Syökö joku aikuinen tosiaan viisi ateriaa päivässä?
Jostain olen lukenut suosituksen, että pitäisi syödä aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Siis kuka aikuinen syö kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja mikä ihmeen VÄLIPALA!?
Kommentit (33)
Syön kunnollisen aamupalan, runsaan lounaan, väipalan tai kaksi, päivällisen ja iltapalan tai kaksi.
Painoni laskee helposti, joten minun täytyy kiinnittää huomiota syömiseen. Lisäksi olen usein nälkäinen ja aina kova syömään. Jos joku ateria jää välistä, minua pyöryttää, oksettaa ja tärisen.
Jos joskus päivällinen jää välistä niin syön sitten koko illan jotain pientä, kuten voileipiä.
T: Yks läpipasko
Aamupala, sitten lounas lasten kanssa klo 13 (saatan korvata tämän joskus leivällä), välipala klo 16, päivällinen klo 19 ja illalla klo 23 vielä pieni iltapala.
Joku täällä jo sanoikin, että lasten kanssa tulee syötyä yhdessä heidän kanssaan. Välipala on esim hedelmä tai vastaavaa pientä
Siis kuka aikuinen syö kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja mikä ihmeen VÄLIPALA!?
Lounaan töissä ennen klo 12 jälkeen, "välipalan" kahvia ja pullaa/leipää töistä päästyäni 16 jälkeen, päivällinen 17.30-18.30, iltapala 21-22. Joskus jos iltapala ollut aikaisin ja valvotaan, voidaan ottaa vielä yöpalakin!
Lautasellisen ruokaa tai pari leipää ja hyvin jaksan..
Lapset ruokitaan viidesti päivässä ja samalla syödään itsekin. Iltapala tosin tulee joskus nautittua vasta myöhemmin, kun ipanat pistetään niin aikaisin nukkumaan.
Ei suosituksissa puhuta mitään lämpimästä ruoasta, vaan ainoastaan monipuolisesta jne.
Itse syön n. 200 kcal:n aamupalan, kylmän lounaan noin 350 kcal, kaksi noin 100 kcal:n välipalaa, noin 600 kcal:n lämpimän aterian töiden jälkeen sekä vaihtelevasti iltapalaa riippuen siitä, miten paljon olen harrastanut liikuntaa. Lenkkipäivinä olen nälkäisempi. Syön usein kuusikin kertaa päivässä.
Ihmisen arvo ei mielestäni riipu siitä, kuinka monta kertaa päivässä hän syö. Itse voin parhaiten, kun syön pieniä aterioita usein. Painoindeksini on 22,3.
Lautasellisen ruokaa tai pari leipää ja hyvin jaksan..
Oletko anorektikko tai jotenkin erittäin helposti lihovaa sorttia? Syön itse viisi-kuusi kertaan päivässä ja saan kaloreita noin 3000. Olen hoikka ja jos vähennän ruokamäärää, alan heti laihtumaan.
Nyt imettäessä menee usein kolmekin ns. lämmintä ruokaa päivässä. Kunnon aamupala sekä välipaloja päälle, joskus iltapalakin.
Painoindeksi normaali ja paino tippunut tällä tavalla synnytyksen jälkeen alle ennen raskautta olevan painon.
6.30 pieni aamupala
10.00 pieni välipala
12.00 lämmin ateria
14.00 pieni välipala
17.00 lämmin ateria
20.00 pieni iltapala
Jos päivällinen menee myöhäiseksi, esim. klo 18-19, en syö iltapalaa.
Kertoisitko sellaisen normipäivän ruoka-/välipalalistasi ( kohtuutarkkuudella vain ).
Alkoi positiivisessa mielessä himottamaan tuo laihduttaminen syömällä.;)
söin päivän ekan kunnon aterian. Kolme jauhelihapihviä joihin paistoin munan jokaisen päälle ja perunasalaattia.
terveellista. Olisit viela syonyt kermakakkua jalkiruoaksi.
söin päivän ekan kunnon aterian. Kolme jauhelihapihviä joihin paistoin munan jokaisen päälle ja perunasalaattia.