Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla lastenvaunuissa "rekisterikilpi", jossa lapsen nimi ja syntymäaika!

Vierailija
10.12.2009 |

Miksi haluatte jokaisen vastaantulijan tietävän lapsenne nimen ja syntymäajan?Mikä idea koko kilvessä on?Luuletteko todella, että ihmisiä kiinnostaa?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin kuin ne lapsen kuvasta teetetyt joulukortitkin.

Jos vahingossa kuitenkin lähetettiin, heitä kuule surutta roskiin. Ei niitä ole kenenkään pakko katsella.

Vierailija
22/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne ovat ihan hauskoja; on kiva katsella kaupungilla, minkä nimisiä lapsia tulee vastaan. Perhekerhoissa ja puistoissakin niiden lasten nimet jäävät nopeimmin mieleen, joilla on tällainen kilpi vaunuissaan (ja niistä voi myös kätevästi tarkistaa nimen kirjoitusasun, jos se ei ole ihan selvä). Todella outoa on se, että joku jaksaa aina närkästyä näistä rekkareista ja kirjoitella av-palstalle mäkätyksiään aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin kuin ne lapsen kuvasta teetetyt joulukortitkin.

Jos vahingossa kuitenkin lähetettiin, heitä kuule surutta roskiin. Ei niitä ole kenenkään pakko katsella.

Mun tuttavapiirini ei kuulu sellaisia ihmisiä, jotka lähettäisivät niitä kortteja. Kummilapset ja muut läheiset ystävät on asia erikseen. Eiköhä mullakin ole oikeus omaan mielipiteeseeni vaikka meidän kärryistä ei sellaista kilpeä löydykään??

Vierailija
24/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerran sai olla korjaamassa nimeä, ennekuin rekkari tuli. Ihan tavallinen nimi, mutta jostain syystä aina eka kirjain kuultiin väärin.

Vierailija
25/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta on kiva katsella vastaantulevien lasten nimiä ja bongailla löytyisikö saman ikäisiä kuin omani. Paras tähän mennessä on kaksi päivää omaani ennen syntynyt. Teki mieli mennä juttusille, mutten kehdannut. Jos löytyy sama syntymäpäivä, niin sitten takuulla menen.

Vierailija
26/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kortteja. Mutta vain harvoille valituille. Ja niitä kilpiä en laittais kun jotenkin olen noita kaiken maailman lapsikaappareita ja pedofiileja pelkäävä. Ja joo tuskin tuosta nyt mitään sinänsä haittaa on, mutta riskit minimiin ainakin omalta osalta.

Vierailija
27/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pidin sitä puoli vuotta kunnes myin rattaat ja uusissa rattaissa ei oo mitään paikkaa mihin laittaa se. sitä paitsi en tienny et se on "junttia", siksiköhän musta välillä kesällä tuntu että ihmiset kattoo niinku jotain outoa..eli ne tais olla näitä av-mammoja. ja tosiaan minustakin on kiva bongailla nimiä kaupungilla.

ja mun mielestä lapsikortit on ihania. ite en lähetä kortteja, minkäänlaisia koska olen niin saamaton. mutta onneks mun tuttavapiirissä se ei ole junttia, koska on kiva edes jouluna kuvasta nähdä miten on muiden lapset kasvanu, etenki ku suurin osa asuu niin kaukana että harvoin näkee.

Vierailija
28/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva idea. Meillä ei rekkaria ole, mutta voisin kyllä harkita ainakin lastenhuoneeseen.

Vierailija
29/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minusta ihan hauska, en ole ajatellut asiaa sen kummemmin. Totta kai sen laitoimme rattaisiin, kun lahjaksi saimme! Itse tuskin olisin hankkinut..

Vierailija
30/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustaki on kiva lukea niitä nimiä kylteistä. Mutta itse en viitsis syntymäaikaa laittaa nykypäivänä. Kaikenmaailman hörhöjä ja muita juttuja liikkeellä.

Vierailija
31/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin mielestä typerää ja noloa - ja jos raukka lapsi saisi itse sananvaltaa asiaan niin ei varmaan haluaisi kilpiä vaunuihinsa!

Vierailija
32/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on kiva lukea, minkä ikäisiä ja nimisiä lapsosia tällä alueella on syntynyt. Jos lapsi on samanikäinen kuin omani, äitiin ja lapseen on helppo ottaa kontakti ja hymyillä - ja kun sit myöhemmin tapaa sen Onnin tai Annin kerhossa, tuntuvat he jo jotenkin tutuilta.

Just olin puistossa jossa oli monta pientä taaperoa, kaikkien rattaat siististi parkissa ja kaikissa nimet. Mä tulin siitä hyvälle tuulelle. Tässä meidän taaperomafia jyllää. ;)

Vierailija
33/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Suomessa, enkä ole koskaan muualla törmännyt mihinkään lapsen rekisterikilpiin?

Vierailija
34/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan kiva on niitä muilla katsella. En tajua mitä pahaa siinä olisi. Hyvä heijastin se on ainakin. Ja siitä on tosiaan hyvä tarkistaa nimen kirjoitusasu kun monista nimistä on lähes samanlaisia versioita.

Mitään pedofiili-riskiä en näe siinä ainakaan, eihän ratas-ikäiset missään yksin liiku!!

Ja ei se ole mitään väkisin muille kuuluttamista, katsoo se jota kiinnostaa, muut jättäköön huomiotta kuten vaikka tienpenkalla olevan karkkipaperin merkin.

Vierailija
35/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta niitä on tosi kiva saada.Varsinkin sellaisilta perheiltä keitä ei kovin usein näe pitkän välimatkan takia. Mutta noista rekkareista en välitä laittaa omiin vaunuihin.Tosin ei ne minua häiritsekkään jos muilla on :)

Vierailija
36/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka syntymäpäivänä lapsestaan kuvan lehteen onnitteluiden ja nimen kera. Myös kasteilmoitus löytyy kuvineen ja kummeineen...kukin tyylillään!

Vierailija
37/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsijoulukorteista, rekisterikilvistä, joululahjojen paljoudesta..mitä väliä, jos haluaa julistaa lapsen nimen koko maailmalle? Keneltä se on pois? Mielestäni se on jokaisen oma asia..jotkut ovat vaan niiiiiiin tyhmiä, että joka asiasta valitetaan (juu täällä on oikeesti aika daijuja jotkut). Olen ainakin vauvastani erittäin ylpeä ja rakastan häntä kaikesta sydämmestäni! Pian joku kommentoi tähän, että silläkö rakkautesi osoitat :) no siinäpähän kommentoi..osoitan rakkauteni kuitankin sylittelemällä ja halauksilla sekä suukottelulla

24: ihanasti sanottu, taaperomafia :)))

Vierailija
38/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsijoulukorteista, rekisterikilvistä, joululahjojen paljoudesta..mitä väliä, jos haluaa julistaa lapsen nimen koko maailmalle? Keneltä se on pois? Mielestäni se on jokaisen oma asia..jotkut ovat vaan niiiiiiin tyhmiä, että joka asiasta valitetaan (juu täällä on oikeesti aika daijuja jotkut). Olen ainakin vauvastani erittäin ylpeä ja rakastan häntä kaikesta sydämmestäni! Pian joku kommentoi tähän, että silläkö rakkautesi osoitat :) no siinäpähän kommentoi..osoitan rakkauteni kuitankin sylittelemällä ja halauksilla sekä suukottelulla

24: ihanasti sanottu, taaperomafia :)))

Eiköhän kaikilla ole oikeus olla oma mielipide asioista? Toiset tykkää, toiset ei. Se että ei tykkää, ei tarkoita että olis tyhmä tai daiju, niin kuin tuossa ilmaisit..Mä en itse henkilökohtaisesti laittais sellaista kilpeä vaunuihin, en pidä niistä. Olivat ne ensalkuun ihan hauskoja kun olivat uusia ja erilaisia, nyt niitä roikkuu jokaisessa vaunussa ja siitä on mennyt jotenkin hohto. Ja niistä joulukorteista sen verran, että onhan se mukava saada vaikka kummilasten kuva tai jonkun muun läheisen potretti joulukorttina mutta toisilla vanhemmilla tuntuu olevan oikein pakkomielle lähettää joka ikiselle puolitutulle ja työkaverille sellainen puoliksi vahingossa ja puoliksi pakolla saatu otos omasta lapssesta.. Ihan turha loukkaantua ja ottaa itseensä noista mielipiteistä, turhaa on myös niistä kinastelu. Se ei johda mihinkään. Voi olla, että milipiteeni muuttuu vielä joskus mutta nyt se on tämä.

Keep peace :)

Vierailija
39/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä loukkaantunutkaan, ihmettelen vain..mutta tyhmyydellä en todellakaan tarkoittanut tätä ketjua...

Vierailija
40/55 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mäkin ennen oman lapsen syntymää ajattelin että minkä pirun takia pitää aina lähettää joku tonttukuva mukelostaan... mutta nyt kun meillä on tuo oma mahdottoman söötti vauveli, niin toki lähetän ihkun tonttukuvan hänestä kaikille tutuille ja sukulaisille :)Tokihan kaikki haluaa MINUN söpöliinini kuvan saada.

Ne rekkarit on kuitenkin mun mielestä vähän urpoja joo. Voisi äitikin laittaa sitten nimikyltin kaulaansa syntymäajan kera... Tyyliin "Pirkko-Liisa 12.06.1972"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän