Supistuksiako?
Olen viikolla 22+5, toissapäivänä sain käyttööni tukivyön selkäkipujen vuoksi.
Eilen kun olin pitänyt tukivyötä ekaa kertaa koko päivän, ja kun otin sen illalla pois, niin alkoi alapäässä ja alavatsassa tapahtua!!
Ei mitään kivuliasta eikä epämiellyttävää, mutta outoa. Alapäässä sykki, siellä siis! Sen lisäksi aivan alavatsalla, jossain karvotuksen rajamailla myös sykki ja tapahtui. Mitä ihmettä? Tapahtuiko mun kohdunkaulassa tai synnytyskanavassa jotain aukeamista, vai mitä se sykkiminen oli?!
Uskallanko enää käyttää tukivyötä?
Kommentit (5)
Suurin häppening oli kuitenkin ihan alhaalla, oli sellaista orkkusykkimistä, oikeesti. Tosi outoa!
Esikoisen kohdalla ei ollut mitään tällaista sykkimistä, eikä selkäkipuja tai muutakaan vaivaa, nyt kaikki!
Ap
Tällaisiin fiksuihin kysymyksiin ei koskaan saa vastausta. Silloin kun oikeasti haluaisi apua, niin ei sitä saa!
Jos jotain provosoivaa skeidaa heittää, ni jo vain alkaa viestejä sadella...
...ap...
Tää on nyt sit ihan maallikon spekulaatiota...
Mutta, jos ne tuntemukset ei olleet mitenkään kipeitä/ikäviä niin voisko kyse olla siitä, että tukivyön käyttö (lienee kuitenkin hiukan tiukka oltava, jotta ajaa asiaansa)rajoitti joidenkin verisuonten toimintaa ja kun ne vapautu "kirsityksestä" alapäähäsi pääsi virtaamaan enemmän verta -> sykkiminen?
Vaarattomat harjotussupistuksethan on ihan normaaleja jo noilla viikoilla, joten jos tuntemuksesi olivat ihan niitä, eivätkä varsinaisesti liittyneet tukivyön käyttöön/tukivyön käyttö laukasi ne? Nämä supistuksethan eivät aiheuta mitään muutoksia kohdunsuulla vaan ovat ihan vaarattomia. Mulla ei niitä ollu eka raskaudessa ollenkaan ja nyt niitä on ollu jo rv20 alkaen.
kohtu on vielä todella alhaalla. Mulla monesti "sykkii" ja minä ainakin olen ne tunnistanut liikkeiksi. Toki muullakin tavalla liikkuu. Sikiö ei vielä hallitse liikkeitä ja sehän on noilla viikoilla todella alhaalla vielä. Tuskin se aukeaminen tapahtuisi hetkessä ja kivuttomasti.
vaan koko vatsassa, siis koko kohdun alueella. Supistus on samanlaista kuin menkkakipu. Nyt erona on ainoastaan se, että sulla on kohtu isompi kuin ennen raskautta, joten kivun aluekin on isompi. Näin minä sen maalaisena kuvailisin.