Jos jäisin työttömäksi ei tulis mieleenkään alkaa töitä hakemaan.
Nauttisin lomasta ja vapaudesta ainakin niin kauan kuin työkkärintäti päivärahat uhkaa katkaista ja jollekin pilipalikurssille pakottaa.
Kurssinkin kävisin sitten niin paljon löysäillen kuin mahdolllista.
Kommentit (49)
onnistunut löytämään sellaista työtä jolla olis tienannut paremman elintason kuin työttömänä ollessa. Paitsi tietty kaikki pimeä työ, jota teen jatkuvasti.
Ja opintolainoja ei koskaan tarvitse valtiolle takaisin maksaa jos ei jaksa.
onnistunut löytämään sellaista työtä jolla olis tienannut paremman elintason kuin työttömänä ollessa. Paitsi tietty kaikki pimeä työ, jota teen jatkuvasti.
Ja opintolainoja ei koskaan tarvitse valtiolle takaisin maksaa jos ei jaksa.
Työttömänä tienaa sen viissataa kuussa, eli sä olet ollut huonommin palkatuissa duuneissa. Kertonee kaiken susta ja elintasostasi :D
ja ansiosidonnainenkin´ihan kiva. Tälläkin hetkellä 1300€ tulonsiirtoja, sais sen eteen aika paljon töitä tehdä ja päivähoitomaksutkaan ei olis enää 0€.
ja ansiosidonnainenkin´ihan kiva. Tälläkin hetkellä 1300€ tulonsiirtoja, sais sen eteen aika paljon töitä tehdä ja päivähoitomaksutkaan ei olis enää 0€.
Jos 1300 on sinulle paljon, niin hyvä. Työssäkäyväkin saa muuten lapsilisät ja elatustuetkin jos on yh. Mutta tosiaan jokainen taaplaa tyylillään.
niin että 1700 bruttopalkka olis mulle enemmän kuin todellinen ja sen eteen en kyllä viitsi töitä tehdä kun tulonsiirroilla olen ihan yhtä rikas ilman työtäkin.
Miksi antaisin pois 40 tuntia vapaa-aikaani viikossa?
Olen kätilö, mutta siinä sivussa pakollisena pahana tuli sairaanhoitajan tutkinto ;)
niin että 1700 bruttopalkka olis mulle enemmän kuin todellinen ja sen eteen en kyllä viitsi töitä tehdä kun tulonsiirroilla olen ihan yhtä rikas ilman työtäkin.
Miksi antaisin pois 40 tuntia vapaa-aikaani viikossa?
No tämä on Suomessa ongelma, tulonsiirroilla kun tosiaan elää leveämmin kuin esim. osa-aikatyöllä. Kuitenkin suurin osa aikuisista ihmisistä HALUAA elättää itse itsensä ja lapsensa, kun vaihtoehto on kuukaudesta toiseen tehdä hakemuksia, tilittää joka ikinen kuitti sosiaalitoimistoon, olla omistamatta autoa, asuntoa jne.
ole tietoinen että sun on pakko olla työtön työnhakija että saat sitä päivärahaa.
Ja siinä tapauksessa työkkäri voi pakottaa sut töihin ja jos et sinne mene niin ne lyö raha hanat kiinni.Tietysti jos mies sut elättää, niin mikäs siinä kotona napaa kaivellessa..
hakemuksen tekee kerran kuussa 15minuutissa ja kuitteja ei kummoisesti työttömällä kerry kun kaikki tulot ovat sossun tiedossa jo ensi hakemuksesta lähtien.
Ja käteväähän se on jos tulee joku toimeentulotuessa huomioitava lasku, niin nakkaa sen vaan sossun postiluukkuun, niinkuin pankin maksupalveluun;-).
Mutta ei tässä kaupungissa tai lähialueella ole töitä edes niitä oikeasti haluaville. Saan 2 vuotta olla kotona rauhassa, sitten alkaa työllistäämistyöhön pakottaminen koska muuten kunta joutuu maksamaan sakkomaksua pitkäaikaistyöttömistä valtiolle.
saatat saada työhönosoituksen ja senkin voit kiertää kun olet niin epämielyttävä että työnantaja vahingossakaan sinua palkaa paskaduuniin paskapalkalla.
itse olen jäänyt työttömäksi ja ja jos haluaa olla lomall lasten kaa se käy hoitovapaallakin. Mieluummin on riippumaton työttömyysrajoitteista ja surkeasta rahasta ja itse saa vapauden duunata mitä haluaa ja isompaa palkkaa:-)
Hyvä sun huudella kun on töitä;-p
kurssilla ollaan metsässä keskustelemassa miten saadaan töitä. Samalla paistetaan makkaraa ja ihmetellään elämää. Ainakin kurssin pitäjät ovat saaneet töitä ja me makkarat.
Kursseille on pakko osallistua.
jälkeen kortistoon enkä jää hoitovapaalle. Kuntalisä on surkea enkä sitä saisikaan kun isompi lapsi on virikepaikalla.
Ja työtön saa tässä kaupungissa vaikka kadota, ei ainakaan työkkäriä kiinnosta ensimmäiseen kahteen vuoteen. Eikä kyllä haittaa yhtään. Irtisanon itseni paskaduunista nyt äitiyslomalla. En viitsi mennä takaisin kun nettopalkka on vain 900€. ap
Ja olin ihan ansiosidonnaisella. Onkos nyt säännöt muuttuneet? Eikö ne niitä "pakkotyöllistyksiä" enää työnnä muuta kuin työmarkkinatukilaisille vai?
kun saa siitä työttömyyskorvauksen lisäksi 160€ verotonta korvausta ja vuodenvaihteessa ilmeisesti vielä 100€ lisää. Paremmin tulis rahaa kuin töitä tehdessä. ap
ja te-keskukset suuntaavat niitä pakkotyöpaikkoja nykyään vain nuorisolle. Yli 30-vuotiaat saavat olla ihan rauhassa 2 vuotta.
Mutta työkkärissä joudut silti ramppaamaan ja tekemään ne työnhakusuunnitelmat ja näyttelemään aktiivista työnhakijaa:)
t. se kyselijä, en muista mikä numero
jälkeen kortistoon enkä jää hoitovapaalle. Kuntalisä on surkea enkä sitä saisikaan kun isompi lapsi on virikepaikalla.
Ja työtön saa tässä kaupungissa vaikka kadota, ei ainakaan työkkäriä kiinnosta ensimmäiseen kahteen vuoteen. Eikä kyllä haittaa yhtään. Irtisanon itseni paskaduunista nyt äitiyslomalla. En viitsi mennä takaisin kun nettopalkka on vain 900€. ap
..verorahoillani. EI kiitos!