Voiko 6-vuotiaan jättää yksin odotusaulaan siksi aikaa, kun käy itse lääkärillä?
Kun ei oikein vois ottaa mukaan sinne lääkärin huoneeseenkaan enkä saa ketään lapsenvahdiksi.
Kommentit (33)
Ja kyllä sellaisen voi jo huoleti jättää vartiksi oven taakse vaikka Aku Ankka kädessä tai tosiaan jos Nintendo löytyy niin sen kanssa. Ei tässä nyt puhuta mistään taaperosta!
Meillä on myös 6-v. Ei todellakaan karkaisi minnekään. Voisi esimerkiksi piirrellä tai lukea sillä aikaa.
Itsekin olen odotellut tuon ikäisenä äitiäni hammaslääkärin odotushuoneessa.
sinne sisällekkin voi ottaa. Laittaa lapsen istumaan niin ettei katso suoraan haaroväliisi ja voi pelata samalla nintendolla.
Itsellä oli juuri 5 vuotias poika mukana. Kysyi mitä lääkäri tekee ja sanoin että on normaalia, että tytöt käy lääkärissä ja lääkäri katsoo vähän pimppiin, onko siellä kaikki kunnossa. Ja poika istui siis pääpuolella ettei nähnyt mitä gyne teki.
Itsellä sen verran vilkas poika ettei sitä voi jättää minuutiksikaan mihinkään yksin.
tilaa aika jostain muusta paikasta. Jos ei normaalia 6-vuotiasta pysty hetkeä katselemaan, on väärässä paikassa töissä.
EI, vaan antaa uuden ajan!
Ajattele jos kolmekin toisi kersansa sinne vahdittavaksi.
Vaikka sokerirasituksessa olen seurannut että monesti aamusin on monta paksuna olevaa paikalla. Entä jos ne tuo omat lapsensa sinne hengailemaan?20
viime viikolla kuitenkin näin kun tk:ssa äiti jätti vauvan ja pienen pojan (arviolta 2-3v) kahdestaan käytävälle odottamaan siksi aikaa kun kävi itse lääkärissä.
viime viikolla kuitenkin näin kun tk:ssa äiti jätti vauvan ja pienen pojan (arviolta 2-3v) kahdestaan käytävälle odottamaan siksi aikaa kun kävi itse lääkärissä.
6-v. ja 2-v. = sama asia?
Voisin jättää 6-vuotiaan lapsen odotusaulaan siksi aikaa kun itse käyn lääkärissä.
Mun 6-vuotias on ekalla luokalla. N. 99% isompi todennäköisyys on, että katoaa koulumatkalla kuin yksityisen lääkäriaseman odotusaulasta. En tiedä, joko täällä on porukalla todella mennyt tolkku tai sitten on kyllä todella hyperlevottomia lapsia, jos ei vielä 6-vuotiaan ymmärrä ja sisäistä ohjeita: "Minä menen tuohon huoneeseen lääkärin tutkimukseen. Istu tässä ja odota ja lue kirjaa. Jos tulee hätä, olen tuossa huoneessa numero 4 tai kysy apua tuolta vastaaonootovirkailijalta. Onko sulla nyt vessahätä? Jos on, niin käydään ennen kuin menen tuonne sisään. Jos tulee hätä sillä aikaa, tuossa on vessa. " Ja kyllä, oma 6-vuotiaani osaa käydä vessassa ihan itse. Gynetutkimukseen menee aikaa n. 10 min jos ei ole mitään kummenpaa toimenpidettä.
En kuuna päivänä ottaisi lasta huoneeseen, jossa minulle tehdään gynekologinen tutkimus. En todellakaan.
meillä esikoinen oli 5-vuotiaana lukemassa odotushuoneessa, kun olin pienemmän sisaruksen kanssa hammaslääkärissä. Poika halusi itse jäädä mieluummin odotushuoneeseen. Kaikki meni hyvin.
ilman että kukaan vahtii ettei karkaa vaikkapa välitunnilla.
Jos ei nyt pysty paria minuuttia odottamaan odotustilassa niin joko kannattaa alkaa kovasti jo treenata tai sitten miettiä onko kypsä menemään kouluun.
Näytät vain lapselle minkä oven takana olet jos asiaa tulee.
Empä ole ikinä ollut lääkärillä, jossa gynen tutkimuspöytä olisi niin että näkymät suoraan käytävään. Ja yleensä suojana vielä verho.
Just joo, vai lastensuojeluun ihan joku ilmottais. Kannattais varmaan hankkia virikkeitä lisää omaan elämään. Luuletteko ettei siellä lastensuojelussa ole oikeitakin töitä?!
Siis mitä ihmettä. Karkaileeko sinun lapsen koululaisina? Loppuvuodesta syntyneethän menee kouluunkin jo 6,5 vuotiaina.
Niin se on silloin sun syy. Ihan sama minulle, oma on lapsesi. Itse ostaisin vaikka hoitajan. Neuvolassanikin on ollut mainoksia halvemmista hoitajista.
6-vuotias jaksaa ja pystyy kyllä odottamaan huoneen ulkopuolella sen muutaman minuutin mitä sisätutkimus kestää. Lisäksi normaali lapsi osaa tuossa iässä ottaa ohjeita vastaa ja noudattaa niitä, varsinkin jos on vaikka joku pieni palkinto odottamassa.
Jos jonkun 6-vuotias ei siihen kykene niin on ehkä syytä tutkia tarkemmin lapsen kehitystä ja koulukypsyyttä.
Selittäisin lapselle tilanteen ja antaisin hänelle jotain kivaa tekemistä, kuten luettavaa, viihdykkeeksi. Kertoisin myös vastaanotossa, että lapsi odottelee minua, niin tietäisivät kenen puoleen kääntyä, jos tulisi joku hätä.