Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MieheNI ex vaihtaisitko jo sukunimesi kiitos!

Vierailija
10.12.2009 |

Toivottavasti luet tämän mieheNI ex ja tajuat kenestä on puhe. En halua kanssasi identtistä nimeä mutta niin käy kun kesällä meidät vihitään ja roikut edelleen miehessäsi, äläkä heitä peliin lapsikorttia, mieheNI tietää että teet tämän kostoksi. Kuten hyvin tiedät meillä on sama aika harvinainen etunimi ja mieheNI sukunimeä on alle 300 koko Suomessa. Mun asiani ei ole pitää tyttönimeä, mun asiani on haluta rakastamani miehen sukunimi, SÄ voisit YLI VIIDEN VUODEN JÄLKEEN erosta tilanteesi päivittää: kiitos ja näkemiin!

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lehtien perheuutisissa yms. meidät voi tulla sekoittamaan toisiimme, miehelleni oli sitä pilkallisesti nauranut: voi voi, eli kyllä tuosta saa kuvan että tekee tahallaan. Hyvin voi sattua että onnitteluja yms menee vahingossa hänelle. Mitään naurettavaa kaksoisnimeä en halua: haluan miehen SUKUnimen mutta en miehen exvaimon KOKOnimeä, niin ja samassa kaupungissa asutaan joten ehkä joku ymmärtää. ap

Eiköhän tulevan miehesi ex naura teidän tyhmyydellenne, jos hän haluaisi vaihtaa nimensä, hän olisi sen jo tehnyt aikoja sitten. Mutta mitä ilmeisemmin ex haluaa pitää nimen, koska se on hänen ja hänen lastensa nimi.

Mies sitä vastoin on ollut tyhmä, jos on ottanut samannimisen uuden naisen ja jos vielä kokee tämän sinänsä huvittavan asian jotenkin negatiiviseksi!

Tajusin juuri, että meillä on sama tilanne. Exäni on alkanut hiljattain seurustella etunimeltään saman nimisen naisen kanssa kuin minä. En ole tätä aiemmin tajunnutkaan, että jos he joskus avioituvat ja nainen ottaa miehen nimen, olemme tismalleen saman nimisiä.

Minua se ei kyllä häiritse, olen ollut tämän niminen ikuisuuden ja sukunimi on mitä suuremmassa määrin nimenomaan MINUN JA LASTENI NIMI. En koskaan edes ajattele, että se on exäni nimi.

Asia ei siis minua häiritse, joten tämä kenties uusi rouva tekee sitten aikanaan omat valintansa nimensä suhteen, jos se on hänelle ongelma. Samoin sinun pitää ap ajatella: jos asia sinua häiritsee, et ota samaa nimeä.

Koska todellisuudessa vaikka exvaimo vaihtaisikin nimensä, KUKA SEN TIETÄÄ? Edelleen hän voi saada ne onnittelut ym. viestit, koska eihän sitä missään kylillä kuulutella, että nyt on nimi vaihdettu. Edelleenkin kaukaiset sukulaiset ja tuttavat kuvittelevat, että perhettä on lisätty sen aikaisemman rouvan kanssa :-)! Hauska tilanne!!!

Vierailija
62/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma sukunimeni on mielestäni kauniinpi ja kohtalaisen harvinainen en silti aio vaihtaa nimeäni. Tärkeintä minulle on olla samanniminen lasten kanssa ja heiltä en taas tahdo isänsä sukunimeä vaihtaa pois koska tiedän samannimisyyden olevan myös heidän isälleen tärkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ex:än nimeä voi pitää enää jos menee uusiin naimisiin, vaan pitää vaihtaa joko tyttönimeen tai ottaa uuden miehen nimi, tai keksiä joku ihan muu nimi esim. suvusta. Tästä oli lehdissäkin juttua joskus, kun Päivi Lipposen ex-mies vaati häntä vaihtamaan Herzberg (vai mikä se nimi nyt olikaan--)nimen pois Lipposeksi tai tyttönimeensä.

Eli tämä yllä oleva ei pidä paikkaansa. Tiedän monia uusperheitä, joissa nainen on pitänyt exänsä nimen, koska se on myös hänen lastensa nimi. Minusta ok, ei kukaan voi sanoa, että mitä nimeä sitä itse kukin saa käyttää.

Toi Lipposten tapaus oli vain Päivin exän kiukuttelua.

Vierailija
64/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos sinä lisäisit omaan nimeesi versionumeron 2.0. Eli olisit vaikkapa Elina Järvinen 2.0. Kaikki tietävät, että et ole ex-vaimo vaan se uusi, päivitetty versio. Ja mikäli mieheSI jatkaa samalla linjalla ja ottaa kolmannen "Elinan" joskus, siitä voi sitten tulla 3.0. Ongelma ratkaistu, ei kestä kiittää.

Etenkin tuo "Ongelma ratkaistu, ei kestä kiittää." :-)

Vierailija
65/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lain mukaan hänellä on oikeus pitää sukunimensä hautaan asti vaikka menisi vielä vaikka viisi kertaa naimisiinkin.

Vierailija
66/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän et kuulu edes siihen alkuperäiseen ydinperheeseen mikä miehelläSI ja hänen ex-vaimolla sekä lapsilla on ja tulee olemaan vaikka ovatkin eronneet. Olet aina joukon ulkopuolinen ja tulet kokemaan sen joka hetkessä... silloin sinulla voi myös olla yhtä hyvin omasukunimikin eri nimi kuin muilla.

Vierailija
67/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset, jotka keikkuvat ex-miehen nimellä siksi, että lapsilla ja äidillä pitää olla sama sukunimi.Plää plää. Kyllä koulumaailmassa ja ihan missä tahansa selviää, kuka on lapsen äiti tai huoltaja. Nimi ei enää kuulu ex-vaimolle ja sillä siisti. Olen ap:n kanssa täysin samma mieltä!

Vierailija
68/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi exää tulee v-uttamaan ja rankasti, kun hän tajuaa, mitä se hänelle käytännössä merkitsee, että olette samannimsiä. Se nimittäin tulee tarkoittamaan, että sinua pidetään kaikkialla HÄNEN lapsiensa ÄITINÄ. Tiedän kokemuksesta, että sellainen ottaa exiä todella pahasti pannuun. Häntä tulee potuttamaan todella paljon se, että sinä esittelet hänen lapsiaan kaikkialla ominasi. Sinä viet tällä nimieleellä häneltä koko perheen, et vain miestä vaan myös lapset.

Vierailija
69/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi ei enää kuulu ex-vaimolle ja sillä siisti.

Nimi on aikanaan avioliiton yhdessä yhteistuumin otettu, joten ei ero sitä miksikään muuta. Vai pitäisikö samalla logiikalla kaikki muutkin yhteiset asiat, kuten lapset, heivata taivaan tuuliin?

Sitä paitsi Suomen laki on tässä asiassa harvinaisen eri mieltä kanssasi.

En keiku exäni nimellä. Se on MINUN nimeni. Minulle on kerta kaikkiaan aivan sama minkä niminen exäni on, sillä tämä nimi on minua ja se on myös lasteni nimi.

Kummallista, että joitakin naisia kovasti harmittaa se, että omalla miehellä on saattanut olla elämä ja ex-vaimo myös ennen häntä itseään. Kertonee jotain myös heidän asenteestaan miehen lapsia kohtaan. Jos tällainen nimiasia häiritsee, niin älkää hyvät naiset huoliko miestä, joka on ollut jo naimisissa.

Ap muuten kuulostaa aivan joltain parikymppiseltä keskenkasvuiselta pikkutytöltä.

Vierailija
70/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kylällä asuu toinen Maija Hertgowz, joka on hänen miehensä eksä. Minkäs sille voi, että Maija on niin yleinen ollut silloin kouluaikaan, ongelma ei ole miehen sukunimi vaan tämän eksän etunimikin. Ap voi ottaa 2 nimensä mukaan nimeensä, eli Maija Kaarina Hertgowz tai kuten paremmissa piireissä, Maija K. Hertgowz. Toki etunimen voi muuttaa myös Maikku Hertgowziksi.

Jos toista ei voi muuttaa voi itseään muuttaa.;-)

Apn tapauksessa (eronneiden tapaan) he olisivat voineet pitää omat nimensä tai mies olisi voinut ottaa naisensa sukunimen. Miksi mieheltä ei vaadita tätä vaihtoehtoa? Eräs vaihtoehto olisi ollut myös ihan uniikin sukunimen keksiminen, ei taatusti tule samannimisiä vastaan. Tuttavani tekivät näin.

Vierailija
71/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä onkin koomisia tilanteita kun ääneen joku erehtyy kysymään.."onko nämä sinun lapsia?" miten lapset voikin reagoida julkisillakin paikoilla tuollaisiin, varsinkin jos ovat ala-aste ikäisiä tai pienempiä..:DD Ovat varman oooooikein otettuja uudesta äidistään ;)

Miehesi exää tulee v-uttamaan ja rankasti, kun hän tajuaa, mitä se hänelle käytännössä merkitsee, että olette samannimsiä. Se nimittäin tulee tarkoittamaan, että sinua pidetään kaikkialla HÄNEN lapsiensa ÄITINÄ. Tiedän kokemuksesta, että sellainen ottaa exiä todella pahasti pannuun. Häntä tulee potuttamaan todella paljon se, että sinä esittelet hänen lapsiaan kaikkialla ominasi. Sinä viet tällä nimieleellä häneltä koko perheen, et vain miestä vaan myös lapset.

Vierailija
72/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et pysty hyväksymään siihen liittyviä asioita???

Vierailija
73/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja exän sukunimen voi antaa myös uudessa suhteessa syntyville lapsille.

Ota sinä kaksoisnimi, niin nimenne eivät ole identtiset.

Vierailija
74/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mieheni ykkösvaimo ja pidin silti oman sukunimeni vaikkei miehenikään sukunimessä mitään vikaa ole. Se yhteydentunne kun ei ole sukunimestä kiinni vaan jostain ihan muusta.

Vierailija
75/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti luet tämän mieheNI ex ja tajuat kenestä on puhe. En halua kanssasi identtistä nimeä mutta niin käy kun kesällä meidät vihitään ja roikut edelleen miehessäsi, äläkä heitä peliin lapsikorttia, mieheNI tietää että teet tämän kostoksi. Kuten hyvin tiedät meillä on sama aika harvinainen etunimi ja mieheNI sukunimeä on alle 300 koko Suomessa. Mun asiani ei ole pitää tyttönimeä, mun asiani on haluta rakastamani miehen sukunimi, SÄ voisit YLI VIIDEN VUODEN JÄLKEEN erosta tilanteesi päivittää: kiitos ja näkemiin!

Taidat olla aika vittumainen ja epävarma ihminen muutenkin. Tottakai se ex saa eronkin jälkeen sukunimensä pitää ja sulla ei ole siihen mitään sanomista.

Vierailija
76/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sillä kahdella kouluikäisellä lapsellani on eri sukunimi kuin minulla. Joskus lapset on oletuksena laitettu "minun nimelleni" tai minun nimeni on oletettu olevan sama kuin lapsilla. Kyllä tästä välillä tulee pientä ylimääräistä vaivaa, joten ymmärrän hyvin jos joku kokee helpommaksi olla samanniminen lasten kanssa.

naiset, jotka keikkuvat ex-miehen nimellä siksi, että lapsilla ja äidillä pitää olla sama sukunimi.Plää plää. Kyllä koulumaailmassa ja ihan missä tahansa selviää, kuka on lapsen äiti tai huoltaja. Nimi ei enää kuulu ex-vaimolle ja sillä siisti. Olen ap:n kanssa täysin samma mieltä!

Vierailija
77/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat etunimistäsi jonkun muun käyttöön. Otatte sun sukunimen miehesi kanssa yhteiseksi. Otat itse kaksiosaisen sukunimen. Jos et halua identtistä nimeä miehesi exän kanssa niin sitten sun itsesi vaan on nöyrryttävä tässä nimiasiassa.

Vierailija
78/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän pöhköä alkaa takasin tyttönimeä vaihtamaan. Ei ylipäätään kannattais ollenkaan naimisiin mennessä ottaa miehen sukunimeä, niin ei ole ongelmia. En myöskään tajua miksi lapsilla olisi välttämättä oltava sama sukunimi kun äidillä.

Meillä lapsella on miehen sukunimi ja mulla oma tyttönimi, ei tunnu ollenkaan oudolta.

Vierailija
79/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SÄ voisit YLI VIIDEN VUODEN JÄLKEEN erosta tilanteesi päivittää: kiitos ja näkemiin!

kun häne korostaa viestissäänkin omistusmuotoa NI miehestään. Ei normaali ihminen koe tarvetta korostaa sitä noin hirveästi.

Toinen asia mikä huvittaa suuresti on tuo yllä oleva lainaus, että ex-vaimon pitäisi PÄIVITTÄÄ tilanteensa. Siis mitä? Laittaa lehteen ilmoitus, että on eronnut?

Ap, etkö tajua että vaikka ex-vaimo vaihtaisikin nimensä, siitä ei lähde kaikille vanhoille sukulaisille, ystäville, tuttaville ja puolitutuille korttia, joten edelleenkin suurin osa miehen tutuista tulee kuvittelemaan, että hän on edelleen ensimmäisen vaimonsa kanssa naimisissa :-)!

Vierailija
80/89 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi