Voii tätä epätasa-arvoa... meidän lasten joululahjat:
9 v poika:
Guitar hero-peli
4 legosettiä (yhteisarvo 120 euroa)
Cd-levy
eino science
5 v poika:
palapeli
logiikkalinnapeli
paloauto
3 legosettiä (yhteisarvo 70 euroa)
2 v tyttö
barbi
keinuheppa
palapeli
Pitääkö pienempiä lahjoa vielä lisää, vai onko tälläinen "epäreiluus" ok?
Kommentit (10)
isompienkaan keskuudessa. kunhan lahjoista paljastuu toivottuja juttuja, niin hinnasta viis.
lapsi on varmaan yhtä iloinen toivomastaan 10 €n jutusta kuin 60 €n jutusta...
eikä 5 vuotia. VASTA kouluikäinen tajuaa
2 v on tyytyväinen kun saa jotain mistä tykkää ja avata paketteja. Voisin ostaa 2 v viela jonkun lelun, esim. leikkiastiat, nukensängyn tms. jolla voi leikkiä heti. Olisi sitten vähän useampi paketti avattavana.
Mutta siitä pitäisin huolen, että jokaisella yhtä monta pakettia. Kun se lahjojen avaaminen kuitenkin pienille se tärkeä juttu.
Voi tulla 2-vuotiaalle suru puseroon, jos isoveikalla vielä paketteja avaamatta, kun hän jo saanut auki omansa.
mulla lapset 9v ja 2 v ja olen tosi iloinen että vielä ei tarvitse miettiä tota että onko lahjat samanarvoiset rahallisesti.
9 vuotias saa 200 euroan lahjan ja 2 vuotias varmaan n 50 euron. mun mielestä ihan ok koska ei tosiaan ymmärrä eroa. Tietty tärkeää että pienempikin saa jotain mieluista lahjaa.
että pienin itse ei katsele tai laske pakettien lukumääriä, mutta isommat sisarukset voivat huomata pikkusiskon vähäisen lahjamäärän ja ihmetellä. Itse ostaisin vielä jotain ihan pientä lisäksi pienimmälle.
sille pienimmällekin Legoja, duploja!! Isommatkin saavat useita lego-paketteja. Meillä ainakin nuo duplot on aivan kestosuosikkeja, vuodesta toiseen!!
Mutta yleisön pyynnöstä kuopus saa vielä yhden paketin, taidanpa ostaa vaikka nuken sateenvarjorattaat.. :)
ap
kiinnittäisin huomiota rahallisen arvon sijasta lahjojen lukumäärään (että olisi tasan).
9v 240
5v 120
2v 50 euroa
ap