Jos jäisin työttömäksi ei tulis mieleenkään alkaa töitä hakemaan.
Nauttisin lomasta ja vapaudesta ainakin niin kauan kuin työkkärintäti päivärahat uhkaa katkaista ja jollekin pilipalikurssille pakottaa.
Kurssinkin kävisin sitten niin paljon löysäillen kuin mahdolllista.
Kommentit (49)
Mutta ansionsidonnaisella, eikä ollut edes mikä paska palkka. Ihan kivaahan se oli näin kesällä, vaikka siis koko ajan hain töitä.
Onneks sentään sain töitä, koska ei se pidemmän päälle ollut kivaa, vaikka sainkin tehtyä kaikki rästissä olevat työt :-)
on aika vähän siihen verrattuna että joka aamu pitäis herätä töihin, ja työnhakusuunnitelman runoilee täy´teen valheita alta 10minuutin
työötömänä tiput siihen kastiin jota työkkärin täti ei halua nähdä kuin 2krt vuodessa ja se sopii mulle hyvin.
Ainut paha, että alalla on pulaa tekijöistä. Toisaalta muutama lapsi on hyvä este työn saamiselle.
Tuputtaa kaiken maailman tehdastöitä jostain jumalan_selän_takaa, kolmivuoroa jne. Mitä en tässä perhetilanteessa voisi toteuttaa mitenkään. Miten saisin sen jolpin tajuamaan että hoidettais nämä asiat vaan paperilla. Hän tekisi VAIN velvollisuutensa ja mä hoidan itse omat asiani. Mutta ei, kun sen on pakosti tumpattava mut jonnekin just nyt, ja ihan sama mihin. ARGH.
työötömänä tiput siihen kastiin jota työkkärin täti ei halua nähdä kuin 2krt vuodessa ja se sopii mulle hyvin.
Tulen töihin, masennun ja irtisanon itseni sairaslomalla. Sairaslomaa lykätään niin kauan kunnes karenssini on ohi ja karenssin aikana saa sairaskorvausta kelalta.
sitä välttämättä tarjoa lasten hoito ja kotona nyhjääminen. Tosin ainahan on laiskoja ihmisiä, jotka erottuvat joukosta jo kouluaikana. Aina mennään siitä mistä aita on matalin.
Eikö teitä hävetä tai tunnu pahalta kun teidän sosiaalinen status on työtön/sossun asiakas? Häpeän itseäni kun joudun olemaan sairauslomalla.
Työntekijää etsivä suuntaa katseensa johonkin lapsettomaan sinkkuun jolla ei ole tarhaikäisiä? Eikä niinollen tarvii järjestellä mitään?
Ainut paha, että alalla on pulaa tekijöistä. Toisaalta muutama lapsi on hyvä este työn saamiselle.
Keskinkertaisia on maailma täynnä.
sitä välttämättä tarjoa lasten hoito ja kotona nyhjääminen. Tosin ainahan on laiskoja ihmisiä, jotka erottuvat joukosta jo kouluaikana. Aina mennään siitä mistä aita on matalin.
Eikö teitä hävetä tai tunnu pahalta kun teidän sosiaalinen status on työtön/sossun asiakas? Häpeän itseäni kun joudun olemaan sairauslomalla.
Sen jälkeen en ole sitä yhdellekään työnantajalle esitellyt, kun en ole viitsinyt päivittää. Ja ajoittain olen jotakin hommia tehnytkin.
Ja työttömänä on ihan kivasti virikettä kun saa opiskellakin avoimessa yliopistossa 15 ov/vuosi.
ja muutenkin on aikaa harrastaa vaikka valokuvausta, lukea (kirjasto on aivan ilmainen), katsoa elokuvia ja dokkareita netistä, yms.
Ei tule ensimmäiseen 10 vuoteen ainakaan mulle tekemisen puutetta vaikka työttömänä olenkin.
Sen jälkeen en ole sitä yhdellekään työnantajalle esitellyt, kun en ole viitsinyt päivittää. Ja ajoittain olen jotakin hommia tehnytkin.
Ja työttömänä on ihan kivasti virikettä kun saa opiskellakin avoimessa yliopistossa 15 ov/vuosi.
ja muutenkin on aikaa harrastaa vaikka valokuvausta, lukea (kirjasto on aivan ilmainen), katsoa elokuvia ja dokkareita netistä, yms.
Ei tule ensimmäiseen 10 vuoteen ainakaan mulle tekemisen puutetta vaikka työttömänä olenkin.
Vai onko lähipiirissä useampiakin työttömiä?
parepaa uraa/palkkaa kuin itselläsi?
Esierkilläsi opetat heidätkin lusmuilemaan!
saatat saada työhönosoituksen ja senkin voit kiertää kun olet niin epämielyttävä että työnantaja vahingossakaan sinua palkaa paskaduuniin paskapalkalla.
t: koulutettu yt uhri
nautin kun saan nämä keskiluokkaiset pakettiomakotitalorakentajat hiljaisiksi. eikä mun kavereissa paljon muita ole kuin työttömiä, eläkeläisiä tai jos on työssäkäyviä, niin he ovat avarakatseisia eivätkä mitään elämä-yhteenputkeen-suorittajia.
Mun pitäis opiskella kokonaan uusi ammatti jos haluaisin työllistyä. Mutta opintotuki on niin naurettavan pieni etten viitsi sen takia mihinkään opiskelemaan hakea.
Ja lapset ottavat sen mallin minkä parhaaksi näkevät. En ainakaan ole minkään työuupumuksen takia sairaslomalla ja masentunut.
Oli ankeaa joutua työllistyksiin, vaikka olit miten nuiva tahansa haastattelussa niin vastaus oli että "joo suthan me tänne palkataan". PALKATAAN? Eihän siitä edes mitään palkkaa saanut.. Muutama euro kuussa lisää on ihmisen pilkkana pitämistä.
t.20