tuleva opettaja
Pääsin opettajan koulutukseen joka alkaa tammikuussa. Valmistun sitten ala-asteen opettajaksi.
Onko täällä ala-asteen opettajia jotka vois kertoa vähän työstään? Ja muut... kertokaa millainen on hyvä?
Kommentit (22)
ja kivaa kuten moni muukin työ. Ota paikkasi luokan johtajana, käytä aikaa ilmapiirin luomiseen, lasten motivoimiseen, yhteisten rutiinien luomiseen. Hyväksy lapset mutta älä hyväksy huonoa käytöstä. Yksilön vapaus ja oikeudet loppuu siihen mistä toisen ihmisen vapaus ja oikeudet alkaa.
Se johtajana oleminen onki toinen juttu ku mä oon aika ujo. Mut eiköhän siellä opekoulussa opi sit olemaan avoin. Ja mä oon yleensä semmoinen et sit ku tutustun ihmisiin niin alku-ujostelun jälkeen oon aina äänessä. :)
t:ap
Ja mä oon yleensä semmoinen et sit ku tutustun ihmisiin niin alku-ujostelun jälkeen oon aina äänessä. :)
...vaan se joka osaa kuunnella.
Eikös kaikki (tai ainaki lähes kaikki) kevätlukukaudella alkavat koulutukset ala tammikuussa? :)
Juu niin tiedänki vähän tällä hetkellä. Siksihän se koulutus käydään että siellä opitaan. ;)
millaiset pääsykokeet sulla oli? todella kiinnostaa minua. luulin, että luokanopeksi pyritään aina vakava-kokeen kautta keväisin.
t: eräs, joka opiskelee luokanopettajaksi helsingin yliopistossa
Mulla ei ollut pääsykokeita vaan lukion todistuksella hain ja pääsin. :)
Mulla ei ollut pääsykokeita vaan lukion todistuksella hain ja pääsin. :) t:ap
Kyllä luokanopeille normaalisti on aina haastattelu ja joku soveltuvuuskoe. Ei hyvä koulumenstys takaa soveltuvuutta alalle.
eikös tuolla sivuilla niin sanottu? Ei kai nyt lukion papereilla vaan oteta opettajankoulutukseen.
kyllä arvostetuimmat yliopistot ovat kovempaa kamaa työmarkkinoillakin. kyllä ne parhaat paperit hyvistä yliopistoista ovat kovaa valuuttaa parhaisiin kouluihin hakauduttaessa.
Se koulu minne menen on erittäin arvostettu korkeakoulu ja työnantajat varmasti arvostaa kun mulla on paperit sieltä. :)
Täällä ei ole niin tiukka koulutus systeemi mitä Suomessa.
Monissa muissa maissa luokanopettajilla ei todellakaan ole maisterin tutkintoa. Eli, jos ap opiskelee jossain nk. opettajankoulutuslaitoksessa alakoulun opeksi, niin se ei pätevöitä luokanopettajaksi Suomalaiseen kouluun.
Kyllä tämä Suomen korkeatasoinen koulutus on maailmalla tunnustettua ja sitä kertovat esim. loistavat PISA-tulokset.
Suomessa, koulutuksen laajuudesta johtuen, opettajilla on itsenäinen ja arvostettu asema. Munissa muissa maissa työn arvostus ei ole kovin korkea, juuri tästä syystä että koulutus on heikkoa.
Se koulu minne menen on erittäin arvostettu korkeakoulu ja työnantajat varmasti arvostaa kun mulla on paperit sieltä. :) Täällä ei ole niin tiukka koulutus systeemi mitä Suomessa. t:ap
Täällä on jopa ollut paljon sitä että on otettu opettajaksi jopa ilman koulutusta! :S Mutta nyt maa on saanut kritiikkiä ja se on onneks muuttumassa siihen et vaaditaan se koulutus.
Mä tuon koulun jälkeen jos muuttaisin Suomeen ja hakisin opettajaksi niin todennäköisesti sanoisvat että ei ole pätevyyttä ja pitäis lukee jotain extra kursseja.
Ainakin täällä Englannissa opettajan ammatti ei ole kovinkaan arvossaan. Monet päätyvät opettamaan, jos muu ura ei urkene.
Niin ja mitä yhdyssanoihin tulee, niin niiden opettelulla ap ei tee mitään, hän tuskin tulee suomen kielellä opettamaan.
... ihan varmasti.