Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira+pienet lapset, miten onnistuu?

Vierailija
14.12.2009 |

Kertokaa te, joilla on työssäkäyvät vanhemmat + pienet lapset, miten päivät sujuvat? Meidän perheellä on koirakuume, mutta mietityttää riittääkö aika kaikkeen. Siis koira pitäisi ulkoiluttaa aamulla+heti töiden jälkeen + illalla, niinkö? Haaveissa jokin pienehkö seurakoira. Tottuuko koira olemaan yksin päivisin (noin 6 tuntia keskimäärin)? mä haluaisin saada realistisen kuvan elämästä koiran kanssa, siis myös ne miinuspuolet, että osattaisiin arvioida pitäisikö odottaa että lapset vähän isompia ja voisivat osallistua välillä vaikka koiran ulkoiluttamiseen.Minkälaiset rutiinit teillä koiranomistajilla on arkipäivisin?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli varmasti osaan kouluttaakin jne. enemmän kuin sellainen joka ottaa ekan koiran.

21

Vierailija
22/23 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapinkoira ja lapset ovat 4 ja 7 v. Syksy oli rankka juu. Mutta puristamalla ja priorisoimalla koirallekin on aikaa, ja lisäksi meillä on aidattu sisäpiha jossa koira saa oleilla yksin ulkona niin paljon kuin haluaa, pyynnöstä pääsee myös heti sisälle. Koulutetaan pihalla tai lenkeillä. Teen itse kotona töitä päivät ja haen nuorimmaisen hoidosta koiran kanssa iltapäivällä, + aamu-ja iltalenkit. Lisäksi sekä mies että minä olemme innokkaita metsäliikkujia sekä yhdessä että erikseen, koiran lenkkeilyttäminen ei ole toistaiseksi ollut pakkopullaa.

Kaikki muut "harrastukset" ja iltamenot (säännölliset) on kyllä ollut pakko unohtaa. Mutta me nyt valitsimme näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy valitettavasti kertoa, että yhtälö on raskas. Otimme koiran pari vuotta sitten yhteisymmärryksessä mieheni kanssa, mutta hänestä ei sitten tule millään aitoa koiraihmistä, ei vaikka hänkin itsestään sellaista luuli. Tämä tarkoittaa sitä, että hoidan koiran täysin itse. Lenkkeilystä nautin ylikaiken, enkä koe sitä osuutta raskaana, mutta fakta on se, ettei koira saa tarvitsemaansa huomiota kiireisen arkemme keskellä ja koiran läsnäolosta ei kaikki (mieheni) nauti koko sydämellään, mikä aiheutata sähköisyyttä ilmaamme. Olemmekin nyt etsimässä ihanaluonteiselle, pienelle ja hyvin koulutetulle koiruudellemme uutta kotia perheestä, missä ei olisi alle kouluikäisiä lapsosia. :) On koirankin etu saada sitä aikaa ja hellyyttä, mitä en ainakaan minä ehdi sille tarjoamaan. Kunpa olisin ollut pari vuotta sitten viisaampi ja ymmärtänyt siirtää koiran hankintaa jonnekin tulevaisuuteen, niin ei tätäkään luopumisen tuskaa tarvitsisi potea. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan