miksi tehdä lapsi loppuvuodeksi
eli kysymys siinä. niin onko vauvakuume niin voimakas tai vahinko? meinaan ongelmia laitetaanko lapsi samana vuonna kouluun kun täyttää 7. synttäri/joululahja ongelmat, tunnen henkilöitä jotka ovat syntyneet näihin aikoihin ja kiroavat sitä aina. no yks on vielä niin pieni ettei tajua, mutta kummeina se on hölmöä antaa viikon välein lahja. ja ei herneitä nenuun, tän voi ottaa vitsikysymyksenä?
Kommentit (42)
myös jouluaattona syntynyt lapsi, nyt jo koululainen. Laskettu aika tosin oli vasta tammikuun lopulla, mutta ei aina suunnitelmat mene putkeen vaikka miten olisi laskelmoinut lapsen alkuvuonna syntyväksi :) Synttärit on pidetty yleensä viikko ennen joulua, en tuota ole kovin raskaaksi kokenut. Ehkä sitten kun lapsi täyttää 18v, voi itse valittaa syntymäajankohtaa, ajokortit sun muut siis kun saa kavereitaan myöhemmin.
Minulle on tärkeä antaa lahja niin synttärinä kuin jouluna. Vaikka olis jouluna syntynyt!
Lapseni on syntynyt viikko ennen joulua ja tekisi mieli sanoa että jos ei kummia nappaa juhlia lapseni synttäriä, niin ei tartte vaivautua peräänsä nostaa sitten ollankaan jos asenne on noin vammanen.
Tai olet sitten kuka vaan läheinen. Sovitaanko, että me ei tuoda teidän lapsille lahjoja synttäreinä jos tolle linjalle lähdetään.
Joulu on joulu ja lapsen syntymä on lapsen syntymä.
Me SAATIIN lapsi. Joka nyt sattui syntymään jouluksi. Ei haittaa minua. Ikävä että joku muu tuskailee asiaa.. Älä tule paikalle jos ei kiinnosta.
Otan kyllä herneen nenään. En tajua miten joku kiteyttää vitsiin tälläsen itseään rasittavan "pikkuseikan".
Mä olen itse joulukuun lapsi ja nimpparitkin joulukuussa. Elämäni on ollut ihan kauhean traumaattista... no just joo. Siis aivan sama! Lapsia syntyy ympäri vuoden, yllättävää! Ihmiset harrastaa seksiä ympäri vuoden, yllättävää!
Itse kärsin sairauteni vuoksi lapsettomuudesta ja ei tulisi mieleenkään kitistä siitä, että missä kuussa lapseni syntyy. Olisin aivan otettu jos tulisin raskaaksi ihan minä tahansa vuoden päivänä!
Lapsi syntyi kolme päivää ennen jouluaattoa. On sitä tullut kirottua näin joulunalusaikaan. Kun ne saatanan kaverisynttärit on kuitenkin kiva pitää eikä kummeja ja mummoja voi myöskään unohtaa. ja hupsheijaa kohta on joulu ja äippä ihan raato kaikesta järkkäilystä.
Mutta eipä tullut aikanaan siitostouhuissa mieleen. Ja toisaalta jos joku silloin olis sanonut jotain, varmaan olisin turpaan vetänyt kuitenkin.
Meni kyllä tammikuun puolelle. Nimipäivätkin heti helmikuun alussa. Että ei ne todellakaan tuu silloin ku suunnitellaan
niin ajattelin että ei kukaan näin tyhmästä kysymyksestä voikkaan suuttua, täällä on anonym. niin helppoa kysyä mitä päähän tulee. oikeastaan miettisin tätä jo silloin kun oma jälkikasvu alkoi olla tekillä. että ei sitä itsekkään varmaan maaliskuussa olisi jättänyt väliin jos vaikka heti ei tärppäisi.
terv.ap
Miksi ihmiset tekee poikalapsia? Niistä ei ole mihinkään, meluavat ja rikkovat vaan juttuja, niitä ei saa pukea nätisti ja ne kaivavat nenää.
Mitä väliä onko syntynyt alkuvuodesta vai loppuvuodesta.. Mä en tajua AP:ta tai ihmisiä yleensäkään! Omia lapsia hävetään, jos eivät pärjää koulussa niin hyvin kuin muut?! Sen takia suunnitellaan lapset alkuvuodelle. Ei mee jakeluun, kummakaan jos eivät pärjää, jos on sellaiset kauheat odotukset lapselle, eikä arvosteta lasta omana itsenään vaan sen kautta mitä saavuttaa elämässä. juuh.
Jos kummille tuntuu olevan kauhean hankalaa antaa lahja viikon välein, niin antaa vain toisen, esimerkiksi sen syntymäpäivälahjan, jonka lapsia kuitenkin muistaa paremmin kuin sen joululahjan. Vai ostatteko joululahjan vain vanhempien takia? Ei ne lapset niitä lahjoja niin tajua, pääasia että käyt sen lapsen kanssa vaikka kahdestaan jossain! Se saattais jäädä jo mieleen ja kummista tulis oikeasti tärkeä.
Silloin on kaikki kaverit ja sukulaiset lomalla omilla suunnillaan kun olisi kiva viettää synttärijuhlia. Kummit ei pääse kun ovat Euroopassa autoilemassa, isovanhemmat mökeillänsä, siskot, veljet ties missä puhumattakaan kavereista. Päiväkodinkin erikoispäivä jää saamatta - meillä kaikki kesällä synttäreitä viettävät juhlitaan kerralla ennen lomia - ei siinä ole mitään erikoista!
t. Heinäkuussa syntyneen äiti
no toi lahka juttu nyt mikään suuri ongelma ole, mutta siksi me annetaan myös kesälahja kummilapselle että ei kaikki muistaminen jää vaan vuodenloppuun. yksi kaveri vaan "kirosi" synttäri juhliaan kun kukaan ei tule kun kaikki menee uutena vuotena jonnekkin ja on reissussa just kun synttärit olis. järjestelykysymys tietty. no hyvä tietää ettei ole kenellekkään ongelma.
ap
tärkeää heille on että lapset syntyvät alkuvuodesta, saavat etua koulussa ja esim. urheiluharrastuksissa kun ovat aina ikäluokkansa vanhimmat.
Heillä laskettu aika oli helmikuun toisella viikolla, mutta kaksoset päättivätkin tulla maailmaan jouluviikolla.
Että näin.
Vaikka tietoa on, niin ovat vielä lapsellisia, heiluvaisia ja kuuntelutaidoissa parantamisen varaan.
Loppuvuoden tytöt kyllä pärjää hyvin koulussa ja pojat ovat kyllä eskarissa tarkkailun alla.
Poikani kaveri syntynyt 24.12 ja ei kyllä ole hääppöinen syntymäpäivä.
onneks nää on niitä suurimpia teidän elämässänne.
t. lapsettomuutta kärsinyt, alkuvuodesta syntynyt
tiettyyn aikaan vuodesta. Meillä on ihan loppuvuodesta syntynyt poika. Oli eskarissa vielä vähän lapsellinen mutta koulu on mennyt oikein hyvin ja nyt kolmannella koulu menee suorastaan hienosti. Saattaa ehkä muutaman kuukauden olla kiukkuinen sinä vuonna, kun täyttää 18, mutta sitten on.
Olen syntynyt jouluaattona. Synttärilahjat olen saanut aamulla, ja joululahjat myöhemmin. kauempana asuva kummi tietenkin säästi postimaksuissa, koska saattoi lähettää sekä synttäri- että joululahjan samassa paketissa.
Ai niin, nimpparitkin on joulukuussa, ja silloinkin kaikki minua muistivat.
Johan on ongelmat!
...on syntynyt joulukuussa ja mun mielestä on tärkeää viedä synttärilahja normipapereissa ja sit joululahja on erikseen. Onhan se ihan sama kuin että synttärit olis jossain muussa kuussa. Ei se "oikeuta" antamaan vähemmän kuin muille.
Eihän se lapsen "vika" ole et sattui syntymään samassa kuussa kuin joku tyyppi satoja vuosia sitten;) Ja kyllä se vaan niin on, että lapsia saadaan ja he päättävät koska syntyvät. Ja me muut sitten käyttäytymisellämme päätetään tehdäänkö siitä ongelmaa vai ei.
Oma tyttö on syntynyt juhannuksena ja sekin on haastavaa aikaa, mutta se ei nyt liity tähän:) Iloista joulunaikaa kaikille ja onnittelut tämän kuun sankareille!
Pojallani oli laskettu aika jouluna, syntyi kuitenkin joulukuun alussa. Ei mitään ongelmaa synttärien tai joululahjojen suhteen. Ei lapsia tehdä, vaan kyllä ne ihan saadaan. Joillakin ihme ongelmia....
Meilläkin tärppäsi vasta 1v4kk joten olemme iloisia, että ylipäätään saimme lapsia. Ja ei meitä haittaa kun vietämme joulukuussa synttäreitä ja heti 2 viikon päästä joulua.
Olemme yrittäneet vauvaa nyt jo kaksi vuotta. En tasan tarkkaan aio harmitella, jos tulisinkin raskaaksi ja laskettu aika sattuisi loppuvuoteen!
Oma äitini ja veljeni ovat syntyneet joulukuussa. Toki joulu on lähellä, mutta molemmilla on kuitenkin ne ihan omat päivänsä (joista toinen vieläpä on juuri tuo uudenvuodenaatto).
Joskus naiivina kakarana mietin itsekin, että "minun lapseni kyllä syntyvät sitten keväällä", itsekin kun olen keväällä syntynyt ja sen hyväksi kokenut. Kasvua on kuitenkin tapahtunut ja asiat saaneet mittasuhteensa. Kotiin kasvamaan sieltä, jotka ette elämää tämän vertaa ymmärrä!
Alkuvuodesta syntyneiden oletetaan osaavan enemmän ja heille annetaan vähemmän anteeksi. Kova juttu lapselle.
Mutta tehkää vaan alkuvuodesta lapsia, onpahan sitten synnärillä enemmän tilaa meille friikeille. Toinen lapsi saattaa olla tulossa ensi syyskuussa... :)