Synnytys toisella paikkakunnalla?
Iltaa tytöt! Kaipaisin apujanne...Odotan kolmatta, jonka laskettu aika oli 11.12. Asutaan Turun seudulla ja täällähän on tyksissä käytäntönä, että kaikki luomuna, ei turhia käynnistyksiä ym ym...epiduuraaliakin saa kinuta. Tyksi on myös loistaa tilastoissa, jossa tehdään vähän sektiota ja paljon jopa perätilasynnytyksiä.
Noh, olen tässä miettinyt, että koska tyksi ottaisi minut yliaika-käynnille vasta kun viikkoja on 42 eli joulupäivänä. Meillä on kaksi lasta, 3 ja 4 vuotiaat, jotka tottakai odottavat joulua ja haluan sen heidän kanssaan viettää. Onko kenelläkään kokemuksia synnyttää toisella paikkakunnalla, olen ajatellut kysellä Salosta, joskos siellä oltaisiin vähän myötämielisempiä tuon käynnistyksen suhteen?
Kolmet ässät, vyöhyketerapia ym kotikonstit kokeiltu :) Ja tiedän, ettei kukaan ole ennenkään masuun jäänyt...edelliset menneet 2,5 vkoa yli ja toinen 1,5 vkoa.
Kommentit (2)
Kerro että haluaisit heille synnytämään ja kysele sit missä vaiheessa sinun olisi hyvä tulla sinne tutkittavaksi ja mikä heidän käytäntö on tossa yliaikaisuus- ja käynnistys asiassa. Sinne synnytämään meno ei pitäis olla mikään ongelma koska on samaa sairaanhoitopiiriä (itse synnytin 2007 SAS:ssa TYKSin sijaan eikä sen kummempia selittelyjä tarvinnu), mutta tosiaan heidän käynnistyspolitiikasta en tiiä.
Soitanps sinne tänään ja tiedustelen asiaa.
Onko muilla kokemuksia?