Syökö joku aikuinen tosiaan viisi ateriaa päivässä?
Jostain olen lukenut suosituksen, että pitäisi syödä aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Siis kuka aikuinen syö kaksi lämmintä ruokaa päivässä ja mikä ihmeen VÄLIPALA!?
Kommentit (33)
aamupala joku leipä+mehu
lounas
välipala usein suklaata tai karkkia=)
päivällinen
ja iltapalaksi haetaan aika usein jotain roskaruokaa miehen kanssa:)eli parhaimmillan tulee 3 lämmintä ruokaa päivässä..hoikka olin 168cm ja 60kg..olen kolmen lapsen äiti ja päivät yhtäjuoksua,kai enenrgiaa kuluu niin paljon=)
välipalana on usein hedelmä, marjoja, rahkaa, kiisseliä, hedelmäsalaattia, voileipiä mitä millonkin jaksan töihin ottaa
En jaksaisi millään koko päivää yhdellä. Välipala on joskus vain päiväkahvi, joskus hedelmää tai jogurttia. Iltapalan syömme aina mieheni kanssa lasten mentyä nukkumaan. Teemme leivät yhdessä ja katsomme televisiota.Ja tietenkin syömme myös aamupalan.
Pakko syödä viisi kertaa päivässä. Muuten tulee heikotus.
Ihan omassa tuttavapiirissä säännöllinen syöminen korreloi normaalin painon kanssa.
esim.
klo 8 aamupalaksi kaurapuuroa ja maitoa
klo 12 lounas (lämmin ruoka tai ruokaisa salaatti)
klo 15 välipala (omena tms.)
klo 18 päivällinen (lämmin ruoka yleensä)
klo 21 iltapala (hedelmä, jugurtti tms.)
Tarvitsen tuon välipalan, jotta jaksan mennä töistä suoraan kuntosalille, lenkille tms. Lämpimällä tai muuten ns. kunnon ruualla painoni pysyy myös paremmin kurissa kuin voileipiä puputtamalla.
aamupala joku leipä+mehu
lounas
välipala usein suklaata tai karkkia=)
päivällinen
ja iltapalaksi haetaan aika usein jotain roskaruokaa miehen kanssa:)eli parhaimmillan tulee 3 lämmintä ruokaa päivässä..hoikka olin 168cm ja 60kg..olen kolmen lapsen äiti ja päivät yhtäjuoksua,kai enenrgiaa kuluu niin paljon=)
lounas esim. keittoruoka ja maitolasi, välipala tee ja sämpylä tai pasteija tmv, päivällinen normaali lämmin ruoka (vaikka perunaa ja pihviä) ja iltapala tee ja voileipä tmv. Ihan hyvin voi syödä viisi ateriaa, tosin ateriaksi ehkä itse kutsuisin vain kahta, kun ovat ne ruokaisemmat.
Kun syö näin, on verensokeri tasapainossa pitkin päivää, ei tule kova nälkä eikä siten syötyä yli tarpeenkaan. Minusta toimii oikein hyvin. Paljon parempi kuin herkkujen mutustelu pitkin päivää tai muutaman todella raskaan aterian syöminen.
minä syön välipalaksi usein hedelmän ja maitolasillisen tai ruisleivän ja maitolasillisen
syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä :) Lounaani on tosin melko kevyt. Mutta en nyt sentään viidesti syö vaan menyyni on aamupala, lounas, päivällinen, iltapala.
Aamupala ihan normaalisti aamulla ja lounas töissä oppilaiden kanssa yhtä aikaa.
Välipala tulee tarpeeseen tuossa kahden-kolmen pintaan. Päivällinen on koko perheelle viiden-kuuden aikaan. Iltapala lasten kanssa yhtäaikaa kahdeksan aikaan.
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Mun mielestä olisi tosi outoa laittaa lapselle päivällinen ja olla sit ite syömättä. Minkä viestin se lapsellekin antaisi?
Annoskoot ovat toki pienemmät, kuin jos söisi harvemmin.
Kotona kahden lapsen kanssa ja syön kyllä aina samaan aikaan lasten kanssa. 2 lämmintä ruokaa, aamupalan, välipalan, yleensä vaan kevyemmän iltapalan mitä muksut. Tuosta rytmistä on itsekin tullut ihan riippuvaiseksi, kun sitä nyt on tässä noudattanut hetken jos toisenkin. Ennen lapsia elin tuolla 3-4krt päivässä syömisellä. Nykyään ei enää onnistuisi. Nälkää pukkaa 2-3t päästä edellisestä syömisestä.
6-7 kertaa päivässä. Tosin vain 1 lämmin ateria yleensä. JA ilman välipaloja olis pää kipee ja kamala väsy!
tasaisina kunn syo viisi kertaa paivassa. Ei tule iltapaivan vasymysta ja heikotusta.
mutta juu, syön kaksi lämmintä ruokaa päivässä. Mitä sitten?
jotka syövät monta (kohtuukokoista) ateriaa päivässä. Ja nimenomaan ne kaksi kunnollista pääateriaa, ei kahvia-pullaa-mehua-suklaata-leipää-jugurttia aterioiden korvikkeena.
tasaisina kunn syo viisi kertaa paivassa. Ei tule iltapaivan vasymysta ja heikotusta.
Ne pysyy tasaisina myös vaikka kolmella syömisellä, jos syö niin ettei tule sokeripiikkejä. Siis hyvin niukasti hiilareita jolloin sokerit ei nouse eivätkä sit myöskään nopeasti laske. Ei heikota.
Itse syön kunnon aamiaisen. Joskus yhden aikaan jotain kevyttä, esim. leivän. Neljän-kuuden aikaan päivällisen. Illalla jotain pientä, esim. leipää, jos on nälkä.
Joskus syön lounaalla lämpimän ruuan, mutta tällöin en syö päivällistä.
Ohjeen ja ruokasuositukset muutoinkin antoi työterveyshoitaja. Siitä on seurannut, että painoni on laskenut 18 kiloa ja nälkä en ole nähnyt :-)
Joten anna jokaisen taaplata tyylillään.
Toinen lämpimistä aterioista on puuro, töissäollessa se oli jotain nopeasti lämmitettävää tai pari runsasta leipää.
Pysyypähän sokerit tasaisena ja paino matalana. Tulen muuten tosi äkäiseksi jos en saa ruokaa 3-4 tunnin välein.