En taida ostaa anopille lahjaa tänä jouluna.
Ja syy näin hölmö: viime jouluna ostin kivan lahjan, anoppikin siitä oikeasti tykkäsi. Mutta ei malttanut odottaa lahjan avaamista lähellekään joulua! Kävivät meillä noin 2 viikkoa ennen joulua ja heti kun olivat automatkalta (300 km) päässeet kotiin, sain viestin: kiitos ihanasta lahjasta. En malttanut odottaa avaamista jouluun asti.
Käydessään toivat meidän lapsille kassillisen lahjoja. Mitähän olisivat tykänneet jos olisin heille laittanut viestin: kiitos, lapset tykkäsivät lahjoista tosi paljon, ei maltettu odottaa avaamista jouluun asti!
Kommentteja?
Kommentit (25)
onko ihmiset oikeeeeeeesti näin lapsellisia? Miten jaksavatkin joka ikisesta asiasta repiä ressiä.
hän saa tehdä sille mitä tahansa. Minusta avauksessasi on mielenkiintoista se, että et ole iloinen siitä, että annoit anopillesi mieluisan lahjan, vaan hapan ajankohdasta, jolloin anoppi sen avasi. Oletko tosissasi?
Mutta ole vain antamatta lahja tänä vuonna, tulee "kiva" joulu teille. Muista myös kertoa syy, moneen kertaan ja kovalla äänellä. Ehdotan, että samaan syssyyn olet antamatta lahjoja kokonaan, jos antamisen ilo on sinulla noin hakusessa.
Olen sitten tyhmä ja lapsellinen, ok. Mutta mielestäni joululahjat kuuluu avata jouluna; on jännittämisen iloa.
Ai että lahjat sopii availla silloin kun itse haluaa, näinkö opetatte lapsillenne ja teineille? Eikö suututtaisi yhtään jos muksut on löytäneet lahjakätkön ja käyneet availemassa. Avaatteko omatkin lahjat etukäteen asenteella, että olette ne saaneet ja ihan itse saatte päättää milloin availette?
Osittain velvollisuudesta olen anopille lahjoja ostanut, kun mies on niin ääliö ettei yhtään hoida lahja-asioita. On kohtuullista ilahduttaa anoppia ja appea jollain pienellä muistamisella, kun kaukaa haluavat meillä tulla vierailemaan ja muistavat lahjoilla lapsenlapsiaan. Mutta mies ei koskaan, ei koskaan hanki vanhemmilleen mitään ... ei tosin vaadi tai odota, että minäkään ostaisin, mutta mielestäni on kohtuullista heitä jotenkin huomioida.
ainoat lahjat, jotka meidän perheeseen on 15 vuoden aikana anopilta tulleet, ovat ekana miehen kanssa yhteisenä jouluna lahjaksi saamani muovinen hiuspanta ja esikoisen ristiäislahjaksi saamat sukat. Seuraavien lasten ristiäisiin ei sitten enää viitsinyt tullakaan.
Se on ihan "last season". Ota mallia Kööpenhaminan ympäristökokouksesta ja lopeta turha kuluttaminen. Miksi ostaa lahjoja ihmisille, joilla on jo riittävästi kaikkea?
En oikeasti ymmärrä. Ymmärrän, että sinä avaat omasi aattona, mutta jos anopilla on omat tavat, niin sitten on.
siis mikä ongelmasi on? Aikuinen ihminen ei malttanut odottaa lahjasi avaamista, vaan avasi sen, ilahtui ja piti siitä. Onneksi sinulla ei ole suurempia ongelmia elämässä.
Meillä tällä viikolla avattiin oman isäni lahjat lapsille. Hän olisi jättänyt ne pukinkonttiin, mutta näemme isääni harvoin, ja mielestäni sopi hyvin avata lahjat (yksi per lapsi) isäni ollessa paikalla. Näin lapset saivat kiittää saman tien, ja ilahtuivat tuliaisista. Ja aattona lahjoja riittää avattavaksi kuitenkin. Samoin, en ota vielä aatoksi appivanhempieni lahjoja meille, vaan kun menemme heille joulun jälkeen, saavat lapset avata sitten lahjat vielä mummolassa.
Onko tää nyt ihan kamalaa käytöstä sitten ap sun mielestä?
Mitä te ihmiset oikein vauhkootte? Mitä hyötyä on sitten ylipäänsä ostaa joululahjoja, jos niitä ei jouluna avata? Eli ei kannata ap:n ostaa anopilleen lahjaa kun ei sitä edes joululahjana pidä..Tyhmä anoppi!
vittu sä oot tyhmä
Olen sitten tyhmä ja lapsellinen, ok. Mutta mielestäni joululahjat kuuluu avata jouluna; on jännittämisen iloa.
Ai että lahjat sopii availla silloin kun itse haluaa, näinkö opetatte lapsillenne ja teineille? Eikö suututtaisi yhtään jos muksut on löytäneet lahjakätkön ja käyneet availemassa. Avaatteko omatkin lahjat etukäteen asenteella, että olette ne saaneet ja ihan itse saatte päättää milloin availette?
vittu sä oot tyhmä
Mä en olis edes lapsena halunnu avata lahjoja etukäteen. On se kumma kun lapsi malttaa odottaa mutta aikuinen ei!
14
ihanhan tässä kertyy titteleitä kerrakseen ja joulumieli kohoaa.
Jännittävää joulunodotusta niille, jotka joulua haluaa odottaa! Muut availkoot pakettinsa vaikka heti. Meillä vietetään joulua vasta 24.-26.12.
Tahallani halusin vähän ärsytellä.
t: ap "osaprovo, vaikka jutussa vähän totuuden siementäkin seassa"
..mietittävänä vai ootko tyhmä pissispää - se taidat olla.
En määkään anna lahjoja anopille enkä apelle enkä isälle enkä äidille enkä isovanhemille - heitä kun ei ole
Ja sitten oma älyveto tähän: En anna anopille lahjoja, koska hän jakaa niitä, huolella harkittuja ja hänelle personoituja lahjoja eteenpäin omina ideoinaan ns. tärkeille ihmisille. Ja kerran oli niin päissään lahjaa viedessämme, ettei edes kiittänyt, vaan käskytti poikaansa viemään hänen likaiset mattonsa pesulaan. Hankalia anoppeja on, varsinkin kun alkoholi on kuvassa mukana. Eikä tämä supermummi ole koskaan antanut ainuttakaan joulu- tai synttärilahjaa lapsenlapselleen, minulle ja miehelleni kylläkin. Jokin outo logiikka myös tuossa. Joulu on lasten juhla, pääasiallisesti.
Eikös se ole poikansa tehtävä?
Sinänsä mulle ihan sama milloin kukakin avaa antamani joululahjat.
kantaa ap:n tekstiin, mutta mulla alko taas niin ihmetyttämään että onko oikeasti kaikilla ihan hirveän kauheat anopit ja kun tosi moni on sitä mieltä että lahjan ostaminen on miehen tehtävä, siis sille anopille.
Mulla on ainakin tosi ihana anoppi jolle ostan ihan mielelläni lahjan tai kaksi. Ostan lahjan tai kaksi myös appiukolleni. Minäkin saan heiltä aina parisen lahjaa jouluna.
Siis harmittaahan tuo jos anoppi on kotoisin helvetistä, mutta en voi käsittää että tällä palstalla melkein jokaisen anoppi on kauhea hirviö.
Mulla on ehkä vaan käynyt sitten tuuri.
Olen sitten tyhmä ja lapsellinen, ok. Mutta mielestäni joululahjat kuuluu avata jouluna; on jännittämisen iloa. Ai että lahjat sopii availla silloin kun itse haluaa, näinkö opetatte lapsillenne ja teineille? Eikö suututtaisi yhtään jos muksut on löytäneet lahjakätkön ja käyneet availemassa. Avaatteko omatkin lahjat etukäteen asenteella, että olette ne saaneet ja ihan itse saatte päättää milloin availette?
Ymmärsin, että annoit lahjan ennen joulua ja appivanhemmat viettivät jouluaaton jossakin muualla kuin teidän kanssanne. Tottakai lahjat pidetään piilossa ja avataan yhdessä aattona kun yhdessä ollaan!
Ja olihan anoppi vähän lapsellinen kun ei malttanut aattoon odottaa. Mutta että ap vielä vuoden päästä kannat kaunaa moisesta asiasta!!! Eikö sekin ole vähän lapsellista?
lahjoja. Joten en ole ostanut, minulle tuo sopii mainiosti. Emme ole kovin läheisiä, emme toki riidoissakaan, mutta en osaisi ostaa sopivaa lahjaa. Minusta tämä on hyvä menettely, turhaa pakkorojua en kaipaa kotiini nurkkiin pölyttymään.
koska se on älytöntä... Me puolestaan löysimme pari vuotta sitten heinäkuussa kaapista anopin lapsille antaman lahjakassin :DD