Vinkkejä korttien askarteluun?
Nyt kun olen äitiyslomalla niin haaveilin etukäteen miten ennätän laittaa joulua isompien lasten kanssa (8-vuotiaat). Huonosti nukkuvan vauvan takia olenkin ollut ihan rättipoikkiväsynyt enkä ole saanut vielä mitään joulujuttuja tehtyä vaikka varsinkin isompi tyttö rakastaa kaikkkia traditioita ja askartelua. Viikonloppuna mieskin on kotosalla ja silloin yritän touhuta isompien kanssa joulua. Joten vinkkejä joulukorttien ja joulukoristeiden askarteluun otetaan kiitollisena vastaan! Helppojen, itse olen aika surkee näprääjä. Havukranssia ajattelin kans ekaa kertaa kokeilla...
Kommentit (2)
tulostettuja valmiita koristepaperipohjia.
Osta valmiita korttipohjia jotain tummaa sävyä, leikkaa siihen näistä koristepaperipohjista suorakaiteen muotoinen pala niin että korttipohjaa jää kehykseksi. Sitten tuohon koristepaperipohjan päälle kirkasvärinen kuvio, esim. aaltopahvista leikattu kuusi, iso tähti, ruskeasta paperista/kartongista leikattu "piparkakku" piparkakkumuottia käyttäen tms.
Kannattaakin tehdä yksinkertaisia, sillä kun kortteja kuitenkin tarvitsee tehdä useampia, niin tekemiseen puutuu, jos ovat kovin monimutkaisia/työläitä.
saa helposti, siellä on myös valmiita korttien askartelupakkauksia. Tai ostat vaan korttipohjia, tarroja, nauhaa, koristeliima, kuviopapereita ja kuvia.