En taida ostaa anopille lahjaa tänä jouluna.
Ja syy näin hölmö: viime jouluna ostin kivan lahjan, anoppikin siitä oikeasti tykkäsi. Mutta ei malttanut odottaa lahjan avaamista lähellekään joulua! Kävivät meillä noin 2 viikkoa ennen joulua ja heti kun olivat automatkalta (300 km) päässeet kotiin, sain viestin: kiitos ihanasta lahjasta. En malttanut odottaa avaamista jouluun asti.
Käydessään toivat meidän lapsille kassillisen lahjoja. Mitähän olisivat tykänneet jos olisin heille laittanut viestin: kiitos, lapset tykkäsivät lahjoista tosi paljon, ei maltettu odottaa avaamista jouluun asti!
Kommentteja?
Kommentit (25)
Vaan ostaa anopille ja äidilleni kukan, vaikka joulutähden ja appiukolle viinakarkkeja ja anopille suklaarasian hän kun ei pidä noista liköörikarkeista.Ei kait ne muuta tarvitse,kuuskymppiset ihmiset heillähän on jo kaikkea.
eikö sen vertaa paketin aukaisua voi odottaa. Kyllä minuakin harmittaa aina kun ostan kummilapselleni lahjan ja se aukaistaan ennen aattoa.
Olen sitten tyhmä ja lapsellinen, ok. Mutta mielestäni joululahjat kuuluu avata jouluna; on jännittämisen iloa.
Ai että lahjat sopii availla silloin kun itse haluaa, näinkö opetatte lapsillenne ja teineille? Eikö suututtaisi yhtään jos muksut on löytäneet lahjakätkön ja käyneet availemassa. Avaatteko omatkin lahjat etukäteen asenteella, että olette ne saaneet ja ihan itse saatte päättää milloin availette?
Mutta ei ole mielestäni moisen kohkauksen alainen asia. Anoppi ei ole koko maailma eikä varsinkaan meidän perhe! Anopin teot ei paljon hetkauta.
Kun perheessä on pikkulapsia, lahjojen avaaminen on tietenkin jouluaattoon liittyvä seremonia numero yksi. Mutta silloin, kun tuo aika on ohi, toimintatavat muuttuvat luonnostaan. Eikä tietenkän ole mitään järkeä pyrkiä puuttumaan toisen aikuisen lahjanavaamisaikaan.
Jos ap olisi tosissaan, hän olisi melkoinen miniä from hell - hänen mielestään ikääntyvien ihmisten tulisi elää pikkulapsiperheen aikataululla. Puuttuu vain, että anopin pitäisi heräillä kolmen tunnin välein, kun miniäkin imettää öisin.
eikö heistä saa kertoa, jotka eivät välitä lapsistaan ja heidän jälkeläisistään paskan vertaa? Tuottaako toisen paha anoppi hyvinvoivalle huonon mielen? Voi että, anoppi ei ole pyhä sana, kuten ei ole äitikään.