Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7kk+ vauvan syömiset

Vierailija
17.12.2009 |

Meillä kiinteiden aloitus onnistui hyvin, ja vaavi on reipas syömään. Maitoa saa välipaloina. Nyt kuitenkin tuntuu, että on aika lisätä kiinteän ruoan määrää - miten neuvoisitte?

Syömiset tällä hetkellä:

7.30 maito

9.00 aamupuuro hedelmäsoseen kanssa

maitoa silloin kun haluaa

15.00 ruokaisa sose, jossa kasviksia ja kalaa/kanaa

maitoa silloin kun haluaa

19.30 iltapuuro hedelmäsoseen kanssa

20.30 nukutusmaito

yöllä yksi syöminen

sormiruokaa syöttiksessä muun porukan syödessä (ei juuri mahaa täyttävää merkitystä)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pliis

Vierailija
2/6 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että vauvasi tarvitsee jo enemmän ruokaa. Tässä yksi esimerkki miten meillä syödään ja tosi hyvin ruoka riittää, niin että yöllä ei tarvitse maitoa.

Aamiainen: neljänviljanpuuroa hedelmäsoseella

Lounas (klo 13): ruokaisa kasvissose (perunaa, porkkanaa, parsa ja kukkakaalia, tattaria)

Välipala (15.30): hedelmäsose tai hedelmä

Illallinen (18.30): liharuoka (kanaa, perunaa, porkkanaa, riisiä, omenaa)

Iltapala: neljänviljanpuuroa marjoilla

Ja n. tunti aterioiden jälkeen maitoa 100-120ml maitoa.

On ollut terve ja hyvin virkeä ja jaksava tyttö!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositelisin lisäämään ruokaa niin että päivässä olisi kaksi lämmintä ruokaa, aamu-ja iltapuurot ja sitten välipalaa tarpeen mukaan. Mutta nuo kaksi lämmintä ateriaa ehdottomasti, joista toinen esim. lihasose ja toinen kasvissose.

Vierailija
4/6 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pitää varmaan lisätä kasvislounas ohjelmaan. Laitatko siihen mitään kaloreita, esim juustoa tms.? Reipas vaavi tämäkin on eikä ole nälkiintyneeltä vaikuttanut, mutta toki siis tarvitsee ruokaa lisää kun ikä karttuu ja massa kasvaa.

Noista yösyömisistä: vauva pärjäisi kyllä ilman, ja aina pari yötä viikossa ei herääkään. Juttu on kuitenkin niin, että minä olen jo joutunut menemään töihin (asun muualla, maan tapa, kurjaa) ja vauva syö päivällä pumpattua maitoa ja minä pumppailen töissä. Minä olen siis se, joka haluaa säilyttää yösyömisen ihan vaan maidontuotannon ylläpitämiseksi.

Vierailija
5/6 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soseeseen. Kannattaa laittaa soseisiin riisiä tai pastaa, niin pitää nälkää pitempään. Vauva saa tarpeeksi kaloreita hedelmäsoseesta ja maidosta päivän aikana. Itse en edes käytä pastaa, jotta ei saa turhaan hiilareita, riisiä ja tattaria vaan lisukkeena. Noista marjoista ja hedelmistä saa riittävästi energiaa.

Vierailija
6/6 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6,5kk tyttö syö seuraavasti:

noin klo 8 kaura/neljänviljanpuuro (1dl vettä+0,5dl hiutaleita) hedelmäsoseen kera

maitoa noin 1dl

klo12-13 ruokaisa sose, kasvis+liha tai kana

maitoa noin 1dl

klo 14-15välipalaksi hedelmäsose tai maitoa

klo 17-18ruokaisa sose, kasvis+liha tai kana

klo 19.30 iltapuuro

iltamaito juuri ennen sänkyyn laittoa

ajat NOIN aikoja, riippuen aina nukkumisista ja menoista. aamu- ja iltapuuro on samaan aikaan aina.

Pääsääntönä aamuisin ja iltaisin puuro tai vaihtoehtoisesti toinen voi olla velli, kaksi lämmintä kunnon ruokaa (eli perunaa, riisiä, kasviksia, lihaa, kanaa, kalaa..) maitoa tarjotaan joka aterialla, voi tarjota soseen jälkeen jonkin ajan kuluttua, jos ei heti maistu. hedelmäsosetta voi antaa välipalaksi, jos tarvii.