Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko pitää mielestäsi olla ysiluokkalaisen todistuksen keskiarvo, että kannattaa mennä lukioon?

Vierailija
27.05.2008 |

.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

motivaatio on kohdallaan, eikä suuria ongelmia kielien ja matikan kanssa.,

Vierailija
2/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kahdeksan on saavutettu, pitikö tehdä kovasti töitä, vai tuliko ns. huitaisemalla. Ja motivaatiokin on tärkeä, että onko tällainen huitaisija valmis tekemään lukiossa töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mun ysiluokalla huonoin keskiarvo oli 8,2 ja kaikki meni lukioon, joten mistä minä tuon tietäisin.

Vierailija
4/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinsanoen : lukioon vaan jos haluaa tulla lääkäriksi tai muuten mennä yliopistoon. Lukiosta on vain harvoin oikeasti hyötyä sellaiselle nuorelle, joka menee sinne vain koska ei tiedä mikä haluaa olla isona. Lukio on kallis ammatinvalinnan miettimispaikka, jos ammatinvalinta ei ole selvillä.

Vierailija
5/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo kahdeksan on saavutettu, pitikö tehdä kovasti töitä, vai tuliko ns. huitaisemalla. Ja motivaatiokin on tärkeä, että onko tällainen huitaisija valmis tekemään lukiossa töitä?

Itse aikoinaan laiskottelin yläasteella ja keskiarvo jäi alle 8. Lukiosta selvisin kuitenkin ihan hyvin ja kirjoitin M:n paperit ja nyt olen valmistunut FM.

Vierailija
6/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovalla työllä ja älyn ylärajoilla, niin lukiosta voi käydä ylivoimaiseksi. Ja jos taas kasit on tulleet vähällä työllä niin lukio voi mennä ihan hyvin, jos vaan siellä saa itsestään irti tehdä niitä läksyjä.

Vierailija
7/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Hukkaan heitettyä aikaa se ei ole koskaan.

Vierailija
8/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 luokan pahimmassa murkkutaantumassaan menköön vaikka kutosen keskiarvolla. Lukiossa on se paras puoli, että se antaa armoa pojillekin, kun lopultakin yo-arvosanat ratkaisevat kaikista eniten ja niihin voi tsempata sitten, kun pojillakin murkkuikä on takana päin. Harva 15-vuotias poika on millään tavoin kypsä tekemään ammatinvalintaratkaisuja.

Vierailija
9/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla oli varma fiilis siitä, että haluavat siellä opiskeltavan alan ammatikseen. Ja loput lukioon, koska tiesivät, että joka tapauksessa haluavat akateemiselle alalle, vaikka eivät vielä tienneet mille alalle. Ja toden totta, jokainen kaveri meni yliopistoon.

Vierailija
10/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välivuosi tai amikseen linjalle, joka ei oikeastaan kiinnosta yhtään. Lukiohan on hyvä paikka miettiä mitä haluaa, koska siitä on sitten kaikki tiet auki. Jos innostuu yliopisto-opinnoista, sinne voi hakea, voi hakea ammattikorkeaan tai vaikka amikseen jos haluaa.

Vierailija
11/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruskoulun päättötodistuksen keskiarvo on ollut seiskan pinnassa tai alle. Varsinkin miehiä, mutta myös naisia. Eipä se itsellänikään paljon yli 7 ollut.

Vierailija
12/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tehnyt mitään, voi jollain 7,5:lläkin mennä kokeilemaan. Olen sitä mieltä, että lukioon käytetty aika ei mene hukkaan. Olin ainakin niin lapsellinen tuon ikäisenä, että minusta ei olisi ollut opiskelemaan vielä ainakaan mihinkään vastuulliseen ammattiin. Teki ihan hyvää kasvaa vähän. Ja päädyinkin sitten kyllä muutaman mutkan kautta yliopistoon.

Vierailija
13/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasin oppilaat ovat hyviä! Lukioon voi mennä ihan tavallinen nuori.

Vierailija
14/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seiska on tullut hirveässä kapinassa ja täysin ilman työtä, niin voi pärjätä. Jos asenne muuttuu.

Vierailija
15/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutama on tuonutkin esille, lukio on väärä paikka miettimiselle. Ainoastaan, jos on varma, että haluaa yliopistoon, lukio on hyvä valinta. Itse kävin lukion, koska halusin mietttiä ammatinvalintaani. Lukiossa en viisastunut asian suhteen. Ainakin puolet luokastamme piti lukion jälkeen välivuoden, moni piti useammankin. Kolme vuotta oltuani työelämässä menin ammattikouluun. Tunnen, että kolme vuotta lukiossa menivät hukkaan. Jos nyt saisin päättää, en menisi lukioon, ainakaan miettimään.

Vierailija
16/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan aloitit miettimisen vasta lukion jälkeen?

Vierailija
17/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan jo ollut kuitenkin vanhempi ja tiesit mitä haluat.

Lohduttavaa oli kuulla että seiskankin keskiarvolla, pojallani on kasi mutta lue ei yhtään. Jos lukisi, kuinkahan hyvä olisikaan.

Ammattikouluun voi mennä lukionkin jälkeen jos ei muu nappaa mutta olet kuitenkin jo henkisesti kasvanut.

Vierailija
18/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämäkö? Mun mielestä lukio-opinnot ei mene koskaan hukkaan, vaikka menisikin sen jälkeen amikseen.

Mun keskimmäinen lapsi, joka on nyt kahdeksannella luokalla, aikoo mennä ammattikouluun, vaikka keskiarvo ainakin nyt on ysin pintaan. Sitähän ei tiedä, mitä se ensi vuonna on, mutta tuskin se kauheasti huononee. Tyttö on jo päättänyt, mikä hänestä tulee.

Vierailija
19/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinsanoen : lukioon vaan jos haluaa tulla lääkäriksi tai muuten mennä yliopistoon. Lukiosta on vain harvoin oikeasti hyötyä sellaiselle nuorelle, joka menee sinne vain koska ei tiedä mikä haluaa olla isona. Lukio on kallis ammatinvalinnan miettimispaikka, jos ammatinvalinta ei ole selvillä.

Vierailija
20/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen myös sitä mieltä, että esim. vuosi lukion yleissivistystä kaikille ei ole ollenkaan haitaksi. Eli sinne vain katsomaan ja kokeilemaan!

T. ope