Voiko 6-vuotiaan jättää yksin odotusaulaan siksi aikaa, kun käy itse lääkärillä?
Kun ei oikein vois ottaa mukaan sinne lääkärin huoneeseenkaan enkä saa ketään lapsenvahdiksi.
Kommentit (33)
VIlkkaassa tk:ssa tai päivystyksessä en jättäisi. Mutta esim. Mehiläisen odotusaulassa tyttäreni on odotellut tuonkin ikäisenä.
Niin se on silloin sun syy.
Ihan sama minulle, oma on lapsesi.
Itse ostaisin vaikka hoitajan. Neuvolassanikin on ollut mainoksia halvemmista hoitajista. 
Tosi rauhallinen lääkärikeskus on mielestäni aina ollut. Ja odotustuoleja on ihan lääkärin huoneen oven takana. Ajattelin, että voisi siinä istua ja pelata sen aikaa vaikka nintendoa.
ap
Jos epäilyttää, voit pyytää jotain vastaanottoavustajaa tai sairaanhoitajaa vahtimaan lastasi hetken. usein lääkärikin ehdottaa tätä, jos tullaan vastaanotolle lapsen kanssa ja tarkoitus tehdä siis gyn. tutkimus.
Noilla tiedoilla ja jos rauhallinen lapsi, niin uskaltaisin hyvinkin jättää
Välillä pieniä aikoja kotonakin yksin. En usko, että karkaisi yhtään mihinkään. Taidan siis uskaltaa jättää odottelemaan. Eihän siinä kovin kauaa mene, varttitunti ehkä.
ap
alkaa olla jo sen ikäinen, että pitäisi voida jättää. Riippuu tietenkin lapsesta, itsehän oman lapsesi parhaiten tunnet. Luotatko?
mutta toki sanoisin vielä siihen respaan, että pitävät vähän silmällä samalla.
Jos yhtään mietityttää niin hanki hoitaja lapselle.
Minun mielestä vastaanottovirkailijan ei tarvitse kaitsia lapsia sillä aikaa kun arvon rouvat käy genellä.
Miksi ette järjestä niitä aikoja sellaiseen aikaan, että mies tai joku muu vois hoitaa lapsia sen aikaa?!
neuvolan odotustilassa, kun olen käyttänyt pienempää terkkarilla. Hyvin meni. Lapsi myös tiesi, minkä oven takana ollaan, jos tulee asiaa.
odotushuoneessa, kun olin pienempien kanssa neuvolassa. Halusi itse jäädä, kun Aku Ankka oli kesken. Käski tulla koputtamaan, jos joku hätä tulee. Ei tullut, vaan oli aloittanut uuden akun, kun kävin kurkkimassa mikä tilanne.
Keskimmäinen on nyt melkeen viis. En voisi kuvitella, että vuoden päästäkään voisin jättää yksin odotushuoneeseen, sillä on ihan eri luonteinen kuin esikoinen.
Eli riippuu lapsesta.
Mä oon sh, ja välillä katson toisella silmällä jonkun lapsia kun äiti on lääkärissä, ihan ok mun mielestä.
Varmasti tarjoutuvat vahtimaan rauhallista 6-vuotiasta.
Hyvä: lapsi vetäsee oven appusen auki kun olet siinä penkillä haarat auki! :D
Hankkikaa niille lapsille hoitaja jos se on heitteellejättö jos karkaa sun huolimattomuuden takia!
Ei voi olla noin vaikea asia.
Ei ne hoitajat ole mitään lastenhoitajia!!!
Minä soittaisin lastensuojeluun hoitajana jos näkisin lapsen ilman valvontaa jossain.
Sama kun autoon jättäsit. 
EI, vaan antaa uuden ajan!
Ajattele jos kolmekin toisi kersansa sinne vahdittavaksi.
Vaikka sokerirasituksessa olen seurannut että monesti aamusin on monta paksuna olevaa paikalla. Entä jos ne tuo omat lapsensa sinne hengailemaan?
20
Mies on reissussa ja mä oon todella kipeä, joten pakko on päästä lääkäriin. En siksi voi aikaa siirtääkään, koska tarviin sitä lääkäriä just nyt :(
ap
6-vuotias osannee jo käyttäytyä sen verran ,että voi olla mukana?