Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsi hoidossa jos äidillä talviloma?

Vierailija
18.12.2009 |

Siis mä en nyt oikein tajua yhtä juttua. Kun naapurin rouva kertoi eilen, että hänellä oli eilen alkanut joululoma, joka jatkuu joulun yli välipäiviin saakka. Silti oli vajaa 3-v (perheessä myös koululainen) ollut eilen koko päivän hoidossa ja tänäänkin kuulemma viedään? Koska kuulemma turhaa pitää kotonakaan kun maksavat tietyistä päivistä kuukaudessa. Eikä saa siivottuakaan kun lapsi on kotona.

Minusta jotenkin avutonta mutta ennen kaikkea väärin LASTA kohtaan! Eikö lapsellakin olisi oikeus pidempään joululomaan? Erityisesti koska tällä tytöllä on ylipitkät hoitopäivät klo 6.30-16.30 joka päivä:((. Tiedän sen koska asuvat naapurissa ja ovat itse kertoneet näistä päivistä.

Ensi viikon lapsi siis saa olla kotona ja olisi kuulemma laitettu varahoitopaikkaankin heti joulun jälkeen mutta ei sitten viitsitty kun varahoitopaikkana ei ollutkaan yksi läheinen päiväkoti vaan eräs kauempana oleva.

Mitä mieltä te olette tällaisesta? Yleensä mä puolustan subjektiivista päivähoito-oikeutta, mutta joskus kieltämättä tuntuu että oikeutta käytetään häikäilemättä myös hyväksi!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten saisi murkut ottamaan osaa kotitöihin...

Jos ei pienestä pitäen ole mitään tehnyt yhteisen kodin eteen niin miten ihmeessä sitä alkais tehdä myöhemminkään?

Vierailija
42/51 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten saisi murkut ottamaan osaa kotitöihin... Jos ei pienestä pitäen ole mitään tehnyt yhteisen kodin eteen niin miten ihmeessä sitä alkais tehdä myöhemminkään?

Mä uskon kans että kotityöt on opittava tekemään pienenä jos meinaa murkuilta mitään apua saada.

Siitä muistuikin mieleen että pitäisi patistaa lapsia siivoamaan:).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapsi itkee joka aamu äitiään. Itse on vauvan kanssa kotona. Toisen kotiäidin 4 v lapsi haetaan aina vasta viiden jälkeen, usein viimeisenä, eilenkin puoli kuusi. Minusta törkeää, vaikka tämä lapsi onkin vain kaksi päivää viikossa hoidossa. Hänellä myös periaatteena, että kun kerran maksetaan... Kolmas 2 v lapsi, jonka äiti on osittaisella hoitovapaalla ja tekee puolet työtunneista, hänen lapsensa on hoidossa vähintään klo 7-17, joskus jopa enemmän, ettei rytmi mene sekaisin. Vapaapäiviä ei lapsella ole. Että onhan näitä lastensa parasta ajattelevia äitejä.

Vierailija
44/51 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsia hoitoon vievät äidit ovat tehneet joulusiivouksen ollessaan äitiyslomalla? Kuka on vauvan hoitanut silloin vai jäikö siivous tekemättä? Jos lapsen isä oli silloin kuviossa mukana ja otti osaa vauvan hoitoon ja siivoukseen, miksi sama ei onnistu nyt kun vauva on kasvanut isommaksi?

Vierailija
45/51 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaan että jo pienikin lapsi tarvitsee jatkuvaa viriketulvaa. Unohdetaan että on kyse pienestä lapsesta. On iso ero 6v tai 3v lapsen välillä.

Vierailija
46/51 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotia toisten asioita ja motiiveita milloin minkäkin asian suhteen!

Vierailija
47/51 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittelin kun pk ei oo ke auki..

oisin vieny lapsen sinne (haastava erityislapsi) ett oisin saanu rauhassa vetää henkeä ennen joululomaa.

loma on meidän lapselle hirveetä, tai no muutama päivä menee hyvin (paitsi voi olla että jännityksen vuoksi raivarit tulee jo aattona)

Vierailija
48/51 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotia toisten asioita ja motiiveita milloin minkäkin asian suhteen!

että niitä pitääki vahtia!

Vierailija
49/51 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan niin tyhmää kotona että lapsenne eivät kestä lomailua oman perheen kanssa kahta viikkoa, vaan mieluummin ovat tappiin asti hoidossa?? Ei mene mulla kaaliin... Meillä lapset tykkää olla hoidossa mutta erittäin mielellään jäävät lomailemaan vaikkakin jonkun päivän siitä joutuvat katsomaan kun äiti ja isä siivoavat eivätkä keskity viihdyttämään heitä 24/7. Tekee näille pilteille ihan hyvää vähän joskus keksiä itsekin tekemistä ilman jatkuvaa viriketulvaa.

Vierailija
50/51 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmarra

Vierailija
51/51 |
29.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä päiväkotilapsi oli hoidossa ne päivät kun eskarilainen ja myöhemmin koululainen oli koulussa. Turhaa se siellä kotona yksin notkui.

Lomaa oli kuitenkin pari viikkoa jouluna, viikko hiihtolomaa, kesällä 2,5 kk ja syyslomaa viikko.