Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joulupukin hinta: 60e!!!

Vierailija
17.12.2009 |

jessus.

tilasin aatoksi joulupukin,hinta 60e.!

olin ajatellut,että kaipa pukin hinta on 35-40e.... väärin meni.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tekee töitä jouluaattona, niin kyllä siitä ansaitsee kunnon palkan. Itse en ryhtyisi moiseen rahastakaan.

Meille tulee partiolaisten pukki eli siitä maksamallamme 50 eurolla tuemme partiotoimintaa, mikä sekin hyvä.

Vierailija
22/38 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette voi kertoa lapselle, että joulupukki ei ehtisi jokaisen lapsen luo ja siksi muut aikuiset avustavat.

ja maksan mielelläni hyvästä, sama pukki on käynyt meillä kolmena edellisenä vuonna. Sukulaisia emme voi käyttää, tyttö tunnisti isäni jo kaksivuotiaana (on nyt 6 v.), muut asuvat liian kaukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä tosiaan ole ketään sukulais- tai tuttavamiestä, joka voisi olla joulupukkina?

Meillä pukin homma lankeaa aina viimeksi sukuun tulleelle miehelle, jolla ei ole omia lapsia. Meillä kummankin sisarukset, vanhemmat, isovanhemmat ja joskus mun serkkuja paikalla jouluna. Aina löytyy joku, joka saa pukkinakin.

Pukinvaatteet meillä on suvussa ollut jo, kun olin nassikka. Tämä on siis n. 30 vuotta vanha perinne. Pukki viipyy aina niin kauan, että n. 10-20 ihmisen lahjat on jaettu. Ja pukille lauletaan ja leikitään ja lausutaan runoja. Pukkishow kestää yleensä n. 2-3 tuntia.

Parasta on, kun pukki suurinpiirtein tuntee kaikki. Osaa lapsia vähän nuhdella tai kiittää vuoden aikana tehdyistä jutuista. Ja aikuisia myös. :)

EN osaa kuvitella, että maksaisin 60 euroa jonkun vieraan ihmisen vierailusta, jolla koko ajan kiire seuraavaan paikkaan.

Enkä kyllä näin haluaisi jouluani viettääkään, TOSIAANKAAN. ;)

Mutta joo, heh heh, olet varmaan provo. Pukkina "sukuun viimeksi tullut mies" ja koko touhu kestää 2-3 tuntia. OMG!? :DDD

Vierailija
24/38 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette voi kertoa lapselle, että joulupukki ei ehtisi jokaisen lapsen luo ja siksi muut aikuiset avustavat.

ja maksan mielelläni hyvästä, sama pukki on käynyt meillä kolmena edellisenä vuonna. Sukulaisia emme voi käyttää, tyttö tunnisti isäni jo kaksivuotiaana (on nyt 6 v.), muut asuvat liian kaukana.

keskusteluun. Siitä voidaan sitten "keskustella" ihan erikseen miksi kukakin sanoo lapsille mitäkin. Tai oikeammin väitellä siitä miksi sinä et tee niin kuin minä, koska minä olen AINA sanonut lapsille näin... :D

Vierailija
25/38 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujen lopuksi kaikki halusivat pukin klo 16-19 välille, joten kovin montaa keikkaa ei ehtinyt tehdä. Lisäksi meidän piti ostaa pukin vaatteet etukäteen. Toki myös oman perheemme joulu meni vähän pilalle, kun isä joutui olemaan pois illan pois ja aamupäiväkin meni hermoillessa. Pukkirahojen ansiosta saatiin kuitenkin ostettua loppukuusta ruokaa ja alennusmyynneistä vaatteita lapsille. Tänä vuonna pukin hommia ei tarvitse enää tehdä kun mieheni sai työpaikan. Minun mielestäni pukin hommista pitääkin maksaa kunnolla, kun joku ihminen käyttää siihen oman joulunsa. Meillekin tilataan tänä vuonna pukki ja maksetaan siitä hyvällä mielellä 50 euroa. : )

Vierailija
26/38 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukki maksanut sen 150-300 mk. Ja itse en laittaisi miestäni pukinhommiin aattona ilman kunnon korvausta. (tosin hän ei ole niissä ollutkaan, mutta tosiaan oma aattoilta olis ankea, jos toinen olisi töissä)

Vierailija
27/38 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ankeaa tai ei nyt vaan makamaan niille kaupan kassoillekin kunnon korvauksia ! Jokainen asiakas voi rapauttaa laskun päälle ite vaikka 20 e tippiä sama sitten kirkossa papille uloslähtessä. :) Ja oletthan muistaneet maksaa niille isoiso vanhempienia hoitaville sairaanhoitajille vähintään 50 E joulubonusta hehän voitavat koko aaton läheisänne , ja pilaavat oman joulunsa :)

pukki maksanut sen 150-300 mk. Ja itse en laittaisi miestäni pukinhommiin aattona ilman kunnon korvausta. (tosin hän ei ole niissä ollutkaan, mutta tosiaan oma aattoilta olis ankea, jos toinen olisi töissä)

Vierailija
28/38 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euro on noin 6 markkaa.

kylla euro ja markka on nyt samat kun muistan etta pukille annettin 50 -60mk eika 560mk kun tulis nykyisen euron hinnalla.

talouden ammattilainen, joka hallitsee kaikki mahdolliset palkka- ja elinkustanneindeksit sun muut. Markka-ajoista on kulunut jo sen verran, etteivät ne hinnat kerro nykyhinnoista yhtikäs mitään.

markka-aikana palkkani oli 22 000 markkaa ja nyt 4500 mk eli palkka noussut 22 %

Joulupukin hinta tässä esimerkissä on noussut 620 %

ELI EURO EI NOSTA HINTOJA - EI.... tottakait se nostaa koska valuutta on "pienempi". On todellakin helpompi nostaa hinta 5 eur 10 eur (vain 5 e) kuin 100 mk 200 mk:aan

Vierailija
29/38 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euro on noin 6 markkaa.

kylla euro ja markka on nyt samat kun muistan etta pukille annettin 50 -60mk eika 560mk kun tulis nykyisen euron hinnalla.

talouden ammattilainen, joka hallitsee kaikki mahdolliset palkka- ja elinkustanneindeksit sun muut. Markka-ajoista on kulunut jo sen verran, etteivät ne hinnat kerro nykyhinnoista yhtikäs mitään.

markka-aikana palkkani oli 22 000 markkaa ja nyt 4500 mk eli palkka noussut 22 % Joulupukin hinta tässä esimerkissä on noussut 620 % ELI EURO EI NOSTA HINTOJA - EI.... tottakait se nostaa koska valuutta on "pienempi". On todellakin helpompi nostaa hinta 5 eur 10 eur (vain 5 e) kuin 100 mk 200 mk:aan

Jos osaat vähänkin laskea ja muistat markka aikaisen palkkasi niin huomaat että moni asia noussut 200-1000 % Kuten kahvikuppi, joulupukki, irtojäätelö jne jne

620 % nousu joulupukissa on kyllä törkeää

Vierailija
30/38 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ajatelkaa kun markka muuttui euroksi oli 7mk = 1 euro

Eli 360 mk, tosin kallis sekin.

Vierailija
31/38 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ajatelkaa kun markka muuttui euroksi oli 7mk = 1 euro kylla euro ja markka on nyt samat kun muistan etta pukille annettin 50 -60mk eika 560mk kun tulis nykyisen euron hinnalla.

Eli 360 mk, tosin kallis sekin.

käänsin markat euroiksi

Vierailija
32/38 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pukilla menee teidän luona matkoineen hyvinkin tunti-puolitoista, palkka sisältää myös matkakorvaukset, ethän voi olettaa, että hänen koko iltansa kuluisi naapurustossanne. kuinka mielelläsi olisit itse jouluaattoiltana normipalkalla töissä? mä ainakin vetäisisin heti pari tunnin pukkukeikkaa parilla kympillä, mutta aattoilta on eri asia. myös pukin asu, koulutus (jos on pukkifirma) jne. maksavat. jos laskee palkkaa 40e (25-40e/h), matkakulut 5e, asu 5e (kun jakaa eri perheiden kesken) niin siinähän se jo onkin, eikä mukana ole edes firmojen sivukuluja.

en yhtään ihmettelisi, vaikka hintoja nostettaisiin vielä monta kymppiä: monen on "pakko" tilata se pukki, maksoi mitä maksoi. tyhmä ei ole se, joka pyytää vaan se, joka maksaa.

Vierailija
33/38 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut 12 joulua pukkina ja yleensä lapset laulavat pukille,asiahan on sovittava tilattaessa,veloituksenei on 30e käynnistä n15min,lahjojen jakoa pitää yleensä rajoittaa aikataulusyistä,hyvää joulua

Vierailija
34/38 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierretään ns. turistialuetta, nyt jo melkein koko ilta varattu, muutama vuoro vielä vapaana. Hinta on 70€/20min ja palveluun kuuluu joulupukki + tonttu ja ohjelmassa lahjojen jako, kaksi laulua +toisessa piirileikki lasten kanssa ja sitten vain jutustelua. Alotetaan kolmelta, lopetetaan noin kahdeksan aikaan eli viisi tuntia kierretään ja 13 paikkaa käytävänä. Rahaa tulee siis vähän vajaa tonni. Ei huonosti yhdeltä illalta.

Vierailija
35/38 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yksi euro on 5 markkaa...

Vierailija
36/38 |
08.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tekee töitä jouluaattona, niin kyllä siitä ansaitsee kunnon palkan. Itse en ryhtyisi moiseen rahastakaan.

Meille tulee partiolaisten pukki eli siitä maksamallamme 50 eurolla tuemme partiotoimintaa, mikä sekin hyvä.

Joo, partiossa on hyvät pukit! Osaavat olla lasten kanssa kun partiotoiminnassa ovat kuitenkin niissä hommissa. Yleensä myös lauleskelu/kitaran soitto luonnistuu.

Vierailija
37/38 |
24.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte te vaan pöhkön toheloita.....

Oon tehhy pukin hommia aika kauan ja hinta kiinteä 30€ ja jokapaikassa olen niin kauan kuin se paikanpäällä asialliselta tuntuu. Kokemuksesta osaa itse päätellä milloin aika siirtyä seuraavaan taloon, aikoja en anna kuin osviittaa ja viestillä ilmoitan n. tuntia ennen miten olen tulossa. N.20 paikka käyn läpi ja kyllä on ollu onnellista sakkia, enempää en rinkiin edes ota asiakkaita ettei karkaa käsistä

Vierailija
38/38 |
20.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan