Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2ystävää närkästyneet kun meillä kolmas lapsi tuloillaan, miksi? ei kateutta!

Vierailija
17.12.2009 |

Mikä voi olla syy... ovat kyllä muutenkin aika näreissään usein kummista asioista ja haukkuvat muita takanapäin. kuulin tämänkin vauvauutisestamme närkästymisen takaa päin.

olivat edessä muka niiin iloisia puolestamme ja muulle kertoneet, että "taas heille tulee vauva, eikö voineet jättää kahteen tai siirtää... töissä olisi kannattanut käydä välillä, vai onko juuri sen takia tuo vauvakin tulossa ettei töihin tarvis mennä". eli tämmöstä puhetta ja satuttaa. toisella kaksi kasta ja toisella ei yhtään, en usko että ovat kateellisia kun eivät ole niin lapsirakkaita, vai siksikö haluavat, ettei tule lisää lapsivieraita tai häiriötekijöitä heidän elämäänsä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loisena, joka pykää pentua putkessa työtä välttääkseen.

Vierailija
2/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toisten mukulat voisivat olla häiriötekijöitä heidän elämässään?

Taitaa nyt vaan hormonit heitellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisiä närkästyttää, jos heidän mielestään joku liioittelee tai elää ikään kuin täysillä heidän mielestään. Tätä on vähän vaikea selittää. Mutta vaikka he eivät itse haluaisi yhtään lasta, he ovat kateellisia. Ei ehkä siitä lapsesta (mistä tiedät vaikka olisivat siitäkin) vaan siitä, että joku elää ihan kaikessa rauhassa omaa unelmaansa todeksi. Ja on onnellinen? Sekin ärsyttää jos laittaa lapsen nimeksi Isabella tai maalaa talonsa vaalean roosaksi tai pukee lapsensa ihaniin vaatteisiin. Kun joku sellainen meissä elää, että eikö se vähempikin riittäisi ja mitä ne oikein kuvittelevat itsestään. En osaa nyt tätä selittää, mutta ehkä tästä saa vähän ajatuksesta kiinni.

Vierailija
4/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavani tekee kolmannen lapsen. Ihan siksikin koska näkee jo kauas ettei kestä kahdenkaan kanssa. Huutaa ja räyhää. Onkin kertonut että rakastaa olla raskaana. Just just.

Mutta kuvaukseesi en kyllä sovi :) Siis kavereidesi.

Vierailija
5/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erään ystäväni kolmatta raskautta. Kahden lapsen kanssakin on tuntunut olevan niin raskasta, puheenaiheet ovat pyörineet lähinnä huonosti nukuttujen öiden, lasten sairastelujen ja oman ajan puutteen ympärillä, joten kyllä on muutamaan kertaan käynyt mielessä, että pitikö noin hankalaan elämään tehdä vielä kolmaskin lapsi. Itselläni on yksi, koska tiedän varmasti jaksavani olla hyvä äiti tälle yhdelle, enkä halua ehdoin tahdoin mukaan tuohon "lasten kanssa on rankkaa" -ruikutukseen.

Vierailija
6/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo 5 oli kyllä niin hyvin kirjoittanut ja ehkä haluan uskoa tuon version.

tuskin "ystäväni" pitävät minua huonona äitinä, vaikka heidän mielestään varmaan olisin parempi äiti, jos olisin laittanut lapseni hoitoon 1v ja mennyt töihin, kuten toinen ns ystävistäni. ja mikäli lähtisin bailaamaan kun he pyytävät, ja opettaisin sen takai lapseni juoman pullosta, että päästäisiin tyttöjen kesken baanalle (no thanks vauva-aikana) jne. vahinko heille, mutta minua kiinnostaa enemmän olla perheeni kanssa. olen itse isommasta perheestä ja tiedän kuinka se on rikkaus. haluan itsekin kolme lasta ja niin, että heistä on mahdollisesti myös seuraa toisilleen.

Vierailija
7/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos lapset on hankittu pienellä ikäerolla ja univelka vie voimia kahdenkin hoitamisesta. Pakosti tulee mieleen että tällainen äiti on ollut liian kauan kotona eikä enää uskalla palata töihin ja tottumus kotona oloon on ainoa syy kolmannelle raskautumiselle.

erään ystäväni kolmatta raskautta. Kahden lapsen kanssakin on tuntunut olevan niin raskasta, puheenaiheet ovat pyörineet lähinnä huonosti nukuttujen öiden, lasten sairastelujen ja oman ajan puutteen ympärillä, joten kyllä on muutamaan kertaan käynyt mielessä, että pitikö noin hankalaan elämään tehdä vielä kolmaskin lapsi. Itselläni on yksi, koska tiedän varmasti jaksavani olla hyvä äiti tälle yhdelle, enkä halua ehdoin tahdoin mukaan tuohon "lasten kanssa on rankkaa" -ruikutukseen.

Vierailija
8/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole koskaan valittanut elämästä tai antanut ymmärtää että meillä olisi ollut rankkaa kahden kanssa! Luulen että se on jonkinlaista kateutta, siitä huolimatta että vaikka he eivät itse haluaisi lasta niin raskaudesta ja vauvasta ja siitä ihanasta elämästä, kuten 5 kirjoitti, voi olla kateellinen. Nyt mulla on nuo 3 lasta enkä haluaisi enempää, silti olen usein kade jos kuulen jonkun olevan raskaana. Tai etenkin jos joku saa neljännen lapsen niin olen tosi kateellinen, vaikka mua ei mikään estä hankkimasta neljättä (mies tahtoisi).

Vierailija
9/11 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos lapset on hankittu pienellä ikäerolla ja univelka vie voimia kahdenkin hoitamisesta. Pakosti tulee mieleen että tällainen äiti on ollut liian kauan kotona eikä enää uskalla palata töihin ja tottumus kotona oloon on ainoa syy kolmannelle raskautumiselle.

Ja vielä niin, että siitä pitää selän takana jumputtaa. Minä elän omaa elämääni ja suon sen ilon niin ystäville kuin muillekin. Olen tukena jos tarvitaan, osallistun iloon jos halutaan. Ystävien valinnat hyväksyn ja tuen. Muiden valinnat minulle eivät millään tavoin edes kuulu.

Tyypillistä tämä selän takana molottaminen. Toiset elävät elämäänsä ja toiset tyytyvät tarkkailijan ja kommentaattorin rooliin.

Vierailija
10/11 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että odotan 4.lasta niin olivat aivan kauhuissaan. Mutta syy oli meillä se, että 2.ja 3.lapsi olivat kaksoset ja itse sain vakavan komplikaation kaksosraskauden yhteydessä. Pitivät varmaan hulluna "tehdä" vielä 4.lapsi.

Vierailija
11/11 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet naiset katoaa sinne vauvamaailmaan ja kaikki muu jää, senkin takia että on aina kiire ja lapset sairastaa ja töissäkin pitää käydä. Ehkä he olivat jo päässään ajatelleen että kohta kaikilla helpottaa ja päästään taas viettämään aikaa yhdessä muutenkin kiljuvat lapset seurana.

Meillä on yksi ystäväperhe jonka kanssa ollaan kohta 10 vuotta vuotta puhuttu sitä "no joskus paremmalla ajalla sitten". En tiedä tuleeko sitä aikaa ikinä kun lapsia tulee koko ajan lisää. Syy ärsytykseen on siis puhtaasti itsekäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi