Laittoiko teidän 4-6 luokkalaiset lapsenne tänään toppahousut jalkaan?
Kommentit (17)
lähti farkuissa ja lyhyissä kalsareissa;) Toppatakin suostui laittamaan, kun hieman neuvoteltiin. Ja pakkasta oli -11 aamulla
3-luokkalainen ei suostunut laittamaan. Laittoi pitkät kalsarit ja farkut. En viitsinyt tapella. Itsehän palelee ja kantapään kautta oppii.
että 6.-luokkalainen tyttö. En kysellyt onko kalsreita, sanoin kyllä että ulkona on 16 astetta pakkasta. Sen verran kylmäksi kai itse totesivat kelin, että 6.-luokkalainenkin suostui laittamaan ekaa kertaa tälle talvelle toppatakin. Jalassa olikin sitten kenkkarit; saattaa varpaita palella!
Olen päättänyt antaa näin isojen koululaisten itse kokeilla miten kestävät kylmää. En viitsi tapella enää tämän ikäisten kanssa vaateasioista, ei se pakottaminen mitään ratkaise. Huomatkoon itse milloin vaatetta on syytä lisätä. Luultavasti tuo vanhempi lapsi kysyy minulta huomenna kuomia lainaan...
ja toppikset sitten koulussa naulakkoon :)
9-vuotias poika kouluun. Meillä ei asiasta edes neuvoteltu. Olin varannut housut valmiiksi ja sanoin että nyt on niin kova pakkanen ettei ohuilla toppiksillakaan tarkene;) Olen ostanut uudet toppahousut missä maastokuviointi. Aika makeet! Paleleminen on "so last season" sanottiin tämän päivän hesarissa....
ihan nurisematta. Enemmän sai vääntää 7-v. kanssa, joka ei olisi laittanut kuin T-paidan toppatakin alle. Onneksi heppakuvioinen fleece kelpasi lopulta :)
On kyllä lisäksi aika pitkän mallinen Reiman kunnon toppatakki ja sitten varrelliset talvisaappaat. Laitoin lisäksi vuorelliset ulkohousut reppuun (lupasi käyttää niitä, jos papelee, jos farkut kastuu tai jos muillakin on ulkohousuja).
Huomenna niillä on ulkoiluretki luokan kanssa: silloin on sitten pakko laittaa ihan kunnon toppahousut. Ulkona - 10.
6-luokkalainenkin nykäisi liian pienet viimevuotiset toppikset jalkaan. Muutekaan ei käytä farkkuja. 4-luokkalainen on käyttänyt koko syksyn ulkoilu- tai toppahousuja sisähousujen päällä. Tosin ei kelpuuttanut ohuen trikoopaidan päälle mitään, villa-tai collegetakkia :( taitaa palella kotimatkalla. Tyttöjä molemmat.
pakkasta aamulla 19 astetta, nyt 21.
farkkuja se ei suostu käyttämään missään oloissa.
Mitä teillä pidetään, jos farkut eivät iske?
minulla viidesluokkalainen, joka haluaa mahdollisimman mukavia vaatteita (verkkarit mieluiten), ongelmaa aina, kun pitäisi jotain siistimpää laittaa päälle. esim. tänään, kun menivät luokan kanssa hesaan ja ihan opettajan toiveissa oli lapsilla 'siistimpää' pukeutumista, niin aamulla sitten tapeltiin, vaikka illalla oli katottu vaatteet valmiiksi... huh, ärsyttää aina sama vääntö vaatteista.
tyttö laittoi toppahousut,alle sukkahousut ja farkkuhame=)
Ihmettelen lapsia, jotka kulkevat pakkasella farkuissa tai legginseissä. Siis ykkös/kakkosluokkalaiset lapset. Meillä asiasta ei ole koskaan tarvinnut neuvotella. Välitunnilla on ilmeisesti joskus jättänyt toppahousut pukematta, mutta ei tämmöisillä keleillä. Asumme Oulussa.
Kolmasluokkalainen yritti vastustaa toppiksia kun ovat kuulemma rumat, mutta "järkevä" äiti ei antanut periksi. Toppa-asu ei edes ole ruma vaan ihan tavis cluban takki ja housut.
Vitosluokkalainen ei edes kysellyt vaan veti toppikset jalkaan ja lähti.
Ovat muuten likkoja molemmat
6-luokkalainen tyttö meni farkuissa ja pakkasta oli -18. Toppahousuja ei suostu laittamaan kuin laskettelemaan. Ekaluokkalainen neiti laittaa vielä kiltisti toppahousut mut milloinkahan haluaa toimia kuten sisko..
Ihan itse ensinnäkin katsoi, että pakkasta on yli 20 astetta ja veti sitten toppahousut farkkujen päälle. 10v. tyttö
farkkuja se ei suostu käyttämään missään oloissa.