Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle tytölle korvakorut?

Vierailija
13.12.2009 |

Eli mikä olisi sopiva ikä laittaa korviin reiät?

Minkä ikäisiä teidän tytöt ovat olleet kun ovat saaneet korvikset ja onko ollut minkalaisia "ongelmia"?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oli korviksia jo useita kuukausia pyytänyt. Ja asiasta keskusteltiin paljon. Antoi nätisti korvikset laittaa, paranivat todella nopeasti, mitään ongelmia ei ole korujen kanssa ollut. Tyttö tykkää kovasti. Miksi muka ei näin pienille saisi koruja laittaa? Ei niistä mielestäni haittaakaan ole. Korvikset saa kuitenkin aina otettua pois.

Ja ei tyttöni ei saa kaikkea mitä haluaa.

Vierailija
2/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on 7 v. Ei kuitenkaan tosissaan halua, kun sanoin, että sitten pitää tehdä reikä korviin :)

Eiköhän tässä vielä muutama vuosi katsella ilman korviksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi jo aiemmin halunnut, hän ihaili minun korviksiani. Minä en halunnut alle 3v laittaa korvisksia.

Korvisten laittamisessa ei itkenyt yhtään, eikä kyllä ole itkenyt sen jälkeenkään. Nyt 4 vuotiaana tykkää vaihdella korviksia, hän käyttää myös kaulakorua päivittäin.

14 v taas haluaisi napalävistyksen, siihen en suostu.

Vierailija
4/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitää ongelmia ei ole ollut, mutta useamman kerran ois jo halunnu ottaa ne pois. Nuorempi tyttö on alle vuoden vanha ja toivon ettei keksi ees pyytää korviksia ennen kuin on ainakin 6v.

Vierailija
5/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut aika paha on toista kieltää, kun siskokin sai 4v lahjaksi. en ois ite laittanu isommallekaan, mut mummon avustuksella sai mut suostumaa. Ite en käytä korviksia, mut tyttö on aina ihaillu mummon koruja...

Vierailija
6/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin on omat tytötkin saaneet. Kavereista osa sai paljon aikaisemmin.

Vierailija
7/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessakin kulttuurissa lavistetaan vastasyntyneiden korvalehdet. Ei mitaan uutta auringon alla.

Vierailija
8/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopus saa myös sitten 6v. ikäisenä jos haluaa.

Vierailija
9/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein keskustelitte? "Haluatko että korvasi lävistetään" "Juu, tietysti haluan"

Meillä tyttö sai korvikset 2,5 vuotiaana. Itse oli korviksia jo useita kuukausia pyytänyt. Ja asiasta keskusteltiin paljon.

Vierailija
10/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niille aivan varmasti kelpaa klipsikorviksetkin. Kuulostaa todella älykkäältä väittää, että jo 2-vuotias haluaisi itse nimenomaan sellaiset korvakorut, jotka pitää laittaa korvalehden läpi.

Vierailija
11/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks vastustatte niitä niin paljon? Mitä haittaa niistä mukamas on? Kertokaa faktoja älkääkä vaan aukoko sitä päätänne jatkuvasti.

Vierailija
12/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisia "timantteja", sydämiä ym. Ihan varmasti riittää pikkulapsen koristautumiseen.

Vierailija
13/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

repesi korvalehti liukumäessä 3-vuotiaana.

Onpa kiva olla arpikorvana.

Vierailija
14/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös liukumäessä, mutta silläpä ei ollut korvakoruja (poika kyseessä). Liukumäessä vaan sattui olemaan sellainen viallinen kohta johon osui, huono tuuri. Että voi korva revetä ilman että siinä korua olis. Ja mielestäni pienillä lapsella pienet nappi korvakorut vain, ei mitään roikkuvia/ isoja jotka jäisivät johonkin kiinni.

Vierailija
15/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sai kanssa. En ajatellutkaan kieltää, kun itse sain ensimmäiset korvikset 4-vuotiaana omasta tahdostani. Aiheesta keskusteltiin kyllä useampi viikko, ja kerroin tytölle, että laittaminen sattuu. Laitettiin kunnon titaanikorut, ei ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
16/64 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsi tai nuori on vasta teini-ikäisenä kypsä päättämään itse lävistysten ottamisesta. Jos on isommista lävistyksistä tai tatuoinnista kyse, niin sitten vasta täysikäisenä.

Vierailija
17/64 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi pelkää kipua ja itse mietin että jos laitetaan toinen korvis ja sattuu niin paljon ettei haluakaan toista. Tyhmää olla yksikorviksisena. Lapsi siis saa heti kun päätää uskaltaa. Haluaisi mutta miettii vielä.

Vierailija
18/64 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään en ole suositellut, enkä vihjaillut, että laittettaisko.

Kolme nuorinta sai neljän vanhana (ihan sattumaa), kun olivat vähän aikaa puhuneet asiasta, esikoinen otti nuorimman kanssa samana päivänä 11-vuotiaana.

Kenenkään kanssa ei ole ollut mitää ongelmia, harjotuskorut on pidetty määräajan ja hyvin ovat rasvanneet ja pyöritelleet.

Rihkamaa ei käytetä kuin satunnaisia tunteja esim.diskossa, tulehduksia ei ole ollut kellään kertaakaan ja toiseksi vanhin on jo ripari-iässä.

Vierailija
19/64 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin selvisi hommasta hyvin: minä tosin hoidin alkupuhdistuksen, mutta itse sai harjoituskorut pois ja itse vaihtelee.

Sen sijaan kaksi nuorempaa takkusivat harjoituskorujen kanssa, minä en saanut niitä ottaa kun olin liian kovakourainen ja lopulta vanhin tyttö sai ne otettua. Minä vaihdan korut näille nuoremmille. Heillä oli myös jotain tulehdusta. Sittemmin selvisi, ettei keskimmäinen voi käyttää muita kuin kultakoruja, on niin herkkä.

No sujuuhan tämä jo vuoden jälkeen.

Vierailija
20/64 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla laitettiin toisella tai kolmannella luokalla kultasepänliikkeessä ampumalla. Muistan vielä ne hoito-ohjeet. Korua käskettiin pyöritellä sormin reiässä joka päivä, ja varsinkin sauna oli mukamas hyvä paikka tälle. Sitten olikin hauskaa, kun haava tulehtui. Aijai, että sattui! Tässä lävistyksessä meni kolme asiaa pieleen:

1. ampuminen rikkoo aivan liikaa kudosta, eikä pyssyä edes steriloida kunnolla autoklaavissa! Kunnon lävistäjä käyttää kertakäyttöneuloja yksittäispakattuna. Jos haette lapsellenne lävistyksen, olkaa aivan varmoja, että välineet ovat steriilejä.

2. HUONO koru. Tämä "mukakultainen" nappikoru oli ensinnäkin aivan kummallista materiaalia ja toiseksi tosi epähygieenisen muotoinen. Ja sen tappi oli turhan paksu.

3. Hoito ohjeet innostivat minua tietysti tunkemaan litrakaupalla desinfiointiainetta haavaan ja samalla näpräämään sitä sormin. Uuteen lävistykseen ei saa koskea, ja turha desinfiointiaineilla läträäminen hidastaa paranemista. Kuuma vesihuuhtelu ja näppien pito kurissa on parasta jälkihoitoa! Ensimmäisestä tulehduksesta jäi pysyvä arpi reiän yläpuolelle. YES!

Kun tein yläasteella teinivuosina itse parsineulalla kaksi lisälävistystä korvannipukkaan, ja vaikka se kuulostaa hurjalta, en saanut minkäännäköistä tulehdusta.

Lapsen pitää olla tarpeeksi vanha hoitamaan uutta lävistystä. Ei korvalävistystä voi tehdä millekään kolmevuotiaalle, joka juoksee karkuun, kun haavaa koittaa hoitaa!