Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lasten pieni ikäero

16.12.2009 |

Minulla on pieni poika 6 kk nyt ja luultavasti ois nyt sitten tulossa seuraava! (meinaan tehdä raskaustestin huomenna ja kuukautiset viikon myöhässä kun normaalisti ollut nyt 3 kk ajan säännölliset)

Olisi mukava kuulla teistä joilla on lapsillanne pieni ikäero niin kommentteja kaikesta...imetän yhä eli pitääkö mun lopettaaa imetys? Miten on mennyt vauvan syntymän jälkeen? Tähän tietoon tulisi ikäeroa vain 1 v 2 kk..vähän hirvittää vaikka tosi ihana asia tää on!:)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen ja toisen välillä 1v3kk ja näiden jälkimmäisten ikäeroksi tulee 1v2kk (la. ens lauantaina). Eli kolme lasta 2,5 vuoden sisällä on (toivottavasti kaikki menee hyvin) meidän saldo.

Imetyksesn lopettamisesta en tiedä, mulla on raskauduttuani uudelleen maidontulo lopahtanut itsekseen, sen kanssa ei ole tarvinnut mun pähkiä.

Vauvan syntymän jälkeen on kokemusta siis tästä ekasta parista ja täytyy sanoa (valehtelematta) että ei se nyt ihan ruusuilla tanssimista ollut, mutta ei nyt mikään kaaoskaan. Nyt kun esikoinen tulee tuon 2,5v ja uusi vauva syntyy ymmärrän paljon paremmin miten helppoa isomman ikäeron kanssa on, sitäpä en onneksi edellisellä kerralla tiennyt, etkä tiedä sinäkään;)

Vaikeinta on se että alle 1,5v on itse vielä ihan vauva. Asioista ei voi keskustella (kuin aika yksipuolisesti) ja vahdittava on kokoajan. Omatoimisuutta ei tietenkään myöskään voi aivan hirveästi odottaa noin pieneltä.

Meillä kuitenkin raskainta oli pienen isoveljen reagointi vauvan syntymään, siihen sattuivat eroahdistuskaudet ja muut ihanuudet samaan, lisäksi vauva oli sairaan huono nukkuja ekat 6kk ja univelkaa oli vaikea purkaa kun koskaan ei nukuttu samaan aikaan. Hyvää taas oli se että noin pieni ei tarvitse vielä hirveästi virikettä (äiti ja vauva riittivät aika hyvin) toisin kuin taas tuollainen 2,5v energiapakkaus.

Nyt meillä sitten on sama show vähän erilaisena edessä uudelleen. En stressaisi kauhesti etukäteen, arki on ihan selvittävissä kun se siitä uomiinsa asettuu ja aika kuluu nopeasti (jopa liian), kaikki tottuvat uuteen tilanteeseen ja maailman parhaat ystävykset kasvavat ja leikkivät rinta rinnan :)

Rouvaii+poju+typy+mahapoju

Vierailija
2/4 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama tilanne, ikäeroa tulossa n. 1v 3kk. Kyllä se monesti huolettaa miten se alku sujuu imetyksineen jne. kun on kaksi vauvaa, iso ja pieni, mutta sitten onneksi kesä tulollaan. Jää ainakin pukemisrumbat vähemmälle ja isin kesälomakin koittaa.

Nykytilanne on ollut aika väsyttävä jo tuon yhden kanssakin, ei ole nukkunut 9kk iän jälkeen kovinkaan hyvin ja tällä hetkellä suurin osa päivistä on itkua, kiukkua ja kitinää kun haluaa tehdä kaikkea mitä ei vielä osaa ja koittaa rajojaan. Selkä kaarella huudetaan pukemisia ja vaipanvahtojakin tällä hetkellä. Kevättä odotellessa!=)

Omppulin äiti ja vajaa 1v poika sekä rv 23 poika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tein tänään sen raskaustestin ja se näyttäs että en olekaaan raskaana! Nyt ihmettelen että minkä takia mun menkat sitten on viikon myöhässä kun ne on kolmen kk ajan olleet säännölliset? Onko teillä samoja kokemuksia? Hämmästyttää..

Vierailija
4/4 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että synnytyksen jälkeen voi mennä vuodenkin päivät, että kierto palaa normaaliksi. Eli kuukautiset voi tulla ja yhtäkkiä olla tulematta. Oletko muuten varma, että tämä viimeinen kierto on ollut säännöllinen, jospa raskaustesti ei näytä positiivista...vielä?! :)