Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muilla "etiäisiä"?

Vierailija
10.12.2009 |

Tai en nyt tiedä, miksi noita etukäteistuntemuksia voisi kutsua. Mulla on niitä ollut niin pitkään kuin muistan, ei koko aikaa, mutta tasaisin väliajoin.

Esim. kaverini koru oli tippunut koulun pihalle ja kerroin, mistä se löytyy (enkä ollut lähelläkään kaveria tai korua katoamisaikana). Eilen "tiesin" saavani parkkisakot jättäessäni auton pakon edestä hetkeksi kadulle. Olen myös tiennyt lasteni sukupuolen etukäteen, samaten asuntomme kohtalon -eli siitä oli samana päivänä tehty kaksi korkeampaakin tarjousta, silti olin täysin varma, että lopulta saamme sen. Ja näin sitten tapahtui. Näitä aavistuksia tulee tasaisin väliajoin, ei siis mitään ennustamista, vaan ikäänkuin tietäisin vaan mitä tulee tapahtumaan...

No, tähän en ole varsinaisesti ennen kiinnittänyt huomiota, mutta asia on nyt alkanut vaivata. Syy tähän on se, että olen ollut jonkun verran tekemisissä erään miehen kanssa, ja nyt vain "tiedän" meneväni hänen kanssaan naimisiin ja saavani lapsen hänen kanssaan. Mitään flirttiä ei todellakaan ole ollut ja olisimme kaikinpuolin epätodennäköinen pari muutoinkin, vaikka siihen mahdollisuus olisikin. Sitä paitsi olen ihan suht onnellisesti naimisissa tällä hetkellä...

Onko kenelläkään ollut samanlaisia tuntemuksia? Miten suhtaudutte niihin? Onko kaikki tuntemukset pitäneet paikkansa vai tuleeko "huteja"?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä sanotaan intuitioksi eikä siinä ole mitään yliluonnollista. Sitä paitsi jos nyt vaikka saat päähäsi mennä naimisiin jonkun kanssa, tottakai se lisää mahdollisuuksia että niin käy. Asuntoasiassa olet joutunut vedätyksen kohteeksi tyypilliseen asuntovälittäjätyyliin. Lastesi sukupuolen arvaus meni oikeaan, se on yliluonnollista siinä tapauksessa että teillä on +7 lasta. Ja jos rupeat tarkkailemaan asiaa, tajuat että kyllä niitä huteja sinullekin tulee. Etpä vaan kiinnitä niihin huomiota samalla lailla kuin toteutuneisiin. Ja ylipäänsä, jos jotain asiaa rupeaa arvailemaan, toki osuu oikeaan usein. Vain pöljä vetää siitä jotain tuollaisia johtopäätöksiä kuin sinä.

Vierailija
22/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kuukausi sitten kaksi kertaa autosta kotipihalla noustessa tuli mieleen, että kohta tästä pihasta lähdetään hautajaisiin. No, meni pari viikkoa ja sain viestin että mummoni on kuollut. Tämänkaltaisia juttuja on tapahtunut muitakin.

Harvemmin kukaan suorilta jaloilta täysin yllättäen kuolee. Ja vaikka kuolisikin, olet saattanut alitajuisesti panna merkille tiettyjä asioita. Väsymyksen, kalpean ihon. Alitajunta vaan tuo epäilyksen tietoon tällä lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kuukausi sitten kaksi kertaa autosta kotipihalla noustessa tuli mieleen, että kohta tästä pihasta lähdetään hautajaisiin. No, meni pari viikkoa ja sain viestin että mummoni on kuollut. Tämänkaltaisia juttuja on tapahtunut muitakin.

Harvemmin kukaan suorilta jaloilta täysin yllättäen kuolee. Ja vaikka kuolisikin, olet saattanut alitajuisesti panna merkille tiettyjä asioita. Väsymyksen, kalpean ihon. Alitajunta vaan tuo epäilyksen tietoon tällä lailla.

Olen nähnyt hänet viimeksi 4v sitten

Vierailija
24/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. olin varannut mökin Lapista ja noin kuukausi ennen loman alkamista näin eräänä yönä unen, että mökille tapahtunuu jokin vahinko ja varaukseni joudutaan perumaan. Seuraavana päivänä mulle soitettiin, että varaukseni joudutaan perumaan. Tämä vain yksi esimerkki, mutta ehkä selvin. Ja en siis mitenkään voinut tietää, että mökille oli tapahtunut jotain. Mökki oli varattu keskusvaraamon kautta eikä minulla ollut mitään henkilökohtaisia yhteyksiä sinne.

Vierailija
25/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kertoi, että kun on helmikuu ja kovat pakkaset, niin teilä on hautajaiset. Ukkini kuoli tammikuun lopussa ja hautajaiset pidettiin helmikuussa -25 asteen pakkasessa. Tämän unen kerroin äidilleni, joka muisti hautajaispäivän aamuna asian.

Vierailija
26/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. olin varannut mökin Lapista ja noin kuukausi ennen loman alkamista näin eräänä yönä unen, että mökille tapahtunuu jokin vahinko ja varaukseni joudutaan perumaan. Seuraavana päivänä mulle soitettiin, että varaukseni joudutaan perumaan. Tämä vain yksi esimerkki, mutta ehkä selvin. Ja en siis mitenkään voinut tietää, että mökille oli tapahtunut jotain. Mökki oli varattu keskusvaraamon kautta eikä minulla ollut mitään henkilökohtaisia yhteyksiä sinne.

Pelkäät että jokin menee pieleen etkä pääsekään lomalle. Näet aiheesta unta. Sattumalta mökki perutaan samaan aikaan. Jollei peruttaisi, et enää edes muistaisi koko unta.

Vierailija
27/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös huomannut, että ihmiset, jotka eivät näitä koe, eivät vaan pysty ja kykene ymmärtämään, että kyse on oikeasti jostain ihan muusta kuin intuitiosta. Mulla on myös herkkä vaisto, eli intuitio, olen hyvä tunnistamaan ihmisten mielialoja jne. Mutta nää "etiäiset" ovat jotakin vallan muuta. Huomattavasti voimakkaampi juttu. Sitä _vaan tietää_, epäilyksettä tietää, jotakin.

Ap, voithan sä kuitenkin vaikuttaa omaan elämääsi omilla valinnoillasi, ei kai sun tarvitse mennä sen miehen kanssa naimisiin jos et halua... onko tossa kyse oikeasta etiäisestä, vai ootko vaan saanut tuon ajatuksen päähäsi jostain?

Vierailija
28/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miljardeja ajatuksia potenssiin miljardi, miljardeja tapahtumia. Jollei jotkin näistä joskus risteäisi oudoksi koetulla tavalla, noh, se vasta olisikin yliluonnollista.

Vierailija
29/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kertoi, että kun on helmikuu ja kovat pakkaset, niin teilä on hautajaiset. Ukkini kuoli tammikuun lopussa ja hautajaiset pidettiin helmikuussa -25 asteen pakkasessa. Tämän unen kerroin äidilleni, joka muisti hautajaispäivän aamuna asian.

Vierailija
30/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni asia voi mennä ihan "intuition" piikkiin ja en tosiaan ole näistä kenellekään puhunut -juurikin peläten tällaisia reaktioita :) Enkä nyt väitä, että näissä sinänsä on mitään yliluonnollista, mutta olisi mielenkiintoista tietää, mikä näitä tuntemuksia teettää.

Itse asiassa kun nyt olen viime päivät näitä ajatellut, niin olen ilmeisesti pyrkinyt itsekin näitä ajatuksia unohtamaan. Mieleeni on putkahdellut paljon näitä toteutuneita aavistuksia, mm. olen arvannut etukäteen monia lasten nimiä, raskausuutisia olen osannut odottaa (veljenkin perheen kohdalla en ollut moneen kuukauteen nähnyt heitä etukäteen, joten en ole siksi voinut saada mitään tietoa etukäteen) jne. Ja sattuneista syistä muuten tiedän 100% varmuudella, että asuntoasiassa emme joutuneet huijatuksi, tästä on ihan omin silmin nähtyä todistusaineistoa :D

2 - kiitos, mukava tietää, etten ole ainoa, joka näiden kanssa joutuu painimaan :)

Vierailija
31/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eteenpäin? Maailma on siis staattinen. Kaikki on ennalta määrätty.

Vierailija
32/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin kalenteria seinällä ja yhtäkkiä tuli voimakas tunne, että minulle ilmoitetaan muutaman päivän päästä, että päivää xx.xx on peruutuspaikka sterilisaatioon.

Kahden päivän päästä soitettiin, että pääsenkö juuri sinä päivänä sterilisaatioon. Pääsinhän minä kun olin jo etukäteen varautunut siihen kun tiesin soiton tulevan.

Vierailija
33/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä, että tämä "etiäinen" on vaan sellainen vahva tunne, että näin tämä asia nyt vain menee.

9 -joo, en tosiaan tiedä. Tämä naimisiinmenoajatus on vaan niin vahva, eikä ole mitään hajua, mistä sen olisin voinut saada päähäni. Olemme ihan eri maailmoista, hyvin epätodennäköinen pari eikä tosiaan mitään flirttiä ole edes ollut eikä omassa liitossa mitään avioeroaikeita tms. Siksi nyt olenkin tätä asiaa miettinyt todella paljon, että mistäköhän nämä kumpuaa... Eikä tämä naimisiinmenojuttu tunnu mitenkään pelottavalle, on vain se tunne, että näin käy...

Vierailija
34/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellainen herkkä, joka aavistan muutenkin tulevia tapahtumia etukäteen. Jotenkin olen oppinut käyttämäänkin tätä "kykyäni", eli pyydän jotain asiaa tapahtuvaksi ja niin se sitten tapahtuukin tai siis pyydän yleensä apua johonkin asiaan. Esim. kun jokin esine on hukassa, pyydän apua sen löytämiseen. Parin minuutin sisällä saan mieleeni tehdä jotain ja siinä samalla löydän esineen. Joskus saan hassun ajatuksen, että jokin tavara on oudossa paikassa, enkä usko ajatukseen, mutta saan huomata, että juuri siellä se tavara on.

Näen myös unia, jotka antavan kuvan tulevista tapahtumista. Ei suoranaisesti, mutta olen oppinut tulkitsemaan omia uniani tietyn systeemin mukaan. Minulla on myös parantajankykyjä, mutta toistaiseksi olen niitä käyttänyt vain omaan perheeseen.

Vierailija
35/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kun jokin esine on hukassa, pyydän apua sen löytämiseen. Parin minuutin sisällä saan mieleeni tehdä jotain ja siinä samalla löydän esineen. Joskus saan hassun ajatuksen, että jokin tavara on oudossa paikassa, enkä usko ajatukseen, mutta saan huomata, että juuri siellä se tavara on. --- Näen myös unia, jotka antavan kuvan tulevista tapahtumista. Ei suoranaisesti, mutta olen oppinut tulkitsemaan omia uniani tietyn systeemin mukaan. .

Tooooooodella yliluonnollista :DDDD.

Vierailija
36/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä kokemuksia. Tiedän usein, miten jokin asia tulee menemään,hyvin vai huonosti. Esimerkkejä on lukuisia: tiesin, että tulemme saamaan nykyisen asuntomme, vaikka 4. pankkikin sanoi ei,jatkoin sitkeästi, 5. sitten antoi meille lainan. Tänä syksynä mieheni haki opiskelemaan, ja olin aivan varma, että pääsee, kuten pääsikin. Lastemme sukupuolet tiesin aivan tarkkaan (4 kpl). Muistan myös aikanaan kiinnittäneeni huomiota vanhan puhelinluettelon keltaisilta sivuilta löytämiini lapsettomuusklinikoitten yhteystietoihin (teinityttönä), ja niinhän siinä kävi, että hoidoilla on lapsemme tehty. (Siis tiesin, etät tulen olemaan tekemisissä niiden klinikoitten kanssa.)Tiesin myös heti ekassa raskaudessa jo alussa, että kaikki ei mene hyvin, ja raskaus päättyi lopussa kohtukuolemaan. Tiesin myös tokassa, että kaikki tulee menemään hyvin, niin kuin menikin. Tiesin myös jo nuorena tyttönä, että joku lapsistani tulee olemaan niin sairas, että en voi häntä hoitaa kotona, ja nyt yksi lapsistani asuu "laitoksessa".

Minulla on lukuisia esimerkkejä, jolloin olen "arvannut" jonkun kysytyn numeron tai luvun oikein. Olen kerran tiennyt, että voitan arpajaisten päävoiton (matkalahjakortin). Olen myös tiennyt etukäteen jonkun tietokilpailun kysymyksen, siis, mitä seuraavaksi kysytään jne jne. Myös ihmisen nimiä tiedän jo etukäteen, ennen kuin sanovat ne. Samoin toisten raskauksissa tiedän sukupuolen, ja että raskaana oleva ystäväni tulee menettämään lapsensa...näin kävi, lapsi syntyi rv 23 eikä selvinnyt. (tällainen tieto on aina raskas, kun sitä ei tietenkään voi toiselle paljastaa...)

Kuten joku muukin täällä, olen oppinut luottamaan itseeni ja "tietooni" ja käytän sitä myös jossain määrin hyväksi. Esim. aloin jo tekemään tiettyjä järjestelyjä ollessani varma mieheni opiskelupaikasta, hän itse ei uskonut siihen ollenkaan.

Naureskelkaa vaan te epäilijät, mutta jotkut meistä on vaan tällasia.

Vierailija
37/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etiäisiä. Ja aina jälkikäteen: "kyllä mä tämänkin silloin aavistin."

No ei sitten aikanaan puhunut mitään, olisi piirun verran vakuuttavampaa.

Vierailija
38/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On asioita, jotka on pakko pitää omana tietonaan. Toisista asioista olen sanonutkin ääneen, varsinkin mieheni kanssa puhun näistä useinkin. Olen ollut niin monta kertaa oikeassa, että hänkin jo uskoo mun etiäisiin.

Vierailija
39/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse en ainakaan julkisesti puhu näistä tuntemuksista -juurikin siksi, etten leimaudu "hörhöksi". Miehelleni puhun paljonkin, esim. näitä nimiä ja asuntoasioita, joten hän tietää näistä etiäisistä.

En hae tälle mitään hyväksyntää tms., mutta asia on jotenkin vaikea käsiteltävä ja siksikin on mukava kuulla, että muillakin on ollut vastaavia kokemuksia.

Ap

Vierailija
40/58 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla ne on jotenkin ei-tietoisia ajatuksia ja tekoja...

Esim. otin töissä näytteen oudommasta kohteesta ja mietin jo silloin että tämä on varmaan positiivinen, niinkuin olikin.

Tai kun lähdin kaverin kanssa käymään kirjamessuilla, laitoin meikit yms kuntoon, sillä ajattelin että tänään tapaan varmaan jonkun mukavan miehen. Ja niin vaan illalla tapasin! Onneksi olin laittautunut :)

Mutta en osaa ennustaa enkä tiedä tulevaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme