joulupukin hinta: 60e!!!
jessus.
tilasin aatoksi joulupukin,hinta 60e.!
olin ajatellut,että kaipa pukin hinta on 35-40e.... väärin meni.
Kommentit (38)
helsingin keskustassa kaikki pukit 50e
helsingin keskustassa kaikki pukit 50e
kylla euro ja markka on nyt samat kun muistan etta pukille annettin 50 -60mk eika 560mk kun tulis nykyisen euron hinnalla.
joku pukki kauppaa itseään 5 min 50 eur!!! 15 min 150 eur sisältää kaksi laulua : )))))
kylla euro ja markka on nyt samat kun muistan etta pukille annettin 50 -60mk eika 560mk kun tulis nykyisen euron hinnalla.
Tai isä, eno, ukki tai joku muu suvun miehistä??? Ollaanko me ainoita, jotka ei ole koskaan tilanneet joulupukkia?
etsin netistä joulupukkeja ja soitin muistaakseni viidelle eri pukille. kaikilla hinta 50e. asumme eirassa.
leikkivä, laulava joulupukki 100 €
Pukin vierailu noin 30-60 minuuttia (sopimuksen mukaan)
Tai isä, eno, ukki tai joku muu suvun miehistä??? Ollaanko me ainoita, jotka ei ole koskaan tilanneet joulupukkia?
appiukko kuollut, oma isäni laitoshoidossa, veli kehitysvammainen (matkaa 500km), miehen veli viettää joulua oman perheensä kanssa 200 km päässä.
Pakko maksaa : (
ei ole täällä ketään. Jos mentäisi mummulaan ei ehkä olisi ongelmaa - tai olisi, jos ei mun isä haluais esiintyä pukkinva vaan olla paikalla.
Euro on noin 6 markkaa.
talouden ammattilainen, joka hallitsee kaikki mahdolliset palkka- ja elinkustanneindeksit sun muut.
Markka-ajoista on kulunut jo sen verran, etteivät ne hinnat kerro nykyhinnoista yhtikäs mitään.
lähemmäs aatoa mennään. Viime viikolla oli useimmat löytämäni hinnat 50 e, nyt prime time pukista saa pulittaa jopa 140 e!
Eikö teillä tosiaan ole ketään sukulais- tai tuttavamiestä, joka voisi olla joulupukkina?
Meillä pukin homma lankeaa aina viimeksi sukuun tulleelle miehelle, jolla ei ole omia lapsia. Meillä kummankin sisarukset, vanhemmat, isovanhemmat ja joskus mun serkkuja paikalla jouluna. Aina löytyy joku, joka saa pukkinakin.
Pukinvaatteet meillä on suvussa ollut jo, kun olin nassikka. Tämä on siis n. 30 vuotta vanha perinne. Pukki viipyy aina niin kauan, että n. 10-20 ihmisen lahjat on jaettu. Ja pukille lauletaan ja leikitään ja lausutaan runoja. Pukkishow kestää yleensä n. 2-3 tuntia.
Parasta on, kun pukki suurinpiirtein tuntee kaikki. Osaa lapsia vähän nuhdella tai kiittää vuoden aikana tehdyistä jutuista. Ja aikuisia myös. :)
EN osaa kuvitella, että maksaisin 60 euroa jonkun vieraan ihmisen vierailusta, jolla koko ajan kiire seuraavaan paikkaan.
onhan tuo 60 e/h minimiveloitus jos tunnin homma, alalla kuin alalla.
Markka-aika oli aika pitkä ajanjakso, mahdatko edes muistella sen viimeisiä vuosia? Siitäkin on jo kauan, sinäkin olet ehtinyt unohtaa euron suuruudenkin (euro ~ 6 mk). Sun kouluajoistakin taitaa olla tovi ja laskento ehtinyt unohtua, kun ap. puhui 60 eurosta mikä tekisi 360 mk eikä suinkaan 560 mk. Edes ehdottamallasi 7mk muuntosuhteella ei moiseen hintaan pääsisi...
Kyllä euro on ollut pahasta kukkarolle.
Eikö teillä tosiaan ole ketään sukulais- tai tuttavamiestä, joka voisi olla joulupukkina?
Meillä pukin homma lankeaa aina viimeksi sukuun tulleelle miehelle, jolla ei ole omia lapsia. Meillä kummankin sisarukset, vanhemmat, isovanhemmat ja joskus mun serkkuja paikalla jouluna. Aina löytyy joku, joka saa pukkinakin.
Pukinvaatteet meillä on suvussa ollut jo, kun olin nassikka. Tämä on siis n. 30 vuotta vanha perinne. Pukki viipyy aina niin kauan, että n. 10-20 ihmisen lahjat on jaettu. Ja pukille lauletaan ja leikitään ja lausutaan runoja. Pukkishow kestää yleensä n. 2-3 tuntia.
Parasta on, kun pukki suurinpiirtein tuntee kaikki. Osaa lapsia vähän nuhdella tai kiittää vuoden aikana tehdyistä jutuista. Ja aikuisia myös. :)
EN osaa kuvitella, että maksaisin 60 euroa jonkun vieraan ihmisen vierailusta, jolla koko ajan kiire seuraavaan paikkaan.
ja maksan mielelläni hyvästä, sama pukki on käynyt meillä kolmena edellisenä vuonna. Sukulaisia emme voi käyttää, tyttö tunnisti isäni jo kaksivuotiaana (on nyt 6 v.), muut asuvat liian kaukana.
pukille, jonka tiedän olevan "huippuosaaja". Muuten hintataso kaupungissamme 25,- - 30,- ja näistäkin pukeista varmasti löytyy täydellisiä tapauksia, mutta kun hyvä on löytynyt, siitä kannattaa pitää kiinni.