Saako sossusta maksusitoumuksen ruokaan jos elarit eivät pankkilakon takia tule?
Kommentit (38)
Ap:lla ei ole ja itkee täällä kun ostaa tyhmästi. Jokainen jolla on rahaa voi ostaa uusia tavaroita. Itselläni olisi rahaa mutta en osta uutta koska en vaan halua käytän mielummin rahani muuhun. Mutta jos sulla ei ole rahaa ostat joko käytettynä tai olet ilman!
Itse tilaan kaikki vaatteet ja tavarat osamaksulla mm. hennesiltä ja ellokselta. Tulot 1200e/kk (mukana kaikki, myös lapsilisät ja elarit) josta vuokraan 690e. Miksi en saisi tilata uutena? Hyvin minulla rahat riittää. Kaikkien laskujen jälkeen käteen jää 200e, jolla saa helposti ruoat+taloustavarat kuukaudeksi.
ja siitä vuokraan menee 520€. ap.
sillä olisi pitänyt pystyä säästämäänkin
ei todellakaan 1000€ riitä 3 henkilön elämiseen.
perheessään? Kyllä tuon pitäisi riittää.
ottaen huomioon, että 1000 euroa ei tarvitse riittää vuokralle niin
1000 euroa ruokaan ja muuhun on paljon. 3 vuotias on tarhassa, etkä maksaa siitä mitään ja siellä hän syökin ja vaavi ei todellakaan paljon syö. vauvaruokatkin voi tehdä itse.
en ymmärrä miksi sulla on raha ongelmia.
työkaverin mieheltä saatua. Raskaaksi en siitä keikasta onneksi tullut.
Mutta itse asiaan. Saako sen maksusitoumuksen ruokaan vaiko ei?
vähän olet muuttanut kirjoitustyyliä mutta et tarpeeksi :)
Ja vauva syö kyllä kaiken mitä tienaakin. Korvikkeet, vaipat, vaatteet ja ilmavaivalääkkeet vauvalle maksavat kyllä kuukaudessa sen 274€, jonka hänestä tukia saan.
Ja isompi lapsi kuluttaa vähintäänkin saman, ellei enemmänkin, on niin suuriruokainen ja rikkoo vaatteita leikkiessä urakalla. Ehkä pitää tilata osamaksulla ompelukone, niin saa vaatteita paikattua.
en ymmärrä miten voit saada tuollaisia summia menemään. mutta ostat varmasti kaikki vaatteetkin merkkivatteina ja uutsena koska on pakka saada ja varmasti ostat itsellesikin ja eineksiä ja valmisruokia.
turha itkeä täällä kun et osa hoitaa talouttasi etkä huolehtia ehkäisystä.
Tiedäthän, että tulet kohta olemaan katkera pieni ryppyinen persereikä nainen? eli sellaine kurttuinen ja haiseva.
Haiseva ja katkera ehkä, mutta läskit ei rypisty.
Uutena ostan, en pue lapsiani lumppuihin enkä toisten vanhoihin. Itselle en osta mitään, paitsi joskus hopparista.
Ja meillä sossuun on jonotusnumerosysteemi hätäpäivystykseen, saa päätöksen samantien päivystävältä sossulta. Maksusitoumuksen tai sitten ei.
käteisellä ja mä mietin että lähdenkö kaverin kanssa parille siiderille. Ilta näyttää... ap
käteisellä ja mä mietin että lähdenkö kaverin kanssa parille siiderille. Ilta näyttää... ap
Voit ap lopettaa jo. Ei kukaan enää usko.
haen ainakin Siwasta itselle mäyriksen ja vauvalle korvikepakin.
haen ainakin Siwasta itselle mäyriksen ja vauvalle korvikepakin.
pienempikin summa, jos tuosta ei muita laskuja makseta. Meillä saattaa jäädä 500e ja vähemmänkin joskus ruokaan yms. kuussa ja meitä on 2 aikuista ja 2 lasta ja aivan mainiosti tullaan toimeen.
Maksan sähkölaskun 30€/kk, nettiliittymän ja kannettavan koneen maksun 50€, puhelinlaskun 30€, opintolainoja 40€, kotivakuutus/tk-maksuja,yms. 30€, tv-lupa 20€, luottokorttien lyhennys 60€, vaihtelevasti muita maksuja 50-100€/kk.
Loput jää sitten ruokaan ja vaatteisiin mulle ja lapsille sekä muihin taloustavaroihin. ap
Ulkona käyn 1krt/kk ja sinne menee 20-50€.
synnytyksen jälkeen ja elaritkin saa aikaisintaan vasta kun vauva on 2kk. Onneksi syntyi 31.7, niin sai lapsilisää jo elokuussa eikä vasta syyskuussa.