miksi ihmeessä noita rotikoita saa edes pitää. koko rotu pitäisi kyllä kieltää lailla.
Kommentit (37)
aloituksen asiasta mistä ei tiedä yhtään mitään!! Vittu mua ottaa päähän kun ihmiset jotka ei tiedä koirista saati rottweiler rodusta yhtään mitään, tulee tänne vittu lässyttämään, että pitää kieltää lailla.
Sut ap pitäis kieltää lailla.
Tutustu ihmisiin jotka omistaa rotikoita ja tutustu ylipäätään ihmisiin jotka omistaa koiria. ja tutustu myös koirien historiaan.
Jotakin rajaa olisi kyllä hyvä laittaa. Väärin kasvatettu iso koira voi olla todella vaarallinen.
Pitäisi aina muistaa, että koira on ensisijaisesti eläin. Ja siksi jonkin verran arvaamaton parhaimmillaankin.
Olipa koira mitä tahansa rotua, omistajan pitää ottaa vastuu sen tekemisistä.
Missä tahansa rodussa on sairaita yksilöitä ja se on asia erikseen.
Käytöshäiriöt eivät ole rotuominaisuus vaan ominaisuus joka valitettavan monella saman rodun omistavalla ihmisellä on-> rotu leimautuu.
Tunnen mm. tosi mukavia ihmisiä, joilla on ollut mukavia rotikoita-oikeita perhekoiria joita on saanut palluttaa kuka vain.
samoin sakemanneja jne...ei kannata aina yleistää
Mun mielestä omistaja on vastuussa eläimestä. Rodun vika se ei sinänsä ole, mutta miksi ihmeessä normaaliin perheeseen hankitaan taisteluun ja vartiointiin jalostettu koira? Jos ei ole rahkeita opettaa ja hallita koiraa niin sitä ei pidä ottaa. Fakta on kuitenkin se että ihmiset itse on paljon pahempia petoja kuin koirat, tappavat ihan yhtä sumeilematta ja paljon turhamaisimmistakin syistä.
Rotikat on tappajia luonnostaan. Jos sellaisen koiran hommaat, mun mielestä silloin on rikosoikeudellisessa vastuussa sen tekemisistä. Sama kun pitäis ladattua varmistamatonta liipaisinherkkää asetta taskussa. Vastuu on omistajan!
Ja tarkistaa kantansa...Rotikat on alunperin ollut paimenkoiria. Antiikin Rooman aikoina ovat vartioineet karjaa ja mm. rotikoitten kaulaan on kiinnitetty rahapussit ja muut pienet kalleudet rosvojen varalta.
Rotikan olen ottanut sen hyvän luonteen takia. Se ei turhista hötkyile ja kaikki omani ovat olleet perus lapsiystävällisiä (aivan niinkuin sanoo rotumääritelmäkin). Omieni kanssa en ole joutunu pahemmin painimaan (tämä uusin joskus näytti minulle hampaitaan pentuna kun oli luu edessä, tein selväksi, että minä saan ottaa siltä pois ihan mitä vain.)
Toisekseen rotikan kanssa ulkoilen ihan milloin vaan, ei tarvitse pelätä mitään. Ei sillä, että koirani kenellekkään mitään tekisi (ihan täys tossukka), mutta ei tuu mummot ja muut lässyttään eikä kukaan käy päälle. Minulla on myös pieni suloinen seurakoira, jota puliukotkin halusivat suukotella-ei kiitos!
on muuten nuo pienet rottien ja jyrsijöiden tappamiseen jalostetut koirat kuten mäyräkoira ja kääpiöpinseri. Aika rohkea saa olla että jonnekin ketun luolaan lähtee ryömimään sisään. Hyvällä koulutuksella niistäkin saa kuitenkin ihan kunnon koiran. Ja koko käsite "seurakoira" on mielestäni suhteellisen hanurista. Jos haluaa koiran sohvalle voi aina hankkia japanilaisen robottikoiran joka ei edes hauku jos patterit ottaa pois...
Yksi semmoinen aika tärkeä ero on, että jos joku pikkukoira puree, niin ei siihen lapsikaan sentään kuole.
ja onhan niitä joitain jo kiellettykin ainakin joissain maissa.
Nuo rotikat on muuten julmetun rumiakin, kuka sellaisista oikein tykkää. Vastenmielisiä otuksia kaiken kaikkiaan.
Sen keskustelun luettuani päätin että jos näen rotikan tai vastaavan, vaihdan tästä lähtien toiselle puolelle katua. Oli aika hämmentävää tajuta, että tollasten koirien omistajat katsoo että kaikkien ihmisten pitää osallistua siihen ettei niiten koirat hyökkää. Mä olin tähän asti kuvitellut, että se on omistajan vastuulla. Siis että jos juhlissa lapsi nostaa keksin lattialta ja koira sen takia hyökkää, se on jotenkin vanhempien vika kun eivät huolehdi lapsestaan. Right. Epäilen etten osaa kävellä rotikanomistajaa vastaan juuri oikealla tavalla, joten on parasta vaihtaa toiselle puolelle katua ja kiireesti.
Sen keskustelun luettuani päätin että jos näen rotikan tai vastaavan, vaihdan tästä lähtien toiselle puolelle katua. Oli aika hämmentävää tajuta, että tollasten koirien omistajat katsoo että kaikkien ihmisten pitää osallistua siihen ettei niiten koirat hyökkää. Mä olin tähän asti kuvitellut, että se on omistajan vastuulla. Siis että jos juhlissa lapsi nostaa keksin lattialta ja koira sen takia hyökkää, se on jotenkin vanhempien vika kun eivät huolehdi lapsestaan. Right. Epäilen etten osaa kävellä rotikanomistajaa vastaan juuri oikealla tavalla, joten on parasta vaihtaa toiselle puolelle katua ja kiireesti.
sanoi av:laiset mitä tahansa.
Siinä sen näkee tuon koirien jalostuksen. Aika moni rotu pitäisi todellakin kieltää, ellei jopa kaikki. Jokaisessa rodussa on jotain vikaa, mutta kun ihmiset ovat niin itsekkäitä paskiaisia että niitä koiria pitää jalostaa ja jalostaa ja aina vaan paskempaan suuntaan...
t. kahden sekarotuisen omistaja
siis en ole lukenut kyseistä ketjua, mutta pitääkö siis rotikkaa vastaan kävelevän jotenkin huomioida vastaantulevan koiran rotikkamaisuus? Täh? No minä en ainakaan osaa, jos näin on, joten vaihdanpa kaistaa sitten minäkin....lapsineni, jotka toivottavasti eivät pudota mitään kädestään...
ja voi hermostua siitäkin ja sekin on sitten sun vika: mitäs pelkäsit!...Ja mun mielestä nää "kasvatettu väärin", lapset tulis opettaa käyttäytymään"- kommentit on ensinnäkin periaatteellisesti, mutta usein myös käytännössä kestämättömiä. Vanhempien naapurin lapsenlapsen on myös oma rotikka raadellut, tyttö oli kuiten jo kahdeksan, että oli varmasti selvillä miten koiraan suhtautuu (koira ollut perheessä pennusta, n. 10- vuotta).
Oli ollut ihan normitilanne, vanhemmat ja koira lenkillä, kun rotikka oli yhtäkkiä hyökännyt ja repinyt tytön otsasta ihon kokonaan pois.
siis en ole lukenut kyseistä ketjua, mutta pitääkö siis rotikkaa vastaan kävelevän jotenkin huomioida vastaantulevan koiran rotikkamaisuus? Täh? No minä en ainakaan osaa, jos näin on, joten vaihdanpa kaistaa sitten minäkin....lapsineni, jotka toivottavasti eivät pudota mitään kädestään...
Ja mun mielestä nää "kasvatettu väärin", lapset tulis opettaa käyttäytymään"- kommentit on ensinnäkin periaatteellisesti, mutta usein myös käytännössä kestämättömiä.
muutenkin suhteellinen käsite. Rotikoitten omistajat inttää että ongelmat rotikoitten kanssa ei ole rodun vika. Seuraavassa lauseessa kirjoittavat, että kovan työn sai tehdä että omasta rotikasta tuli hyvä koira. Toisin sanoen "normaali" kasvatus ei riitä, ja mun logiikalla silloin ongelma nimenomaan ON rotukysymys. Jollain perinteisemmällä seurakoirarodulla vastaavalla kasvatuksella olisi tullut ihan hyvä koira. Se ei vaan rotikoilla riitä. Miksi niitä silloin saa ottaa kuka tahansa?
Minulla on rotikoita, ja on ollut aina. Jos meillä tippuu keksi lattialle, ei koira edes kuvittele juoksevansa siihen syömään sitä vaikka istuisi metrin päässä kerjäämässä kuola huulessa.
Koira kuin koira alkaa käyttäytyä noin jos ei ole ruodussa. Meillä rotikka on lapsen ystävä, mutta lapsi on silti johtaja. Koulutus on pitkä prosessi ja ikävä kyllä jotkut ostavat näitä koiria egon jatkeeksi välittämättä koiran hyvinvoinnista ja koulutuksesta. Mutta turha täällä on mussuttaa että rotikat pitäisi kieltää. IHMISET PITÄISI KIELTÄÄ, IHMISET TAPPAVAT IHMISIÄ! Järki päähän ihmiset.
jos pitää verrata terrieriä ja rottweileriä niin rottweiler on helpompi kouluttaa vaikka onkin isokokoisempi. terrieri saattaa oppia helpommin seisomaan takajaloillaan yms hölynpölyntemppuja mutta nopeammin kuljetat rotikkaa vierellä hihnatta kuin aggressiivista terrieriä.
Mutta turha täällä on mussuttaa että rotikat pitäisi kieltää. IHMISET PITÄISI KIELTÄÄ, IHMISET TAPPAVAT IHMISIÄ! Järki päähän ihmiset.
luvanvaraiseksi. En ymmärrä miten ei ole jo.
Mutta turha täällä on mussuttaa että rotikat pitäisi kieltää. IHMISET PITÄISI KIELTÄÄ, IHMISET TAPPAVAT IHMISIÄ! Järki päähän ihmiset.
saksanpaimenkoirien, hovawarttien, riiseneiden ym ym omistus...
t. hovawartin omistaja
toivon että joskus tutustuisit edes yhteen rotikan omistajaan (kunnolliseen) ja sen koiraan. ymmärtäisit miten turhaa tuo vaahtoaminen on. meidän koiraa kun lähestyy, kellahtaa tämä vain selälleen vastaanottamaan masurapsutuksia ja suukottelee. eivät ne eroa kultaisista noutajista muutakun turkki jänyt blondaamatta.
toivon että joskus tutustuisit edes yhteen rotikan omistajaan (kunnolliseen) ja sen koiraan.
rotikan omistajiin, koska he eivät ole ongelma. Ongelma on ne kaikki ei-kunnolliset, jotka vielä lisäksi on sitä mieltä että keksin maasta nostanut lapsi on itse syypää rotikan hyökkäykseen. Tai ainakin vanhemmat on. En minä halua sinulta sitä rotikkaa kieltää!
Minua puri kääpiöpinseri kolme kertaa ja yritti edelleen raivokkaasti hampaat irvessä kimppuuni, mutta sitten se suljettiin taloon sisään eikä se kerennyt purra minua neljättä kertaa!
Kauheita murhanhimoisia taistelukoiria nuo kääpiöpinseritkin! Niiden pito pitäisi ehdottomasti Suomessa lopettaa kokonaan!