Ekasta neuvolasta asiaa raskaudessa, esikoinen!
Milloin voi ajan varata? Mahtaakohan ne nauraa mut sieltä pihalle jos jo nyt varaan, kun viikkoja vasta 4+1? Tosin testasin jo viime lauantaina plussan ennen kuin menkat olivat edes myöhässä ja omien laskujeni mukaan nyt menossa 4+3, sillä mulla on lyhyempi kierto kuin tuo 28 päivää, mitä neuvolankin laskurit tarjoavat.
Millä viikolla eka neuvola yleensä on? Koska on omanne olleet ja mitä kaikkea siellä tapahtuu? Saako paljon luettavaa mukaan??
Kommentit (6)
Koska sen ajan saaminen kuitenkin kestää. Kyllä sieltä sitten laskevat, että koska olisi sopiva aika tulla käymään. Mä taisin saada plussaamisen jälkeen ajan jotain 3-4 viikon päähän, koska se odotus tosiaan oli aivan alussa. Mutta kyllä voit ihan heti soittaa, kun teet positiivisen testin. Kaksi lasta meillä ja molemmista olen heti rimpauttanut.
Ainakin Helsingissä on tällä hetkellä neuvolapalvelut kai aika ruuhkautuneet johtuen SI-rokotuksista, joten senkin puolesta kannattaa soittaa ajoissa että saa mieleisen ajan.
Itse soitin kesällä vasta joskus 7+, ja se tuntui olevan hiukan myöhäistä, oli vaikea saada aikaa ja terkkarille tuli kiire saada minulle aika nt-ultraan.
neuvolaan kun soitat niin neuvolatäti kysyy miten pitkällä on raskaus ja yleensä laittaa ajan sinne rv8-9 automaattisesti!
eka aika oli viikolla 8+
Ottivat painon, verenpaineen, verikokeet, antoivat vauva kirja ja paljon muita esitteitä. Kyseli vointia ym, sit kertoi tulevista seuloista ym tutkimuksista millä viikoilla ne tulee olemaan ja sit katsottiin seuraava neuvola aika 5vkon päähän.
Nyt oon käyny 3kertaa neuvolassa ja aina sinne on yhtä kiva mennä, meillä on niin huipputätikin :)
Mä soitin kans heti ku olin plussan tehny.
mulla oli eka käynti viikolla 8+ jotain. Siellä kyseltiin perustietoja, omista ja suvun (sukujen)sairauksista yms. Mitattiin ja otettiin muistaakseni verikoe yms.