Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle tytölle korvakorut?

Vierailija
13.12.2009 |

Eli mikä olisi sopiva ikä laittaa korviin reiät?

Minkä ikäisiä teidän tytöt ovat olleet kun ovat saaneet korvikset ja onko ollut minkalaisia "ongelmia"?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoi hyvin hoitaa ja puhdistaa reikiä, ja käytetään vain nappikorvakoruja.

Vierailija
22/64 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuommoista muinaisjäännettä. Itse olen pärjännyt koko ikäni ilman korviksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamaan halutessaan. Itsekin sain 7v lahjaksi, vaikka olin kinunnut niitä jo pitkään, kun päiväkodissa yhdellä tytöllä sellaiset jo olivat.

Mutta juurikin pitää osata itse huolehtia korujen ja reikien puhtaudesta ja hieman käytännön järkeä olla jo päässä.

Vierailija
24/64 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai sitten 6-vuotiaana, kun edelleenkin halusi. Oli menossa syksyllä kouluun. Ensimmäiset reiät tulehtuivat jonkun ajan päästä ja vuoden päästä sitten laitettiin uudet, jotka myös tulehtuivat, mutta saatiin hoidettua niin, ettei reiät menneet umpeen. Ja laittamista kyllä aristi, mutta halusi niin paljon, että oli valmis kestämään sen. Nuorempi on nyt 8, eikä halua korvakoruja.

Vierailija
25/64 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eskarissa sitten suostuin ne laitattamaan. Ja olihan virhe..

Hoidosta huolimatta korvanlehti tulehtui ja toinen koru jouduttiin ottamaan lopuksi sitten pois. Nyt on ollut ilman siitä asti, ikää 8.v

Muistaa sen hirveän kivun, eikä halua laitattaa uudelleen. Toisessa reiässä on korvis, eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia.

Ehkäpä joskus rohkaistuu laittamaant tuon toisenkin uudelleen.

Nyt toinen tyttö on 4.v, vaan eipä tule saamaan korviksia hetkeen vielä. Ei kyllä ole kaivannutkaan, onneksi. Sisko kyllä muistuttaa välillä, että älä laita korviksia vielä eskarissa.

Itse tästä viisastuneena, laittaisin vasta nuorimmillaan 9-10- vuotiaalle. Sitten kun osaa itse niistä huolehtia ja on vastuuntuntoinen.

Vierailija
26/64 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ongelmia. Tärkeää on alussa puhdistaa hyvi :)

Vierailija
27/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän lapsen luonteestakin, itse ajattelisin että n. 9-vuotiaana.

Vierailija
28/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän kulttuuriin kuuluu laittaa korvakorut heti jo vauvana. Sitä en halunnut, mutta lupasin että laitetaan kun tyttö osaa itse pyytää.

Ainoa ongelma on ollut nyt kun lapsi on 5v kun vaihdettiin tavalliset nappikorut. Toinen oli mennyt liian tiukalle enkä sitä heti huomannut, eikä lapsi sanonut mitään. Koru ehti olla tiukalla muutaman päivän; korvalehti tuli kipeäksi.

Vaihdoin napeihin ekojen napien taustakappaleen eli sellaiset "korkin", joka ei voi mennä liian tiukalle.

Vierailija
29/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle korvakorut AIKAISINTAAN eka luokalla.Itse sain kait siinä 1-3 luokalla korvareiät.

Vierailija
30/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitää ongelmia ei ole ollut, mutta useamman kerran ois jo halunnu ottaa ne pois. Nuorempi tyttö on alle vuoden vanha ja toivon ettei keksi ees pyytää korviksia ennen kuin on ainakin 6v.

Vierailija
31/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkusisarensa eskarilaisena.

Vierailija
32/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun mielestä on liian aikaista. Muiden vastauksista päätellen edustan vähemmistöä?

Korvakorut edustavat mulle vähän samanlaista koristautumista kuin meikkaus. Enemmän sitten teinien juttu kuin lasten, mielestäni.

Vierailija
33/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään ongelmaa, toisella tyttärellä 14 ei ole korviksia koska ei halua.

Vierailija
34/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on provo.. :)

Vierailija
35/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin oli ihan ehdoton EI, kun sitä sukulaisetkin kysyivät, että joko on reiät (jotta voisi ostaa lahjaksi korvikset). Meinasin kuitenkin katsella ja kuulostella, että mihin suuntaan se mielipide tytöllä alkaa liikkumaan, niin ehkä kesällä sitten kun täyttää 9, voisi laitattaakin jos ne vielä haluaa.

Alle kouluikäiselle en missään nimessä laittaisi.

Vierailija
36/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ekan kerran 7-vuotiaana, sitten menivät kyllä umpeen.

Vierailija
37/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-v olisi hyvä raja kaikille lävistyksille.

Vierailija
38/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 6-7 vuotiaana.

Silloinkin oli aika kauheaa se kipu ja jomotus sen jälkeen.

En voisi kuvitella, että joku laitattaisi lapselle aikaisemmin mitään lävistyksiä!

Vierailija
39/64 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tyttö sai 3 v lahjaksi ei mitään ongelmaa, toisella tyttärellä 14 ei ole korviksia koska ei halua.

sanoiko sun tyttäres 3 vuotiaana että haluaa korvakorut sitten ja toinen ettei halua ja sen mukaan menitte?

Minusta aika tyhmää, kun ei sen ikäisenä tiedetä tuollaisesta vielä oikein mitään

Vierailija
40/64 |
30.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin itse tietysti äidin luvalla napakorun 14 vuotiaana ja olen nyt 18 ja hyvin parani eikä ole ikinä ollut mitään ongelmaa sen kanssa. Pidän siitä vieläkin todella paljon, vaara siinä on se että nuoret usein tekevät itse jotka sitten tulehtuvat ja ovat väärään kohtaan tehdyt.