Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAAS on rottweiler tappanut lapsen!

Vierailija
14.12.2009 |

Miksi ihmiset eivät tajua pitää rakkeja erossa lapsista. Kaikki koirat pitäisi kieltää!

Rottweiler tappoi pikkulapsen juhlissa

Maanantai 14.12.2009 klo 09.41

Koira raateli hengiltä 20 kuukauden ikäisen pojan Floridassa.

Rottweiler hyökkäsi 20 kuukauden ikäisen pojan kimppuun Yhdysvaltain Floridassa ja surmasi tämän, uutistoimisto AP kertoi.

Poika oli tätinsä luona järjestetyissä juhlissa lauantaina. Lapsi pudotti lattialle keksin. Kun hän koetti ottaa sen, koira hyökkäsi kimppuun.

Paikalla olleet repivät koiraa irti lapsesta. Poika kuoli saamiinsa vammoihin pian sen jälkeen, kun hänet oli viety sairaalaan.

Viranomaiset ovat käyneet hakemassa koiran.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2009121410776618_ul.shtml

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet ovat arvaamattomia. Ei niistä kukaan tiedä. Paitsi omistaja, joka sanoo, ettei MEIDÄN KOIRA KOSKAAN! Se on niin kiltti perhetappajakoira.

syyttää. Itsellä ollut ja kovasti sai kouluttaa, mutta hyvän koiran siitä sai. Toki yksilöitä mahtuu jokaiseen rotuun, mutta on turha yleistää rodun viaksi. Tämän rodun koirat ovat isokokoisia, joilla on paljon voimaa, joten häiriintynyt/ärsytetty yksilö varmasti kykenee tekemään pahaa jälkeä, kuten taas ikävä kyllä, on käynyt. Ikinä ei näitä uutisia tahtoisi lukea, mutta koirarotu ei se syypää ole.

Vierailija
22/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimet ovat arvaamattomia. Ei niistä kukaan tiedä. Paitsi omistaja, joka sanoo, ettei MEIDÄN KOIRA KOSKAAN! Se on niin kiltti perhetappajakoira.

syyttää. Itsellä ollut ja kovasti sai kouluttaa, mutta hyvän koiran siitä sai. Toki yksilöitä mahtuu jokaiseen rotuun, mutta on turha yleistää rodun viaksi. Tämän rodun koirat ovat isokokoisia, joilla on paljon voimaa, joten häiriintynyt/ärsytetty yksilö varmasti kykenee tekemään pahaa jälkeä, kuten taas ikävä kyllä, on käynyt. Ikinä ei näitä uutisia tahtoisi lukea, mutta koirarotu ei se syypää ole.

Eli mitä rotuja mielestäsi saisi olla ja mitä ei?

Labbis tappaa yhtä todennäköisesti kuin rotikka. Tarkistettu on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen pyörää sisään talon edestä. Yhtäkkiä jostain hyökkäsi rotikka ja puri miestäni reiteen farkkujen läpi. Oli tulossa juuri omistajansa kanssa lenkiltä ja vapaana, ilman hihnaa. Onneksi kävi niin myöhään lenkittämässä ettei lapsia enää pihalla..

Vierailija
24/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan vinkiksi, että kannattaa kyllä paljon mieluummin kiskaista koiraa takajaloista taaksepäin (siis jos koira ei ole hyökännyt sinuun vaan toiseen koiraan tai ihmiseen) ja pitää sen jälkeen takajalkoja ilmassa... paljon vähemmällä tuholla pääset näin, jos jotain vakavaa tapahtuu...

Vierailija
25/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labbis tappaa yhtä todennäköisesti kuin rotikka. Tarkistettu on.

Vierailija
26/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajun kankaalle siltä koiralta. Tai selkään että irrottaisi kivusta otteensa jos päähän hankala osua.

siitä että puhuu jostain mistä ei tiedä yhtään mitään.

Kuvittele nyt tilanne: raivohullu rotikka lapsen kimpussa...

millä ihmeellä luulet, että sellaisessa tilanteessa saisit koiran kuonosta kiinni ja puristaisit sitä niin ettei se sais henkeä??? Tällöinhän

a) koiran olisi jo pitänyt irroittaa lapsesta

b) jonkun olisi pitänyt saada (tästä todella voimakkaasta) koiran kuonosta niin pitävä ote ettei se lipeäisi ja koira purisi sitä kuka sitä koiran kuonoa yrittäisi pitää

c) samalla tämän kuonoa puristavan ihmisen pitäisi myös tukkia koiran nenä, joka ei tosellakaan onnistu raivokkaan rotikan kohdalla.

etkö tiennyt, että jos koira hyökkää kimppuusi niin puristamalla sitä kuonosta voit saada sen irti itsestäsi. Se sattuu koiraan!

tietysti helpommin sanottu kuin tehty.

Mutta jos minun lapseni kimppuun hyökkäisi koira niin aivan varmasti tekisin juuri noin. Ihan sama pureeko se sitten minua.

Itsellänikin on iso koira

Vierailija
27/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas oikein kaikkien koiran vihaajien mieliksi, niin voitte tarttua lehtijuttuun ja sitten spekuloiuda sitä ja puhua asioista, joista ette tiedä yhtään mitään, kun teillä ei ikinä yhtään koiraa ole eläissänne ollut.

Ihan nyt alkuun tiedoksi, kun tässä nyt on hyökättty tuota rottweiler rotua kohtaan, niin sinä saat vaikka kultasesta noutajasta raivohullun lapsia raatelevan koiran.

Ihmiset jotka eivät osaa kasvattaa ja kouluttaa koiriaan ovat vastuussa koirien käytösongelmista (toki koirissa on myös luonnevikoja olemassa pennusta asti, jotka pyritään suomessa karsimaan pois).

Mutta jos sinä sen koirasi kasvatat potkimalla, hakkaamalla, kurittamalla, et anna ruokaa, etkä sosiaalisoita koiraa niin juuri tälläiset tapaukset kuin lehtijutussa ovat hyvinkin mahdollisia.

Jenkeissä myös koiratehtailu rahan vuoksi on hyvin suuri ongelma, eikä siellä pystytä valvomaan koirien jalostusta samalla tavalla kuin suomessa.

Tapaus on erittäin ikävä, sitä en kiellä, mutta on väärin alkaa moittimaan kokonaista rotua yhden koiran tekemään virheen vuoksi.

Eikä se koira ole sitä lasta huvikseen tappanut. Luulen että tuo ruoka oli nyt vaan sen kipinän antava ärsyke koiralle ja se puolusti "omaa" ruokaansa.

Muistetaan nyt vaikka kuitenkin että esim. flunssaan kuolee enemmän lapsia vuodessa kuin koiran tekemiin hyökkäyksiin.

Vierailija
28/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sinä sen koirasi kasvatat potkimalla, hakkaamalla, kurittamalla, et anna ruokaa, etkä sosiaalisoita koiraa niin juuri tälläiset tapaukset kuin lehtijutussa ovat hyvinkin mahdollisia.

mene näin! Johan tässäkin ketjussa yksi rotikan omistajan kirjoittaa, että rotikan kasvatus vaatii enemmän kuin tavallisen seurakoirarodun! Rotweilerin kanssa ei riitä ettei potki, hakkaa, kurita tai anna ruokaa! Ei ole mitään takeita siitä, että nuo lastentappajakoirat oli jotenkin erityisen kaltoinkohdeltuja. Ehkä ne oli ihan tavallisesti kohdeltuja, mutta se ei vaan rotikan kanssa riitä, ja sellainen ihminen, joka voisi onnistua ihan hyvinjonkun muun koirarodun kanssa voi epäonnistua rotikan kanssa. On väärä vertaus verrata rotikkaa ja kaltoinkohdeltua koiraa. Voin vaan kuvitella minkälainen otus on kaltoinkohdeltu rotikka.

Vierailija
29/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo informoiduiksi, että se oli ihan yhtä paljon lapsen tai ainakin tämän vanhepien syy! Juhlissa ei vaan saa nostella mitään keksejä, jos siellä on koiria. Kaikkien pitää vaan keskittyä suojelelemaan henkeään.

Mä sanoin, että se on osa tekijä. Mistä te tiedätte kukaan vaikka toi mukula ois aikasemmin ryöminy ton koiran yli tai repiny sitä korvista...Jos ootte ikinä kuullu "monen sattuman summa" niin voinette varmaan ymmärtää, että tässä on aika monta tekijää, joka on voinu laukasta tän homman.

Jokainen saa tulla katsomaan siitä toisesta ketjusta mitä olen kirjoittanut.

Vierailija
30/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on ollut koko elämäni ajan koiria kotona. Isokokoisia koirarotuja ja paljon mastiffi rotuisia koiria. Siltikään en itse ottaisi itselleni rotikkaa, koska tiedän että se vaatii todella paljon.

Tarkoitin ehkä tuolla myös ylipäätään kaikkia koirarotuja että jos ne potkii ja hakkaa niin niistä tulee vihaisia.

Valitettavasti suomessa on "paljon" näitä tapauksia joissa otetaan rotikka vaan ns. kullin jatkeeksi, joita ei sitten osata kasvattaa ja ollaan sitten hädissään kun koira puree omistajan ja ohikulkijat.

Itse en kyseisen rodun historiaa tunne yhtään. (onko alunperin jalostettu suojelukoiraksi??)

Mutta rodun edustajia olen nähnyt laidasta laitaan.

Harmittaa vain kun tämänkin tapauksen vuoksi täällä ollaan sitten jo sitä mieltä että kaikki koirat ovat tappajia ja pitäisi lailla kieltää.

Joissain roduissa jalostus on vaan ikävän sisäsiittoista ja joissain niin "alkutekijöissään".

Vierailija
31/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on jo kolmas menossa ja kaikki olleet erilaisia kasvatettavia. Tosin mikään noista ei ole osoittanut hulluuden merkkejä eivätkä ole olleet johtoportaalle pyrkiviä.

Vierailija
32/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättehän silti, että lapsia kuolee omien vanhempiensa surmaamana moninkertaisesti rottweilerien - tai ylipäänsä koirien - surmaamiin nähden. Jokainen heistä on tietysti turha ja surullinen kuolema, jota ei saisi tapahtua.

Vierailija
33/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rottweiler tai joku muu tappajakoira on ihan ok. Kyllähän niitä tähän maailmaan mahtuu: "Muistetaan nyt vaikka kuitenkin että esim. flunssaan kuolee enemmän lapsia vuodessa kuin koiran tekemiin hyökkäyksiin. "

Vierailija
34/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen tappaneeseen koiraan. Mua oikeasti pelottaa joittenkin näitten koiranomistajien ajatusmaailma. Olisi kiva jos asia jotenkin otettais edes vakavasti eikä tollaviisiin että ette kai te nyt voi autollakaan ajaa jollei koirat saa tappaa ihmisiä :(. Noh, autolla ajaminen on suurimmalle osalle ihmisiä välttämätöntä ja korvaavaa systeemiä ei edes. Ei me voida kotonakaan kaikki istua. Sen sijaan vaarallisen koiran omistaminen on vaan ympäristöstä piittamatonta luksusta.

Vierailija
35/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs nyt koiravihaa hakemalla taas haetaan.

Vierailija
36/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyväksyn tuollaisia koiria. Mutta jenkeissä ei pystytä jalostusta valvomaan samalla tavalla kuin suomessa ja siksi tuollaiset raivohullut tapaukset ovat siellä paljon yleisempiä.

Mua vaan vituttaa että tänne tulee ihmiset pätemään ja jeesustelemaan että kaikki koirat pitäis kieltää ja blaa blaa vaan sillä peruusteela että yksi koira on tehnyt jotain näinkin ikävää.

Tosiaan koirat polveutuvat sudesta joka on villi eläin, ja jokainen koirarotu on jalostettu eri tehtäviin.

Kuten sanoin itse en ottaisi rotikkaa, koska tiedän että taitoni eivät sen kasvatukseen/koulutukseen riitä.

JA ihan yleisesti, tyhmäähän se on jättää koira ja pieni lapsi niin että kukaan ei niitä valvo.

Mut kylläpä on tosiaan kiva ketju kun saatiin koirienvihaajat vs. koira-ihmiset nyt vaihtamaan mielipiteitä.

Oliko täällä joku ihan rotikan kasvattaja keskusteluissa mukana?? Olisi kiva koiraihmisenä kuulla sun mielipidettä asiasta. Ihan sillä kun ei ole tuntemusta kyseistä rotua kohtaan. (esim. käyttötarkoitus historiaa jne.)

Vierailija
37/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenkeissä ja vähän tarkkailleet tilannetta, näettä millaisilla henkilöillä yleensä on näitä yliagressiisivisia rottiksia ym vahtirotuja. Kasvatus voi olla mitä vain, kuten rotulinjatkit.

Vierailija
38/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi koulukuntaa. Rotikkaihmiset, joitten mielestä juhlissa ihmisten tulee valvoa lapsiaan. Ja sitten ei-koiraihmiset, joitten mielestä juhlissa omistajien kuuluu valvoa koiriaan. Minä olen sitä mieltä, että juhliin mennään seurustelemaan aikä valvomaan sitä ettei lapsi tietämättään ärsytä koiraa. Jos koirasta on pienintäkään vaaraa, sen paikka ei ole juhlissa, vaan narun päässä pihalla.

Vierailija
39/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi koulukuntaa. Rotikkaihmiset, joitten mielestä juhlissa ihmisten tulee valvoa lapsiaan. Ja sitten ei-koiraihmiset, joitten mielestä juhlissa omistajien kuuluu valvoa koiriaan. Minä olen sitä mieltä, että juhliin mennään seurustelemaan aikä valvomaan sitä ettei lapsi tietämättään ärsytä koiraa. Jos koirasta on pienintäkään vaaraa, sen paikka ei ole juhlissa, vaan narun päässä pihalla.

et voi niin 100 varmaa koiraa löytääkään. esimerkkinä tälläinen:

Perheessä koira (rodun saa jokainen valita ihan itse)

sekä lapsi n. 1-2v.

Koira nukkuu OMALLA paikallaan SIKEÄÄ unta. Ja perheen pikku Kaapo joka juuri on oppinut kävelemään juoksee koiran päälle. Mitä koira tekee? PELÄSTYY. Ja kun koira raasulla ei ole nyrkkejä millä lyödä, niin puree(tai näykkäsee)

Tälläsissä tilanteissa tulis aina valvoa MOLEMPIA. Koiraa ja lasta. Näin ainakin itse teen. Ja jos koira on vähänkään osoittanut aggressiivisia merkkejä niin koiran voi kylästelyjen ajaksi laittaa toiseen huoneeseen.

Vierailija
40/53 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sais tappaa kaikki.

eräskin kerta eräs maailman kiltein koira purasi lapseni naamasta ison osan koska lapsiperheen toinen lapsi ilmeisesti säikäytti koiraa ja siten kosti sen minun lapseeni.

vaikka ois ollutkin lapsen syy niin aivan väärin että koira tekee niin, sellaisia ei sais ollakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän