Ärsyttääkö ketään muuta, että abortit kyllä hyväksytään
mutta hirveästi paasataan jos joku kertoo esim. puristaneensa vauvaa jaloista tai olleensa mielessään vihainen vauvalle?
Kommentit (10)
en ymmärrä näiden vastaanasettelua millään lailla. Itse hyväksyn abortin ja hyväksyn senkin, että on mielessään vihainen vauvalle, mutten kyllä hyväksy mitenkään väkivaltaa fyysisesti tai henkisestikään.
Ehkä joku on joskus tehnytkin abortin juuri siksi, että on tiennyt, ettei juuri sillä hetkellä olisi kypsä vanhemmaksi?
ettei kenenkään tarvitse "puristaa VAUVAA jalasta", ravistella tai muuten pahoin pidellä - vihainen saat olla, mutta jos puristat vauvaa, olet avuntarpeessa!
Abortti on toisen ihmisen murha, väkivaltainen teko, jota ei nähdä, kohdetta ei nähdä. Vain se lääkäri tai jos itse sinne vessanpönttöön katsoo. Fyysisesti tehdyt abortit ovat silpomista. Sikiön pää saatetaan murskata. Väkivaltaa pahimmillaan näkymättömästi.
En rinnasta asioita. Odotan vaan milloin ihmiset heräävät.
sinut. Sinä ap voit julistustasi jatkaa aivan rauhassa. Minun mielenrauhaa et voi pilata.
etkö koskaan mieti esim. minkäikäinen hän nyt olisi?
olisko tyttö vai poika. Elämän tilanne silloin oli mikä oli.
että syntyisi vauvoja, joita sitten synnyttyään pahoinpideltäisiin tai tapettaisiin? Tai että meillä Suomessakin olisi lastenkoteja joissa apattiset vuodenikäiset istuisivat koko hereilläoloaikansa pinnasängyissään, eivätkä enää osaisi itkeä tai nauraa?
mikä rinnastus. Ei todellakaan ärsytä. Abortti on erinomainen vaihtoehto silloin, kun lapsi ei syntyisi haluttuna.
Kammottavaa, että joku ajattelee noin, huh.
Te pidätte murhana sitä, että "pienen toukan" kehitys ihmiseksi lopetetaan kesken. Sikiö ei ole vielä itse tietoinen tunteva olento, joten hän ei kärsi operaatiossa (jos se tehdään ajoissa).
Oletteko muutenkin elämässänne yhtä väkivallattomia. Oletteko pääsääntöisesti kasvissyöjiä? Eikö se ole pahempi, että jo tietoiselta elämässä elävältä otukselta viedään henki. Syöttekö kananmunia, nehän ovat kanan sikiöitä? Jos ette kannata eläinten lahtaamisen lopettamista, olette mielestäni moraalisessa ristiriidassa.
Ymmärrän kyllä, että ihmisen elämä on jollakin mittapuulla arvokkaampi kuin eläimen, enkä itsekään hyväksy aborttia, ellei siihen ole erittäin hyvä syy.
vauvalle olla mielessään vihainen, sehän on ihan normaalia. Mutta väkivalta ei ole normaalia. En suhtaudu aborttiin kovin myönteisesti, ehkä sitten, jos lapsella olisi joku tosi vakava vamma eli eläisi vain hetken ja kivuliaasti. Mutta en mä nyt silti tiedä, miksi nuo asiat pitää rinnastaa.