Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Se kotiäiti Suomi Express-ohjelmassa- HUH

Vierailija
18.12.2009 |

En muista tuliko se eilen vai toissapäivänä (Suomi Express), joka oli ehdottomasti sitä mieltä, että lapset pitää hoitaa kotona. Kertoi, että olisi jäänyt äitiysloman jälkeen kotiin, vaikka olisi irtisanottu töistään. No, niin varmaan- katsoitteko puitteita- uusi luksustalo- vaatteet vimpan päälle (tytölläkin Gantin mekko). Olisi ollut kiinnostavaa tietää, että paljonko perheen tulot on- ei varmaan tarvii rahoja tarvitse miettiä, vaikka olisi kotona työttömänäkin. Mielstäni ohjelman kannattaisi nyt tarjota vaihtoehto-ohjelmaa tavallisella esimerkillä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma oli vähintäänkin naurettava... Joo, jos olet syntynyt kultalusikka perseessä tai miehesi tulot ovat jotain ihan älytöntä luokka niin joo-o olisihan se ihan kiva olla kotona, muttakun ei vaan ole... Pakko se on mennä töihin jotta pystyy maksaa asuntolainat ja lapsille vaatteet ja murua rinnan alle... Niin ja kuka haluaa oikeasti olla yhetiskunnan tai miehensä elätettävänä????

Siinä vaiheessa, kun voitan lotossa(minkä mahollisuus on jotakuinkin zero) niin jään kyllä ilomielin lasten kanssa kotiin nauttimaan äitiydestä, mutta tällä hetkellä, kun asutaan vielä tuppukylässä, jossa ei edes tueta millään kuntalisillä kotia jäämistä, ni ei kyl ihan oikeesti pysty jäämää kotiäidiksi...

Suututti oikeen toi hiton ohjelma.... Joillain on mahollsuus jäädä, mutta joillain kaikki revitään selkärangasta... Ja hyvä niin, ei kukaan ainakaan pääse sanomaan, että eläisin toisten siivillä...

Vierailija
2/7 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olleenkaan ei pohdittu miksi joku vie lapsensa hoitoon ja on itse kotona. Paasattiin vain että ei niin sa tehdä, mutta syihin ei puututtu ollenkaan. Tosiaan olisi ollut virkistävää jos siinä olisi ollut edes joku köyhä kotiäiti. Hyvä rikkaiden om moralisoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä komppaan sitä ohjelman kotiäitiä! Arvot hällä kohdallaan.

Mäkin tein just niin, menetin työpaikan koska jäin kotiin lasteni kanssa. so what? onko työaikka tärkeämpi kuin oma lapsi???

Mekin asumme uudessa omakotitalossa, ja lapsilta löytyy JOPA reiman vaatteita, mutta koti on velaksi, vaatteita ostaa isovanhemmat synttäritlahjaksi. Köyhiä olemme, kaukana rikkauksista, ehkä joku voisi ulkoapäin luulla sit toisin?

Tärkeintä meille on, sekä mulle että miehelle, etää lapset saavat olla kotona mahdollisimman pitkään, väh. sen 3 vuotta jokainen.

Säästämme ruoassa, ja ihan kaikessa muussa, jotta pärjäämme juuri ja juuri. Laskut on usein myöhässä eikä tosiaan mitään ylimääräistä tehdä näinä vuosina. Jos vaikka pesukone hajoaa se on katastrofi koska uuteen ei tosiaan ole mitenkään päin varaa eikä velkaakaan voi ottaa koska joa nyt joka sentti menee asuntolainaan jne..

Mutta olen silti 100% varma että tämä on meille oikea ratkaisua, olemme todella onnellisia.

t. 4 lapsen äiti

Vierailija
4/7 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä komppaan sitä ohjelman kotiäitiä! Arvot hällä kohdallaan.

Mäkin tein just niin, menetin työpaikan koska jäin kotiin lasteni kanssa. so what? onko työaikka tärkeämpi kuin oma lapsi???

Mekin asumme uudessa omakotitalossa, ja lapsilta löytyy JOPA reiman vaatteita, mutta koti on velaksi, vaatteita ostaa isovanhemmat synttäritlahjaksi. Köyhiä olemme, kaukana rikkauksista, ehkä joku voisi ulkoapäin luulla sit toisin?

Tärkeintä meille on, sekä mulle että miehelle, etää lapset saavat olla kotona mahdollisimman pitkään, väh. sen 3 vuotta jokainen.

Säästämme ruoassa, ja ihan kaikessa muussa, jotta pärjäämme juuri ja juuri. Laskut on usein myöhässä eikä tosiaan mitään ylimääräistä tehdä näinä vuosina. Jos vaikka pesukone hajoaa se on katastrofi koska uuteen ei tosiaan ole mitenkään päin varaa eikä velkaakaan voi ottaa koska joa nyt joka sentti menee asuntolainaan jne..

Mutta olen silti 100% varma että tämä on meille oikea ratkaisua, olemme todella onnellisia.

t. 4 lapsen äiti

lapset sais olla aina kotona? Meillä on myös neljä lasta ja kaikkien kanssa on oltu kotona sen 3v ja sitten ovat menneet hoitoon. Lapsilla on ikäeroa 4-5v ja joukossa yhdet kaksoset. En laittais kun pakkotilanteessa alle 3v hoitoon, mutta ymmärrän kyllä, ettei kaikki voi olla kotona edes 3v lapsen kanssa ja osan pakko laittaa lapsi heti hoitoon kun äippäloma loppuu. Meillä on ollut säästöjä, joiden avulla sit eletty kun minä ollut ensin hoitovapaalla ja sit mies jäänyt kotiin lasten kanssa ja palannut töihin kun lapsi/lapset olleet 3v.

Lähipiirissä on muutama, joiden ollut oikeasti pakko laittaa lapsi/lapset hoitoon kun nuorin on ollut 9-11kk ja ymmärrän tuonkin enkä heitä tuomitse. Ne hoitopaikat kun ei ole mitään vankiloita tai keskitysleirejä, vaikka niin täällä nämä kotiäidit yleensä antaa ymmärtää.

Vierailija
5/7 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrkkipyykillä aattelit pärjätä?

Vierailija
6/7 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vauvan kanssa kotona, päiväkodissa mulla on esikoululainen ja viisivuotias, joka menee siis ensi syksynä eskariin. Esikoululainen on vaan aamupäivät, viisivuotias on kolme aamupäivää viikossa.

Joo'o, olen kamala äiti, mutta kenenkään mielestä ei ollut hyvä idea ottaa lapsi vuodeksi kokonaan kotiin eroon kavereista ja sitten taas takas samaan paikkaan eskariin. Ei lapsen, päiväkodin eikä mun mielestä.

Vierailija
7/7 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli kyllä tosi ärsyttävä asenne sillä äidillä siinä. ja sanon näin vaikka itse olenkin kotona.