olla hyvät!) ja löytänyt lopulta lämpimän ratkaisun:
Mulla on ihan tavalliset Salomonin GoreTex vaelluskengät, jotka on ½ numero liian isot (ostin tarjouksesta ja oli ainoa koko). Hankin niihin alunperin pienentämään paksuhkot huopapohjalliset. Villasukan kanssa minulla ei noissa kengissä ole kertaakaan palellut varpaat. Sain siis kuin vahingossa loistavat lämpökengät. Noissa on myös se hyvä puoli, että niillä kävelee pitkiä matkoja ja ovat muutenkin jalalle edulliset ja nilkkaa tukevat.
että jalkineet on vähän liian isot, jotta niihin saa pohjallista ja villasukkaa eivätkä silti kiristä eivätkä purista. Se kerrosten väliin jäävä ilma siellä sitten lämmittää.
jotka on sen verran väljät että mahtuu myös villasukka. Lapsella samoin. Muuten käytetään parempia kenkiä, mutta eipä kuomissa palele pakkassäässä
Viestissäni ei ole mitään uutta, mutta kirjoitan silti. Meillä on myös lapsella Viking goretexit, joissa on villasukka ja lapsen varpaat silti kylmät. Hankin tänään reilut Kuomat ja kun laitoin ne jo kaupassa tilalle, niin jalat olivatkin lämpöisemmät. Jonkun yllä kirjoittaneen vinkistä hankin niihin vielä pohjalliset. Kiitos siis vinkin antaneelle. Toisella lapsella samat goret ja villasukat kyllä pitävät jalat lämpimänä.
Itselläni on nuo jonkun mainitsemat Salomonin goretexit ja ovat kyllä lämpimät. Ei ole vielä niin kylmää ilmaa ollut, etteivätkö ne olisi olleet riittävät ja niillä olen liikkunut myös Lapin pakkasissa. Ainoa ongelma on, että mies on huomannut kenkien lämpimyyden ja vie ne.
kun laittaa kotimaiset huopatossut.
Villasukka ja huopikkaat niin johan tarkenee.
Ja myös Salomonin goretexit. Olen huomannut että olennaisinta on se että kengät ovat reilut että mahtuu lammaspohjallinen ja villasukka. Sitten itse kengällä ei oo niin väliä(ne Salomonit ei oo ees talvikengät varsinaisesti mutta niissä tarkenee myös). Isommalle lapselle mulla on kuomat mutta pienemmällä on niin kapea jalka että olen ostanut kapeaan jalkaan sopivat goretexit joissa villasekoite vuori(nettikaupan nimi oli pikkujalat).
Unohda keinonahka ja valitse oikeita materiaaleja. Itse löysin ihanat turkisvuoriset kengät osoitteesta http://www.kenkäliike.fi Fitflopit oli kyllä niin lämpimät ettei edes paksua sukkaa tarvitse.
ns. Canada-bootsit, ja sellaista pakkasta ei olekaan, etteikö tarkenis. Toisena kenkänä on McKinleyn vaelluskengät aquamax-pinnalla, ja niihin villapohjasukka tms. niin tarkenee myös.
Leikki-ikäisellä myös McKinleyt tarravarrella, hyvät ovat. Samoin Kavatin villavuoriset talvikengät.
Tuohon tarkoitukseen: putkivarsi Kuomat tai huopikkaat (joita tällä hetkellä taitaa olla erittäin vaikea mistään saada, ainakaan uutena).
Itse löysin tänä syksynä ihan Anttilasta M Shoen (kotimainen) valmistamat mokkanilkkurit joissa täys lammasturkivuori. On muuten tosi lämpimät ja vielä nätitkin.
Älä laita ohuita puuvillasukkia itselle/lapselle, jos aiotte ulkoilla. Esim villapohjaiset nilkkasukat lämmittävät halvemmissakin kengissä. Hikinen, kostea puuvillasukka jäädyttää ajlan heti.
varpaita on erisorttisia, toiset palelee enemmän ja toiset vähemmän... Kymmenen vuoden päiväkotityö- ja muutaman vuoden kotiäitikokemuksella mun valinta pakkassäille on varrelliset Kuomat niinkun lapsillakin. Kuomat on mun mielestä ainakin omassa jalassa tosi kevyet. Huopikkaista haaveilen mutta ei ole vielä liienny rahaa...
Meidän käytössä kaikkia goretexejä ym. vedenpitäviä pidetään sillon kun ulkona on nimenomaan sitä vettä lumen lisäks. Sillon kun vesi jäätyy niin jäätyy myös mun varpaat jos ei ole Kuomia. Ja sellaset "kanadabuutsit" kumikärjellä vaatii jo lähempänä nollaa kunnon liikuntaa tai muuten on varpaat sinisenä...
Sain joulupukilta ekat omani, enkä pois vaihda enää :)
Ja nimenomaan ne leveämmän mallin (ns. lastenmallin) putkikuomat ja vielä numeron verran liian isot. Mullakin on tosi kapea jalka ja silti ne varsinaiset aikuisten Kuomat ahisti villasukan kanssa :O
Äitini sanoo, että ne nauhallisetkin on tosi lämpöset, mutta omakohtaista kokemusta ei ole.
Jalkaan villasukat vaikka ihan paljaalle iholle. Itselläni kovilla pakkasilla (siis yli 25 astetta) ruskovillan villasukat +seiskaveikat siinä päällä ja miehen numeroa isommat kuomat ja hyvin tarkeni.
Leudommilla riittää omatkin ja yhdet villasukat.
Todella lämpimät ja söpöt :)