Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-äiti, miksi et halua, että lapsesi tapaa isäänsä?

Vierailija
12.12.2009 |

Haluaisin tietää miten yh-äiti, joka ei halua, että lapsi tapaa isäänsä, on päätynyt päätökseen, että lapsen on parempi kasvaa ilman suhdetta isäänsä, joka ei ole alkoholisti, väkivaltainen tai muuta sellaista vaan ihan normaali ihminen. Voisiko joku yrittää perustella päätöstään? Haluaisin yrittää ymmärtää miten aikuinen ihminen perustelee itselleen sen, että oma katkeruus miestä kohtaan on tärkeämpää kuin se, että lapsella on isä. Onko sinun mielestäsi tosiaan lapsen etu, että lapsi ei tapaa isäänsä, joka olisi ja on muille lapsilleen hyvä isä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tapaamattomuus on yh-äidin vika aina?

Jos isä ei halua lasta tavata... miten pakotat aikuisen ihmisen?

Vierailija
2/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tarkoitan sellaista tapausta, että äiti on ilmoittanut, ettei halua lapsen viettävän aikaa isänsä luona. Ja isä ei jaksa/halua tapella tapaamisista lapsen äidin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tarkoitan sellaista tapausta, että äiti on ilmoittanut, ettei halua lapsen viettävän aikaa isänsä luona. Ja isä ei jaksa/halua tapella tapaamisista lapsen äidin kanssa.

Minunkin lapseni isä kertoo nyxälleen tuollaista tarinaa. Tarinassa totuus on kuitenkin se, että isä ei ole koskaan halunnut luoda suhdetta lapseensa. Ja minä en enää jaksa painostaa.

2

Vierailija
4/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskotko, että mies joka on tavannut uuden naisen sanoisi hänelle, että itse en halua lastani nähdä.

Ainahan eron syy on exän ja hän on hirveä nainen. Kasva aikuiseksi!

Vierailija
5/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei anna astmaattiselle lapselle astmalääkettä. ei päästä väsynyttä lasta nukkumaan. ei valvo sitä juokseeko lapsi autotielle. vie heikoille jäille lapsia. pelastusliivien käyttö veneessä epävarmaa. ei laita mitään lukkoa tai hakaa tms kuudennen kerroksne parvekkeelle, ja lapsi on sanonut että aikoo leikkiä supermiestä ja harjoitella lentämistä sieltä. koska on olemassa kaappausuhka maapallon toiselle puolelle. jatkanko vielä?

Vierailija
6/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän, että isä tapasi lastaan eron jälkeen, mutta kun äidille kerrottiin, että isällä on uusi nainen ja että oli ollut jo heidän suhteensa aikana, lapsen äiti ilmoitti, ettei halua lapsen vierailevan isällään, koska ei halua lapsen olevan uuden naisen kanssa missään tekemisissä. Ja päätös on pitänyt. Enkä halua ketään syyllistää tällä avauksella. Uskon ja tiedän kyllä, että vika on usein ellei useimmiten isässä eikä äidissä.

Vierailija
7/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla antamatta lasta isälleen. Ap

Vierailija
8/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko olla, että isä on just niitä, joka vie uimahalliin pieniä lapsia ja sitten käskee heitä odottamaan uima-altaan reunalla kun itse mene kunto-uimaan.

Tai laitta ulos keskenään leikkipuistoon 2 ja 3 vuotiaat koska iskää vähän väsyttää.

Vie kuumeinen lapsi saunaan jne

Vierailija
9/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tiedän, että isä tapasi lastaan ennenkuin kertoi exälleen uudesta naisestaan. Eikä kyllä mielestäni voi olla kyse siitäkään, ettei huolehtisi lapsestaan, koska olen kyllä nähnyt miten kohtelee toista lastaan. On siis sukulaiseni tämä mies. Mutta en toki voi tietää taustoja. Mutta tiedän, että erosivat lapsen ollessa vauva ja että syy oli se, että mies löysi uuden. Ja tämä mies on kyllä minulle ainakin sanonut, että ei voi syyttää exää teoistaan. Toki ei ollut heidän suhteeseensa tyytyväinen, koska pettämään alkoi, mutta exästään ei ole koskaan pahaa sanaa sanonut.

Vierailija
10/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa tehty lapsi hyvin.

exäni oli loistava vauvan kanssa kun meillä oli vieraita tai olimme vierailulla. Muut kehottivat lostavaksi isäksi. Kotona ilman katsojia ei tehnyt mitään ja pahoinpiteli meitä molempia.

et tiedä asiasta mitään

Kyllä tiedän, että isä tapasi lastaan ennenkuin kertoi exälleen uudesta naisestaan. Eikä kyllä mielestäni voi olla kyse siitäkään, ettei huolehtisi lapsestaan, koska olen kyllä nähnyt miten kohtelee toista lastaan. On siis sukulaiseni tämä mies. Mutta en toki voi tietää taustoja. Mutta tiedän, että erosivat lapsen ollessa vauva ja että syy oli se, että mies löysi uuden. Ja tämä mies on kyllä minulle ainakin sanonut, että ei voi syyttää exää teoistaan. Toki ei ollut heidän suhteeseensa tyytyväinen, koska pettämään alkoi, mutta exästään ei ole koskaan pahaa sanaa sanonut.

Vierailija
11/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on lapsi ja lapsi on meillä ollut aina silloin tällöin. Pidän lapsesta ja olen yritäänyt parhaani mukaan luoda häneen suhdetta; haluan hänen olevan ja viihtyvän meillä. Tämä ei lapsen äidille sovi.

Isä vei asian oikeuteen mutta äiti ei noudata oikeuden määräämiä tapaamisia. Pitääkö asiaan hakea uhkasakko vai mikä auttaa?

Meidän Perhe -lehden keskustelupalstalla oli juttua pa-syndroomasta (Tiesittekö tämän; avioerosta ja lapsista). Olemmevahvasti sitä mieltä, että mieheni ex toimii juuri noin.

Mitä pitäisi tehdä? Sydäntäni särkee kun näen, kuinka mieheni kaipaa lastaan ja haluaisi lasta tavata mutta kun ei jaksa taplla lapsen äidin kanssa; mieheni kokee, että vanhempien riitely repii lasta.

Vierailija
12/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei valvo lapsia

Vierailija
13/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kaikki elämässä ole mennyt niin miten olisivat halunneet.. jos ei itse pysty kohtaamaan miestä on helpompaa eristää se kokonaan omasta elämästä, lapsen elämää ja hyvinvointia tässä harvemmin ajatellaan...

Vierailija
14/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä asiasta jotain, koska mies on aviopuolisoni. Eli tiedän, että on ihana isä meidän lapselle ja tiedän, että ei ole väkivaltainen tai vastuuton tai muuta. Ja tiedän, että on tavannut toista lastaan ennenkuin kertoi exälle minusta, koska olen omin silmin nähnyt tapaamisia esimerkiksi puistossa. Ja tiedän, että nämä tapaamiset loppuivat exän tahdosta kuin seinään, kun mies kertoi minusta. Eli kyllä minä jotain tiedän. Mutta en voi ymmärtää exää. Miten katkeruus miestä ja minua kohtaan voi olla tärkeämpää kuin se, että lapsella on isä? Haluaisin kuitenkin yrittää ymmärtää. Ja en viitsinyt heti mainita, että olen nyxä, koska en halunnut, että tämä menee heti minun haukkumiseksi.

Vierailija
15/16 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan ei edes yhtä pahaa sanaa ole mies exästään minulle sanonut.

Vierailija
16/16 |
13.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi isä näki aivan pientä lasta. Nyt tilanne olisi se, että lapsikin ymmärtää tilanteesta enemmän ja vaihtoehtoina on

-että lapsi on itse sanonut ettei halua mennä toiseen kotiin/isän luo (ainakaan ilman äitiä)

-että äiti kokee esim. omat taloudelliset (tai muut) mahdollisuutensa tarjota lapselle yhtä hyvä elämä kuin te huonoiksi ja pelkää lapsen alkavan suosia isäänsä

-että äiti haluaa pitää oman ja lapsen elämän vain omissa käsissään eikä esim. vuorotella jatkossa joulunvietoissa (=olla itse mahdollisesti yksin lapsen ollessa isällään)

tms. tms.