TAAS on rottweiler tappanut lapsen!
Miksi ihmiset eivät tajua pitää rakkeja erossa lapsista. Kaikki koirat pitäisi kieltää!
Rottweiler tappoi pikkulapsen juhlissa
Maanantai 14.12.2009 klo 09.41
Koira raateli hengiltä 20 kuukauden ikäisen pojan Floridassa.
Rottweiler hyökkäsi 20 kuukauden ikäisen pojan kimppuun Yhdysvaltain Floridassa ja surmasi tämän, uutistoimisto AP kertoi.
Poika oli tätinsä luona järjestetyissä juhlissa lauantaina. Lapsi pudotti lattialle keksin. Kun hän koetti ottaa sen, koira hyökkäsi kimppuun.
Paikalla olleet repivät koiraa irti lapsesta. Poika kuoli saamiinsa vammoihin pian sen jälkeen, kun hänet oli viety sairaalaan.
Viranomaiset ovat käyneet hakemassa koiran.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2009121410776618_ul.shtml
Kommentit (53)
kaksi koulukuntaa. Rotikkaihmiset, joitten mielestä juhlissa ihmisten tulee valvoa lapsiaan. Ja sitten ei-koiraihmiset, joitten mielestä juhlissa omistajien kuuluu valvoa koiriaan. Minä olen sitä mieltä, että juhliin mennään seurustelemaan aikä valvomaan sitä ettei lapsi tietämättään ärsytä koiraa. Jos koirasta on pienintäkään vaaraa, sen paikka ei ole juhlissa, vaan narun päässä pihalla.
Mun mielestä kumpaakin pitää valvoa, en tosin tois omia koiriani juhliin ja kuten tuossa toisessa ketjussa sanoin, laitan aina koirani toiseen huoneeseen jos vieras pyytää tai muuten vaan näyttää siltä.
Jokainen on siis vastuussa omistaan.
Perheessä koira (rodun saa jokainen valita ihan itse) sekä lapsi n. 1-2v. Koira nukkuu OMALLA paikallaan SIKEÄÄ unta. Ja perheen pikku Kaapo joka juuri on oppinut kävelemään juoksee koiran päälle. Mitä koira tekee? PELÄSTYY. Ja kun koira raasulla ei ole nyrkkejä millä lyödä, niin puree(tai näykkäsee) Tälläsissä tilanteissa tulis aina valvoa MOLEMPIA. Koiraa ja lasta. Näin ainakin itse teen. Ja jos koira on vähänkään osoittanut aggressiivisia merkkejä niin koiran voi kylästelyjen ajaksi laittaa toiseen huoneeseen.
Mutta mitä olet mieltä aloituksen tilanteesta. Ollaan siis juhlissa, taapero pudottaa keksin ja lähtee hakemaan sitä, koira tapaa. Minusta tässä tapauksessa ei voi mitenkään syyllistää vanhempia tai lasta! Ei sitten mitenkään. Ei edes sillä lailla, että aikaisemmin lapsi on häirinnyt koiraa jotenkin. Taaperoikäinen ei tee sellaisia ilkeyttään, ja jos vanhemmat ovat niin tyhmiä etteivät älyä estää lapsen tutkimusretkiä, koiran omistajan tulee tehdä tilanne selväksi. Joka tapauksessa jos juhliin vie koiran, omistaja on velvollinen vahtimaan sitä niin ettei tule vaaratilanteita. Ei tavikset ymmärrä koirien sielunelämää välttämättä ollenkaan. Vastuu on tollaissa tilanteissa minusta aina ja kokonaan omistajalla. Eri asia on mitä kukin tekee omalla pihallaan.
Kun olin pieni, serkullani oli rotweiler. Asuivat maaseudulla ja koiraa hoidettiin todella hyvin. Takuulla ei lyöty tai pidetty nälässä tms.
Oli vielä hyvän kasvattajan kallis pentu, ei mikään puskahurtta.
Mutta niin vain oli hermostollista vikaa. Näin, kuinka tärisi aina, kun taloon tuli vieraita.
Itse hoidin tuota koiraa monesti ja varhaisteinin koirafanin antaumuksella. Kunnes kerran talvella satuin taluttamaan koiraa, ja koira repi lumipenkasta jonkun koiranpissaisen räsyn. Komensin tiukasti koiraa mukaani ja nykäisin hyvin lievästi remmiä. Koira kääntyi kohti, alkoi murista voimakkaasti. Lähdin hitaast.i peräytymään (mitäpä häthätää kolmekymmentäkiloinen 12 vuotias muutakaan...). Koira kävi kiinni, kaatoi minut ja sai otteen kädestäni (olin nostanut sen vaistomaisesti kasvojen suojaksi, kun koira hyppäsi). Veti ja retuutti aikansa pitkin lumihankea.
Huusin apua ja kesti aikansa, ennen kuin naapurista tultiin hätiin.
Koira myytiin vahtikoiraksi, sillä kaneetilla, ettei sitä koskaan saa päästää vapaaksi tai varsinkaan lasten lähelle.
Sen jälkeen olen pelännyt kytkettynäkin olevia rotikoita. Ovat todella rotevia ja lihaksikkaita, vaarallisen näköisiä koiria.
Pointtini ei ole, että kyseisessä koirarodussa olisi pelkästään vinksahtaneita yksilöitä, mutta pointtini on, että MYÖS rotikoissa voi olla hermovikaisia joukossa. Ja kun rotu on jalostettu erittäin voimakkaaksi, hermoheikko rotikka on hengenvaarallinen, jopa aikuiselle.
Arvaamattomia koiria on valitettavasti olemassa ja välinpitämättömiä koiranomistajia. Mutta maailma olisi paljon kurjempi paikka ilman koiria... ovathan koirat ihmisten tovereita ja apureita (palveluskoirat, sokeainkoirat, metsästyskoirat, lammaskoirat, avustajakoirat jne...)
Tämä uutinen on kaukaa floridasta asti. Miksi ei liikenteessä kuolleita lapsia uutisoida amerikoista asti? Ai niin: niitähän riittää ihan täälläkin niin paljon, ettei uutiskynnys edes ylity.
Aivan kaikenlaista sattuu. Alkuperäinen kirjoittaja ei maininnut missään tekstissään, että kaikista koirista olisi luovuttava. MUTTA! pitäisi herätä huomaamaan, että jotain on tehtävä, että tällaista ei enää tapahtuisi! Olen itse koiraihminen ja olen harrastanut koirieni kanssa aktiivisesti jo vuodesta -92. Olen sitä mieltä, että pelkästään omistajan käytös ei ole aina syynä siihen mitä koira tekee. Paljon, hyvin paljon on tekemistä myös sillä miten koiria jalostetaan ja millaiseen perheeseen mikäkin yksilö päätyy. Ja koska näitä rotikoiden tappamia ihmisiä (lapsia) on jo melko paljon ympäri maailmaa, niin alkaa meikäläisenkin usko/luottamus tuohon koirarotuun pikkuhiljaa kadota. Tiedän, että kaikki tämän rodun omistajat eivät ole mahdollisia tappajia, mutta kahdella tuttavallani on ollut rotikat, joista molemmat ovat olleet vähintäänkin haastavia luonteeltaan (innokkaita PK-harrastajia molemmat ja taitavia koiria), toinen joutui lopettamaan koiransa aggressiivisuuden takia...
Ja mitä tulee floridaan, maailma on nykyään melko pieni. Vaikka amerikan manner ei ole pääsääntöisesti rotikoiden tuontimaa, niin kuitenkin tämä ei ole ainoastaan kaukaisen amerikan ongelma vaan ihan maailmanlaajuinen ongelma. Millään radikaalilla koirarotujen kieltämisellä tuskin on mitään vaikutusta asiaan, mutta selvästi jotain on tehtävä!
Minä henkilökohtaisesti pidän pelottavana sitä kuinka suomessa rotikat ovat olleet kovasti lehtien otsikoissa viime aikoina lähinnä siksi kun moni tämän rotuinen on tappanut toisen koiran. Koira nimittäin ei yksilöi sitä mikä on koira ja mikä on lapsi, jos huono lykky käy, voi seuraava uhri (se pikkuleivän nostaja) olla suomalainen lapsi! Luoja siunatkoon, että se ei tapahtuisi!
tarkoitus ei ollut sanoa että kaikki tämän rodun omistajat eivät ole mahd. tappajia vaan, että kaikki tämän rodun yksilöt eivät ole mahd. tappajia...
kaikille ole aina niin selvää. tekstit num 30,32,38 ja 41 on mun sormista tulleita, jossa otin myös kantaa tuohon ap:n aloitukseen.
kaikille ole aina niin selvää. tekstit num 30,32,38 ja 41 on mun sormista tulleita, jossa otin myös kantaa tuohon ap:n aloitukseen.
tekstit num. 29,32,38 ja 41
Jos oman lapseni kimppuun kävisi koira, ottaisin HETI kättä pidempää. En alkaisi ensin yrittää käsivoimin irti mitään isoa piskiä, johan järki sanoo, että koiran turpaa ei niin vaan aukaista. Eli lähimmällä tuolilla vaan mätkäys tuossa ap:n kuvailemassa tapauksessakin, jos kerran aikuisia on ollut vieressä. Tai millä vaan, vaikka kahvipöydän lusikalla...
Meidän naapurissa on vihainen koira. Murisee ja haukkuu aivan raivona joka kerta kun siitä menee ohi. Koira on näykkinyt ja purrut ihmisiä, ohi meneviä, kädestä, jaloista, mistä on kiinni saanut. Usein se vielä karkaa, mutta kun omistaja tulee aina hakemaan, kun ilmoittaa, niin ei sille koiralle ole mitään tehtävissä. Omistaja ei suostu näkemään tilannetta, kun koira on vaan niin ihana ja tottelee isäntää. Olen sanonut suoraan, että jos meidän pihalle sattuu yhtä aikaa lasten kanssa ja jotain edes yrittää tapahtua, koiralta lähtee heti henki.
Koiraa ei saa ikinä lyödä, vaikka se tekisi mitä, koska se luultavasti käy vielä pahemmin sen jälkeen kiinni. Ja vaikka löisit rotikan kokoista koiraa, niin sillä tuskin paljoa missään tuntuu. Pahemmassa tapauksessa se ottaa vaan paremman otteen lapsesta jos joku tulee väliin lyömään.
Anna mun kaikki kestää. Rotikka ei irrota kun ottanut puremisotteen vaan tiukentaa otetta.
Rotikka tottelee auktoriteettia, eli rotikan kunnioittama ihminen  menee suurena eteen ja komentaa.
Ja jos koira kilahtanut, niin luoti päähän
mulla ei oo mitään koiria vastaan,mutta mitäs sitten kun sun lapsi menee sinne koiran omaan paikkaan tökkimään ja sörkkimään ja vaikka repimään korvasta. katsos kun kaikki lapset ei ymmärrä/usko kaikkea mitä kielletään...äidilläni on maailman kiltein ja ihanin koira joka antaa ottaa luunsa ja lelunsa ja syö vain luvan kanssa. koiralla on aina ollut lapsia paljon ympärillä. tulen aina silti tarkkailemaan ja vahtimaan lastani koiran ympärillä, ja niin tulisi jokaisen vanhemman tehdä. varsinkin jos on vieraita koiria lähettyvillä..koiraan ei voi oikeasti IKINÄ luottaa 100% ja siihen on turha yhdenkään omistajan väittää vastaan,koirilla niinkuin ihmisilläkin voi joskus vain pimahtaa päässä.!
Täällä koiria tuotetaan ihan eri lailla kuin Suomessa. Puppy mill:it ovat yleisiä ja yleensä koira hankitaan eläinkaupasta hetken mielijohteesta.
Eli ihminen menee eläinkauppaan, näkee pentulaatikoissa söpöjä eri rotuisia koiria ja valkkaa näistä suloisimman. Eläinkauppojen koirat on tuotettu yli 90-prosenttisesti "koirafarmeilla" eli kuten esim. possut tai lehmät ne asuvat pentuna "talleissa". Pienemmät kaupat saattavat hommata eläimensä jopa puppy milleistä eli pentutehtaista, joiden ainoa tarkoitus on tuottaa mahdollisimman paljon ja mahdollisimman monen rotuisia koiria rahan kiilto silmissä.
Tästä johtuu, että suurimmalla osalla koirista ei täällä ole papereita ja esim. rotikoiden kohdalla saattaa olla pentutehtaista syntyneitä pentuja, joissa siitoksessa on käytetty esim. jonkin "huumediilerin" tai muun puolihullun koiratappelukoiraa.
Eläinkaupassa pennut kuitenkin näyttävät söpöiltä, eikä ostaja voi mitenkään varmistua minkälaiset pennun vanehmmat ovat olleet tai missä oloissa ne ovat kasvaneet ennen eläinkauppaan tuloaan. Koska rotukin valitaan yleensä eläinkaupassa pikaisen harkinnan perusteella, ei ostajilla ole monesti aavistustakaan siitä minkä "luonteisen" pennun hän on ostanut. Tarkoitan tällä sitä, että tyyppi voi olla pähkäilemässä ostaisiko esim. borderkollieta (vilkas rotu), berninpaimenkoiraa (rauhallisempi rotu) tai esim. pientä pumia ja ostaa sitten vain suloisimman. Näin koirat täällä kasvavat valitettavan usein taitamattomissa käsissä. Pian ne leimataankin ongelmakoiriksi, luovutetaan spca:hin eli eläinsuojiin, jossa ne lopetetaan tai annetaan seuraaville omistajille (jotka valitsevat koiran sitten sen perusteella mikä on söpöin sillä hetkellä siellä spca:n tiloissa). Mielestäni on vain ihme, ettei täällä tapahdu enempää noita vakavia onnettomuuksia koirien kanssa.