Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opetatko lapselle "se, joka sanoo toista tyhmäksi, on itse tyhmä"?

Vierailija
29.11.2009 |

Uskotko itse siihen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oikeuttaa toisen haukkumaan itseään. Että niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Vierailija
2/5 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opetan että on tyhmää sanoa toista tyhmäksi. Ihmisiä ei saa leimata tyhmiksi, hulluiksi tms mutta joskus on aiheellista todeta, että toisen tai oma käytös on tyhmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskon, tosin vaadin perustelut sille miksi toinen on tyhmä jos vastaus on mutta kun se on tyhmä. Usein se tyhmä kaveri on jotain muuta kuin tyhmä, ilkeä tms.

Vierailija
4/5 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja allekirjoitan sen että on olemassa tyhmää käytöstä jonka hyvin pienikin lapsi pystyy tulkitsemaan tyhmäksi. Kun taas eihän noilla ole mitään kompetenssia tietää, kuka on kokonaisuutena tyhmä. Lisäksi olisi hyvin julmaa huomautella tyhmän ihmisen tyhmyydestä.

Kotona itselleni opetettiin että on vähemmän pahaa sanoa tyhmäksi jotakuta joka ei ole tyhmä kuin sellaista joka oikeasti on tyhmä. Omien lasteni kohdalla en ole valmis jättämään tätä arviota heidän käsiinsä, joten eivät saa sanoa ketään tyhmäksi.

Vierailija
5/5 |
29.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uskon että pieni lapsikin ymmärtää sen, että jos hän sanoo toista kakkapääksi hänen päänsä ei OIKEASTI muutu kakkaiseksi sen vuoksi.

Eli lapset kyllä ymmärtää tuon "Joka toista haukku itse on" -jutun pointin.