Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos vauva kuolee vatsaan, miten se oireilee?

Vierailija
14.12.2009 |

Viikkoja on 14 ja olen hieman pelokas kun en tunne potkuja vielä. (aikaisemmista lapsista potkut on jo tuntunut tässä vaiheessa)

Olen myös saanut aikaisempia ekskenmenoja, mutta pienemmillä viikoilla.

Osaisiko joku kertoa, että kuinka kauan se vauva voi vaan köllötellä kohdussa kuolleena, ilman että tulee mitään vuotoa tai oireita?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toinen raskaus meneillään ja aloin tuntea liikkeitä, sellaista möyrintää, vasta yli 20 rv. Syynä tähän se, että istukka on kohdun etuseinämässä ja ikäänkuin mun ja vauvan välissä. Toimii tehokkaasti suojana!

Vierailija
22/26 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin keväällä kuolleen vauvan. Hän menehtyi kohtuun raskausviikolla 30. Täysin terve tyttö,mutta napanuoran kurouma ja kiertyminen aiheuttivat kuoleman.

Heräsin kivuliaisiin supistuksiin ja lähdimme heti sairaalaan. Lääkäri totesi vauvan kuolleeksi ja vauvamme syntyi spontaanista samana päivänä.

Minulla ei ollut mitään ennakkomerkkejä vauvan kohtukuolemasta, eikä neuvolan terveydenhoitajakaan huomannut mitään hälyyttävää. Olen aiemmin saanut 2 keskenmenoa, silloin tuli normaalit keskenmenon oireet.

Kohtukuolemasta puhutaan kun raskaus on kestänyt jo 22 viikkoa ja sitä enemmän. Keskenmenosta puhutaan ennen raskausviikkoa 22.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei kuitenkaan auta mitään, jos vauva kuolee kohtuun, hän kuolee vaikka miten kotidobblerilla kuuntelisit. Laite ei siis pelasta vauvaa jos huonosti käy.

Ainoa mitä laitteesta saa on hysteria jos ja kun niitä sydänääniä ei löydäkkään.

Esim minulla toisessa raskaudessa oli istukka kohdun etuseinämässä ja lapsi liikkui todella vilkkaasti aina kun neuvolassa sydänääniä koitti kuunnella ja monasti joutui etsimään todella pitkään ennenkuin löytyi. Ja siis vielä ihan loppuviikoillakin joutuivat synnärilläkin asettelemaan sydänääni mittaria moneen kertaan kun äänet hävisivät, synnytyksessä sitten laitetiinkin anturi vauvan päähän.

Ensimmäinen lapseni leikattiin hätäsektiolla. HUomasin viikolla 38+ ettei vauva ole liikkunut päivään, lähdimme synnytysklaitokselle jossa sydänäänet kuului, MUTTA niiden vaihteluväli oli liian pieni, sektioon mentiin jossa todettiin että napanuora oli solmussa ja kaulan ympärillä. LEikkaus tehtiin juuri ajallaan, seuraavana aamuna olisi ollut myöhäistä.

En halua pelotella mutta jos minulla olisi silloin ollut kotidobbler, olisin äänet kuullut enkä olisi osannut kuitenkaan niitä tulkita oikein. en olisi lähtenyt synnytyslaitokselle tarkistamaan asiaa ja nyt minulla ei olisi 8 vuotiasta ihanaa poikaani.

Joten jättäisin tuollaiset laitteet omaan arvoonsa ja sydänäänten kuuntelun ammattilaisille.

Ja siis ensimmäisessä raskaudessa liikkeet tuntui rv15 kun istukka oli takana. Tokassa kun istukka oli edessä liikkeet tuntui vasta rv 18 ja koko raskauden ajan todella vaimeina ja heikkoina. Eli istukka vaiensi niitä erittäin tehokkaasti.

Vierailija
24/26 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Laitteet ovat hinnaltaan noin 1/10 siitä, mitä ammattilaisten käyttämät. Laatu on surkea.

2) Ette kuitenkaan osaa tulkita syketaajuutta ja sykkeen muutoksia, ettekä tiedä missä tilanteessa huolestua. Jos tulee tarve tietää sikiön syketaajuus, kannattaa mennä jonkun pakeille, joka osaa myös tulkita sykkeen muutoksia.

3) Vaikka kuinka moni on onnellisena kuunnellut dopplerilla omaa vatsa-aorttaansa vauvan rötköttäessä kuoleman kielissä tai kuolleena kohdussa. Asianmukainen KTG-rekisteröinti olisi voinut pelastaa vauvan.

4) Vaikka kuinka moni on huolestunut sikiön liikkeiden vähenemisestä, kuunnellut dopperilla, ja kun on löytänyt sikiön sykkeen noin 80/min, on ollut tyytyväinen. Seurauksena kuollut vauva. Jos liikehälytys olisi johtanut sairaalaan menoon, lapsi olisi pelastettu hätäsektiolla.

5) Dopplerista lähtevä "UÄ-suihku" on paljon kohdennetumpi kuin kuvantamisessa käytettyjen UÄ-laitteiden, ja se on potentiaalisesti haitallinen sikiölle tiheästi toistettuna (vrt. kännykän aiheuttamat riskit).

6) Dopplerilla ei KUULE vauvan sydänääniä. Se tsump-tsump tulee koneesta, ei sikiön sydämestä. Se ei siis ole mikään mikrofoni-vahvistinsysteemi, vaan kone, joka muuttaa veren virtauksen mekaaniseksi ääneksi.

Vierailija
25/26 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei varmaan kukaan odottaja ole niin urpo, että pitää omaa sykettään vauvan sykkeenä. Sen nyt on noin puolet harvempi kuitenkin.

Vierailija
26/26 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään sellaista, mutta mitä hittoa se laite auttaa mihinkään? Ei estä kuolemaa.

Tulette vaan hysteerisemmiksi, kun päivät pitkät kuuntelette.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme