Opelle paras lahja on VIINIPULLO
Mitä sitä kiertelemään, aivan samoin kuin itse saan töissä asiakkailta muutaman viinipullon niin opettajapuolisoni tykkää viinistä. Koulu vain on paikka joka vierastaa alkoholia. Harmi kun puolisoni aineopettajana ei saa tänä vuonna lahjoja kuten luokanvalvojat. Onneksi heidän koulussaan opettajat arpovat joka viikko torstaipullon opettajien kesken joten hän voi saada vaikka kossua jouluksi. Muilla työpaikoilla yhtä kivoja arpajaisia?
Kommentit (53)
Minä en ole koskaan tarhassa tai koulussa antanut viinipulloa siitä syystä, että lahja on nimenomaan lapselta ja mielestäni silloin ei ole sopivaa antaa alkoholia.
aina VIINAA???
Jos 5-vuotias ei tiedä VIININ ja VIINAN eroa sen voi ymmärtää, mutta aikuinen??
että minä loukkaantuisin alkoholilahjasta. Samoin mieheni, joka on yrittäjä. Onneksi noita ei ole meille annettu, sen verran fiksuja miehenkin asiakkaat (vaikka rakennusalalla onkin.)
Ja jos opettaja tykkää oluesta niin pienet
eput voisi antaa vaikka mäyräkoirallisen opelle olutta, nätti rusetti vaan kantokahvaan. Olisihan se söpön näköistä.
Kaikki eivät pidä tai voi juoda punaviiniä, tai pitävät olutta parempana ja käytännöllisempänä ratkaisuna. Siispä kauniisti paketoidun mäyräkoiran on oltava yhtä mieluisa lahja kuin viinipullo. Ai ei ole vai? Miksei, voisiko joku selittää?
viintä lahjaksi, varsinkin jos tosta nuoliviinestäkin saa vain osan.
Itse ottaisin paljon mieluummin lahjaksi likööriä tai teräviä, joita voi sitten vaikka lantrata glögill. Mutta kas vain, menisikö se kuitenkin mielestänne liian pitkälle, viinilahjojat? Opettajan paketeista avautuisi laaja valikoima alkon tuotteita.
Kuitenkin sama asia, eri paketti.
samassa koulussa oppilaana. Meidän koulussa ei ole tapana lahjoa opettajia, oppilaat tekevät halutessaan kortin. En voisi myöskään kuvitella jakelevani viinipulloja, vaikka viineistä aika paljon tiedänkin; olen ollut 30 vuotta tarjoilijana. Voisin silti puhekielessä käyttää sanamuotoa "viintä".
laatuviinit. Jos tuntuu, että laatuviinit tuntuvat liian kalliilta, muistakaa, että ihan hyviä viinejä saa 20-25 eurollakin.
Samoin mieluisia ovat olleet kasvohoidot ja hierontalahjakortit ja jalkahoidot.
Tyhjä krääsä lentää roskiin. Siis kaikki tuikkukipot ja itseleivotut piparit ja eriparipyyheet yms.
laatuviinit. Jos tuntuu, että laatuviinit tuntuvat liian kalliilta, muistakaa, että ihan hyviä viinejä saa 20-25 eurollakin.
Tyhjä krääsä lentää roskiin. Siis kaikki tuikkukipot ja itseleivotut piparit ja eriparipyyheet yms.
Tähän samaan listaan voinee lisätä ne "ei toivotut lahjat"-ketjun vääränväriset marimekko-lakanasetit ja muumipyyhkeet :D
on hyötyä. Voihan vanhemmat vaikka kerätä rahat yhdessä jos tuntuu, ettei omat rahat riitä hyvään lahjaan opettajalle.
Mitä teen paripuolimoteilla, tuikkukipoilla, isolla kasalla joulukortteja, kuivakakuilla (joiden hygieenisyydestä ei tiedä), pyyhkeillä, patalapuilla.
Iso kasa krääsää on tullut vuosien varrella ja roskiin heitetty. Ei sekään ekologista ole. Vähän jos miettii niin saa pienellä rahallakin jotain todella tarpeellista, mikä ei löydy ennen joulua jo open roskapussista.
Tähän samaan listaan voinee lisätä ne "ei toivotut lahjat"-ketjun vääränväriset marimekko-lakanasetit ja muumipyyhkeet :D
mutta opettajalle se ei mielestäni sovi, koska se lahjahan on siltä lapselta pääsääntöisesti, ja lapsi yleensä antaa sen opettajalle
koulun siivooja se siinä huutaa, että on koulussa töissä ja hänen lapsensa aina ovat viiniä opelle vieneet! "Mitä väärää siinä nyt voi olla?" Ja tätä he nyt sitten tänään päivittelevät porukalla siivoojien kopissa, arvatenkin....