Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko pitää mielestäsi olla ysiluokkalaisen todistuksen keskiarvo, että kannattaa mennä lukioon?

Vierailija
27.05.2008 |

.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikeuksia esim. kielissä tai matikassa, niin voi suorittaa niitä hitaampaan tahtiin ja intensiivisemmin.

Vierailija
22/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli noin kasin keskiarvo peruskoulusta ilman että tein mitään, sama tuli lukiosta ja M:n paperit kirjoitin. Nyt olen FM, ja läpäisin kyllä yliopistonkin hyvin, vaikka en oikeasti juuri mitään siellä tehnytkään. Opetustyötä tällä hetkellä teen, ja olen tyytyväinen uranvalintaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lukioon pääsee nykyään matalammalla keskiarvolla kuin amikseen. Ammattikoulutuksesta pääsee hyväpalkkaisiin töihin, ja koulutus on noussut arvoonsa.

Vierailija
24/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakersin sisulla lukion läpi ja nyt olen hyvässä asemassa työelämässä (ylempi toimihlö). Sillä yläasteen/lukion menestyksellä ei ollut mitään tekemistä älykkyyden kanssa koska palikkatesteissä olen ollut huippu 2% joukossa ja opiskelutkin meni aikuisempana erittäin hyvin. Joillakin on lukupäätä ja toisilla päättelykykyä muulla tavalla. Silloin nykyinen koulusysteemi on vaikea.

Vierailija
25/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin täällä pääkaupunkiseudulla joissakin kouluissa 8,5-keskiarvon taidoilla saa toisesta koulusta 7,0-keskiarvon. Tiedän tämän koska menin lukioon joka keräsi eri puolilta koululaisia.

Vierailija
26/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin lukioihin vaaditaan liki ysin keskiarvo, joihinkin pääse kutosen keskiarvolla.

Ja joillekin amislinjoille ei pääse kasinkaan keskiarvolla.

Vierailija
27/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:n ka:lla, kannattaa mennä lukioon. Omalla kohdallani yläaste meni niin ja näin koulukiusaamisen ja masennuksen takia. Keskiarvo vähän alle 8. Menin kuitenkin lukioon, ka 9 ja M:n paperit kirjoitin. Lukion jälkeen oli oma ala vähän hakusessa, nyt on akateeminen ammatti.

Vierailija
28/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion yleissivistys ei ole haitaksi ollenkaan. Vaikka sitä omaa tulevaa ammattia ei vielä lukioaikana löytäisi, mieli saattaa muuttua vuosien myötä ja tahto opiskella esim. yliopistossa löytyy. Lukion päästötodistus takataskussa avaa ovet helpommin.

Vierailija
29/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsyssä kuin yliopisto-opinnoissakin.

Lukion yleissivistävän vaikutuksen vuoksi en usko sen menevän hukkaan kenelläkään, ellei nyt vedä sitä läpi vitosen-kutosen tahtiin. Parempi paikka monelle miettiä tulevaa uraa kuin epämääräiset välivuodet tai töissäolo (mihin nykyään pääsee 16-17v. töihin?)

Vierailija
30/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kahdeksan, menin ammattikouluun. Miehelläni 6 pintaan ja hän on filosofian maisteri...

Loppujen lopuksi, ei sillä niin väliä ole. Into painaa enemmän.

Vierailija
31/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin murkkuna laiska possu, myös lukiossa, josta keskiarvo jotain kasin päälle ja M:n paperit. Pääsin helposti yliopistoon pääsykokeen kautta ja valmistuin erinomaisin arvosanoin, koska olin motivoitunut. Sittemmin tein vielä jatkotutkinnonkin (lisensiaatti)

Vierailija
32/32 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio on hyvä juttu, sieltä on ovet auki joka suuntaan, myöhemmin pääsee vaikka amikseen, mutta on iso kynnys aloittaa lukio joskus 30v, jos alkaakin ammatinvalinta kaduttamaan.

Ressun lukiossa taisi olla ka-raja jotain 9,2, mut seiskalla ja kasilla pärjää varmasti tavislukiossa.

Itse olin ysillä täys heppahullu ja pyrin täysillä Ypäjälle hevosenhoitajakouluun, mut kun silloin valittiin ilman pääsykokeita, pelkällä peruskoulun päästötodistuksella, ei mun reilun 8 riittänyt alkuunkaan ?!!!

Menin sit vastahakoisesti lukioon, jonka purjehdin läpi ihan lonkalta rimaa hipoen (nyt harmittaa), lukiosta menin välivuoden jälkeen ammattikorkeaan ja luin tradenomiksi, edelleen lonkalta ja nyt olen kaupassa töissä.

Kyllä nyt harmittaa siinä mielessä, että monet, jotka olivat samaa tasoa mun kanssa yläasteella tai jopa heikompia ovat nyt lukeneet itselleen maisterin paperit. Miksi mä en ymmärtänyt aikoinaan yhtään tsempata lukiossa???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan